Citat:
Ursprungligen postat av
miohmamma
Fan va kul det skulle va att se valfritt lag från Robinson Australien möta ett lag med svenska deltagare i samma tävlingar som dom kör i Australiens version, svenskarna skulle sitta på planet hem efter 2 dagar.
Nej ska svenska Robinson hitta tillbaks så är det vissa saker som måste ändras.
- Tillbaks med gömda immuniteter
- Bort med blodshämnder och dueller i öråd
- Eventuella immuniteter ska spelas när alla röster är lagda precis innan man läser rösterna så ingen kan ändra sig
Dom 3 punkterna gör att produktionen styr mindre och inte ett enda öråd är självklart på förhand utan då måste man klara både det sociala samt prestera i tävlingar för att stå som vinnare.
- Släng in lite fysiska tävlingar ibland och då menar jag inte att man ska bygga ett torn av klossar med fötterna utan full kontakt 1 v 1 först till 3 eller 5 som andra versioner kör
Jag har lite svårt att se kritiken mot årets Robinson. Tycker faktiskt detta är en av de bättre säsongerna med intressanta och härliga människor. Däremot ställer jag mig extremt tveksam till att ta med personer som uppenbarligen har kommit med genom nån form kändisskap. Låt enbart vanliga icke-kändisar eller personer utan direkt koppling till kändisar vara med. Valle kom garanterat med för att han är bror till Anis. Greta kom definitivt med för att hennes mamma varit med och vunnit Robinson. Martin kom med eftersom han är en "influencer" och är någorlunda känd bland ungdomar/barn på Tiktok.
Förövrigt gör Petra ett jättebra jobb som programledare. Tycker även det är bra att det existerar tvister i öråden för det ger de som är utanför i gruppen (exempel L-O) att klamra sig kvar trots social utfrysning. Tycker det är bra att man ger personer chansen att vara kvar som avskärmats från gruppen av tvivelaktiga anledningar. Förra året såg vi ju ett tydligt bevis på hur lätt det kan bli med utfrysning av personer, och utan dessa ödesurnorna på öråden så är personer som blir utfrysta från gruppen körda. Jag tycker inte man ska kunna vinna Robinson enbart baserat på hur bra man styr och kontrollerar gruppen och bestämmer vem som ska bli utböling. Angående tävlingarna så ser de relativt fysiska ut. Ha i åtanke att de äter väldigt lite så det gör tävlingarna ännu jobbigare.
Inga direkta problem förutom kändisnepotismen, att man tvunget behöver ha med någon typ av influencer eller semi-kändis i såna här program.