2022-11-07, 12:15
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklawson
Följde denna tråd slaviskt de 250 första sidorna. Sedan blev det för mycket och har bara ströläst inläggen. Detta är mitt första inlägg, men känner mig besatt av att få dela min teori.

Tove, JJ och MH bråkar utanför nöjet. Tove vill inte var osams med JJ och MH och väljer därför att följa med hem till JJ’s lägenhet för att lösa tvisten. JJ och MH har inte planerat eller har för avsikt att döda Tove. Men i lägenheten blossar bråket upp på nytt. JJ har på något vis ihjäl Tove i lägenheten.
(Ganska irrelevant hur, men kanske genom strypning eftersom det lämnar minst spår i lägenheten. Hade det varit blod i lägenheten kanske JJ hade förstått att polisen skulle hitta det och varit mer medgörlig i förhör).
Detta sker strax före 03.00 när grannarna hör dunkandet. När JJ går ner för att rekognosera för flytt av Toves kropp kommer grankillen som bor under ut i trapphuset och frågar vad hon håller på med. Hon drar då storyn om att JJ’s mamma är på g för att ta henne till Donken. Grannen erbjuder sig då att köra vilket hon inte kan tacka nej till utan att väcka ännu mer misstanke. Hon går upp till lägenheten igen innan de åker iväg och ger MH instruktioner om vad hon ska göra medan hon åker till Donken. (Det kan t.o.m. vara så att hon säger till MH att hon ska åka hem och inte prata med någon så ringer jag dig imorgon).
Eftersom JJ’s plan var att flytta kroppen och inte alls åka till McDonald´s tänker hon inte på att hon har Toves mobil i fickan. Chauffören bekräftar för polisen att han har kört JJ och bara JJ till Donken och tillbaka. Polisen vet att JJ ljuger när hon säger att hon åkte dit med Tove.
När JJ kommer tillbaka är MH borta som hon och JJ kom överens om innan JJ lämnade för McD. JJ ringer sin pappa alternativt någon annan. Detta har ju givetvis polisen koll på från samtalsregistrering i så fall. Är det inget samtal till pappan eller någon annan så är det garanterat killen som hon gick fram och pratade med på McD som satt i sin bil som grannen berättat om. Killen i bilen eller pappan kommer till JJ´s lägenhet vid 04.00 som JJ bett om. JJ möter upp och lämnar Toves mobil och säger ”få det att se ut som hon åkt här ifrån och förstör sedan mobilen och kasta iväg den”. Efter det förstörs telefonen och gömts någonstans i närheten av var den senast registrerades av en mast.
Personen kommer sedan tillbaka och hjälper JJ få ner kroppen i bilen nu när det är lugnt och grannarna i huset sover. De kör kroppen till Förshultasjön i Nye där pappan bor. Anledningen är att hon (och pappan om det nu är han som hjälpt till) väljer den platsen är att de känner till den väl. Hon är uppväxt där. Kroppen är gömd väl eftersom den inte hittas trots sökningar i området vilket får mig att tro att JJ inte gjort sig av med kroppen själv. Hon är ju inget proffs på att mörda. (Det som jag tycker talar emot att pappan är inblandad är att samtalet som skulle krävts för att han skulle kunna hjälpa sin dotter skulle vara registrerat och då borde polisen ha tillräckligt för att ta in honom också. Alla som JJ kontaktar efter hon kommer tillbaka från McD måste ju vara misstänkta. Jag vet inte hur samtal via app-tjänster som Messenger osv reggas, kanske var det en app hon ringde med och att det är därför som inte en 3je person är häktad).
När JJ kommer hem igen ser hon Toves cykel och eftersom hon har Toves nycklar låser hon upp den cyklar 200 m och låser den igen och gör sig av med nycklarna.
Jag tror inte MH är inbladad i flytten av Tove för då skulle polisen hittat kroppen tidigare då MH inte klarar pressen, hon har berättat vad hon vet. På sin höjd har MH hjälpt till att få ner kroppen till JJ’s bil
Redan i de inledande förhören har polisen knäckt MH som säger att JJ bragt Tove om livet, men MH vet ej var kroppen är. JJ nekar och säger att Tove var vid liv och cyklade därifrån på natten. Polisen låter så klart inte allmänheten veta något utav detta. Även om polisen tror på MH’s story kan de ju inte låta henne gå. Det går inte att veta exakt hur MH var inblandad då JJ fortsätter att neka till något brott överhuvudtaget.
Till sist klarar inte JJ av pressen längre och berättar var kroppen är. Därför hittar polisen Tove.

Ber om ursäkt om någon reda postat en liknande teori som jag missat att läsa.

