Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-11-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Om Valle, Julie och Gränslandet:

Var tvungen att gå in och läsa på aftonbladet. De tror att de är skit smarta som kommer på de här usla ursäkterna.
2022-11-07, 13:25
Medlem
Ryktas om att Valentino kommer in igen med Ulfs oanvända immunitet
2022-11-07, 13:33
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miohmamma
Fan va kul det skulle va att se valfritt lag från Robinson Australien möta ett lag med svenska deltagare i samma tävlingar som dom kör i Australiens version, svenskarna skulle sitta på planet hem efter 2 dagar.

Nej ska svenska Robinson hitta tillbaks så är det vissa saker som måste ändras.

- Tillbaks med gömda immuniteter

- Bort med blodshämnder och dueller i öråd

- Eventuella immuniteter ska spelas när alla röster är lagda precis innan man läser rösterna så ingen kan ändra sig

Dom 3 punkterna gör att produktionen styr mindre och inte ett enda öråd är självklart på förhand utan då måste man klara både det sociala samt prestera i tävlingar för att stå som vinnare.

- Släng in lite fysiska tävlingar ibland och då menar jag inte att man ska bygga ett torn av klossar med fötterna utan full kontakt 1 v 1 först till 3 eller 5 som andra versioner kör

Jag har lite svårt att se kritiken mot årets Robinson. Tycker faktiskt detta är en av de bättre säsongerna med intressanta och härliga människor. Däremot ställer jag mig extremt tveksam till att ta med personer som uppenbarligen har kommit med genom nån form kändisskap. Låt enbart vanliga icke-kändisar eller personer utan direkt koppling till kändisar vara med. Valle kom garanterat med för att han är bror till Anis. Greta kom definitivt med för att hennes mamma varit med och vunnit Robinson. Martin kom med eftersom han är en "influencer" och är någorlunda känd bland ungdomar/barn på Tiktok.

Förövrigt gör Petra ett jättebra jobb som programledare. Tycker även det är bra att det existerar tvister i öråden för det ger de som är utanför i gruppen (exempel L-O) att klamra sig kvar trots social utfrysning. Tycker det är bra att man ger personer chansen att vara kvar som avskärmats från gruppen av tvivelaktiga anledningar. Förra året såg vi ju ett tydligt bevis på hur lätt det kan bli med utfrysning av personer, och utan dessa ödesurnorna på öråden så är personer som blir utfrysta från gruppen körda. Jag tycker inte man ska kunna vinna Robinson enbart baserat på hur bra man styr och kontrollerar gruppen och bestämmer vem som ska bli utböling. Angående tävlingarna så ser de relativt fysiska ut. Ha i åtanke att de äter väldigt lite så det gör tävlingarna ännu jobbigare.

Inga direkta problem förutom kändisnepotismen, att man tvunget behöver ha med någon typ av influencer eller semi-kändis i såna här program.
2022-11-07, 13:36
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av averylovelyday

Om han kommer in senare och kan ha skippat en del av tävlingen (skita i Gränslandet osv, dvs skita i spelets regler) men ändå komma tillbaka mättad och fylld på energi så är det ett rejält underbetyg till produktionen. Det skulle vara oärligt och ohederligt.
2022-11-07, 13:47
Medlem
Bakarettans avatar
Valentino...bye bye! Underbart att få slippa den här självgoda, manipulativa besserwissern! Julie, som ju är fullständigt blåst & är jättekär i fanskapet, blir nog fruktansvärt besviken när hon kliver in i Gränslandet. Nämen...Ingen Valleballe här inte..
Hahahahaaa!
Ulf som varit ganska intetsägande drog. Förståeligt dock pga ett plötsligt dödsfall. Pelle föredrog familjen & drog han också. Varför tackar man ja till medverkan i Robinson om man har en dödssjuk familjemedlem?
Nä det fattar inte jag.
Alex..herregud. Släpig, långsam i talet och
agerar som en fd steroidmissbrukare. Grymt irriterande i sitt snack om "teamet".
Britten är en liten falsk & feg person som har åkt på Valles tåg eftersom hon inte har nog med kurage att göra nåt annat.
Andreas...vilken lipsill! Han hade nog velat ha mamsen med sig på resan. Vad faen gör han där!?
Gillar L-O och Kris. Ärliga, ödmjuka & smarta.
Homayon får ett plus för att han verkar vara en reko kille. Greta är nada. Men kan bli farlig i sammanslagningen. Sofie i Syd är en joker. Hon är stark & kan säkert överraska.
2022-11-07, 14:04
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av averylovelyday

2022-11-07, 14:09
Medlem
Jag tror tyvärr Valle kommer in igen. Inte en chans annars att han är så tjenis med alla från andra laget på Insta annars. fjäskas nått enormt för honom där.
2022-11-07, 14:33
Medlem
0Z8Ss avatar
Brittens ”vi kommer nog få se Valle igen innan tävlingen är slut” eller vad hon sa kändes som en väldig foreshadowing. Det var det första jag tänkte på när jag hörde det. Någon mer än jag som tycker det?
2022-11-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Pelle föredrog familjen & drog han också. Varför tackar man ja till medverkan i Robinson om man har en dödssjuk familjemedlem?
Jag tycker överlag att är för många deltagare som hoppar av i Robinson men sånt här är ju inget som direkt går att styra över. Förmodligen var svärfadern sjuk men låg inte för döden och sen började det tyvärr gå utför. Sånt där kan gå väldigt snabbt. Hade Pelle vetat om det hade han väl inte tackat ja. Säger mycket om honom att han prioriterar att förhoppningsvis få säga hejdå till sin svärfar och även finnas där för sin familj i en väldigt svår tid.
2022-11-07, 15:10
Medlem
Eustaches avatar
Vad var det som hände med Ulf i slutet av örådet egentligen? Jag har en teori om att han drog en riktig jävla rövare och stack hem helt enkelt för att han kört ihop det så jävla ordentligt i och med sin helt onödiga lögn om att immuniteten endast gällde i ett öråd, det kommande som han nu befann sig i men utan att använda sin immunitet. Britten sa ju typ, innan det var dags för röstning "Uhmmm... Ulf hade väl en hemlig immunitet?" men sen var det inget mer med det utan röstningen påbörjas utan att det reds ut.

Jag fick känslan av att han inte vågade stanna kvar och berätta sanningen för sitt lag om att han ljugit om den "hemliga" immuniteten... För faktumet att han ljög om att den enbart gällde i kommande öråd bevisar ju klart och tydligt att han inte varit helt ärlig mot sin pakt innerst inne, utan det osagda meddelandet blir helt enkelt att han planerat att behålla den, och hemlighålla den, för att använda den vid ett senare tillfälle, vilket lika gärna hade kunnat resultera i att någon i hans pakt får lämna tävlingen. Han ljög helt enkelt och helt uppenbarligen hela sitt lag och sin pakt rakt upp i ansiktet när han fick sin hemliga immunitet, medan han ville få det att verka som att han var "den ärliga typen" genom att berätta att han fått den...

Ulf meddelar innan han lämnar örådet att "en av hans bröder har dött" men att han inte vet vilken. Men ett dödsbud lämnas väl inte ut hur som helst om man inte vet exakt vem det är som har gått bort? Det bör vara extremt traumatiskt att höra att någon i ens familj har gått bort och man inte vet vem utav dem det är?! Det skulle iofs kunna vara så att han har väldigt dålig kontakt med sina bröder av någon anledning, och att det exempelvis är Ulfs fru som ringt produktionen och berättat att "en av Ulfs bröder har gått bort, han står inte nära denne bror alls men ni behöver nog meddela honom."

Men varför skulle han gå till ett öråd, sätta sig där, och sen rösta på någon som han vet garanterat kommer att få åka hem oavsett om han närvarar och röstar eller inte, om han precis nyligen fått ett dödsbud och bestämt sig för att lämna tävlingen? Han kanske fick beskedet mitt under pågående öråd på något vis, men det tvivlar jag på...

Vad tror ni?? Hela grejen känns urskum.
Senast redigerad av Eustache 2022-11-07 kl. 15:13.
2022-11-07, 15:11
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Pelle föredrog familjen & drog han också. Varför tackar man ja till medverkan i Robinson om man har en dödssjuk familjemedlem?
Han förklarade det ju för nåt avsnitt sen. Svärfadern hade gått igenom mycket svårigheter med sin hälsa under många års tid, men nu tydligen fått ytterligare en svår diagnos och hade snabbt blivit sämre.
2022-11-07, 15:15
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Brittens ”vi kommer nog få se Valle igen innan tävlingen är slut” eller vad hon sa kändes som en väldig foreshadowing. Det var det första jag tänkte på när jag hörde det. Någon mer än jag som tycker det?
snackade antagligen om gränslandet, alla som åker ut hamnar ju där förutom Valle nu då för han är ett särbarn och inte ville va med och leka mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in