Rimlig teor!
Men det med samtalen.. Det vore ju korkat att ringa om hjälp, när polisen får fram all mobiltrafik. Jag tror att de är medvetna om det. Så jag tänker att JJ har antingen kört till pappan själv efter McD för att be om hjälp.
Eller att den som satt i bilen vid McD, på ett eller annat sätt har hjälpt till, OM nu ens en tredje part är inblandad alltså.
Polisen verkar dock vara på det klara över att det inte finns en tredje person inblandad.
Citera
2022-11-07, 12:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Varifrån kommer den uppgiften??
Att hon inte hade tillgång till bi?

Menar du att utredningen är helt ute och cyklar. Kroppen har hittats nära pappans gård, och tjejerna sitter på sannolika.

Polisen har hittat kroppen genom att följa tjejernas rörelsemönster.
Det var GW som sa att bil inte fanns i närområdet. Någon klok här inne gissade att han googlat och inte sett någon bil skriven på någon av tjejerna för att Js bil skrevs över på hennes pappa när hon flyttade till eget.
Citera
2022-11-07, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Ingen av dem har invandrat.
Tänk om, tänk rätt. MH är privatimport från Afrika, JJ är halvjude med Israelisk far. Den ena är alltså 1:a generation invandrare och den andra är 2:a generation.
Citera
2022-11-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Jag hoppas verkligen på mer information i veckan. Vet inte hur ofta man omhäktas?
Varannan vecka.
Citera
2022-11-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag har också svårt att tro annat än att det var oplanerat och inte i avsikt att mörda. De är inga luttrade brottslingar utan två unga tjejer, om än med aggressioner och problem med impulskontroll osv.

Jag tänker också att tanken kanske inte var att mörda. Men det var nog inte en ren olyckshändelse, då tänker jag att de faktiskt borde ringt på hjälp och erkänt.
Tortyr, droger, lära henne en läxa...nåt sånt kanske. De borde känt sig rejält skyldiga till hennes död iaf, med tanke på att de iaf dumpat kroppen.

Eller så är de/JJ faktiskt psykopat och verkligen planerat det. Man har så svårt att föreställa sig det bara.
Men de finns ju. Se bara på tonåringen som efter noggrann planering dödade sin vän under en cykeltur för några somrar sedan...
Citera
2022-11-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Skulle klassa det som ren och skär avrättning av stackars Tove, ett brutalt mord!
Kanske har missat något, men det är väl ingen (utöver polis etc) som vet HUR själva mordet faktiskt har gått till. Således svårt att avgöra om det är ”en ren och skär avrättning”, eller ”ett brutalt mord”.

Så om du vet mer än oss andra så upplys gärna tråden med detaljer.
Citera
2022-11-07, 12:39
Medlem
Snälla släpp pojkvännen o inse att polisen vet mer än vi! Efter alla dessa sidor man läst blir det nästan bara värre o värre historier som kommer med värre o värre påhittade scenarior. Man har kommit med att nästan hela släkten är inblandade, pappor, bröder o pojkvänner som tillsammans har gjort detta. Varför inte bara titta på vad vi vet o utgå från det vi vet o inte vår fantasi. Hoppas det är halloweentider som gjort att några har väldigt stor fantasi.
Citera
2022-11-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Japp, men med restriktioner finns ingen anledning till att placera dom i olika häkten. Förutom om de har platsbrist.

De brukar flytta runt dem emellanåt.
Citera
2022-11-07, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Jag tänker också att tanken kanske inte var att mörda. Men det var nog inte en ren olyckshändelse, då tänker jag att de faktiskt borde ringt på hjälp och erkänt.
Tortyr, droger, lära henne en läxa...nåt sånt kanske. De borde känt sig rejält skyldiga till hennes död iaf, med tanke på att de iaf dumpat kroppen.

Eller så är de/JJ faktiskt psykopat och verkligen planerat det. Man har så svårt att föreställa sig det bara.
Men de finns ju. Se bara på tonåringen som efter noggrann planering dödade sin vän under en cykeltur för några somrar sedan...

Fattar inte att de ringde på SOS, de hade kommit undan lindrigare väl?
Citera
2022-11-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Förhoppningen var nog att klara sig undan helt, vilket sannolikt var mer lockande än att "komma undan lindrigare".
Citera
2022-11-07, 12:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det var GW som sa att bil inte fanns i närområdet. Någon klok här inne gissade att han googlat och inte sett någon bil skriven på någon av tjejerna för att Js bil skrevs över på hennes pappa när hon flyttade till eget.

Ja, det var no Avel om jag inte minns fel. Troligen på det viset.

Nu håller jag tummarna för att vi snart får se orubricering!

Jag undrar också hur det är med restriktionerna?

Någon som är juridiskt insatt som dels kan ha tankar på varför man släppte på dom, och om det är rimligt at tro att det kan ha ändrats?

Kan det ha att göra med att de är så unga, tidigare ostraffade och möjligt att någon av dom verkat må väldigt dåligt psykiskt?
Citera
2022-11-07, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean

Om det var en olycka så vore det konstigt. Men inte om det var planerat. Dom hoppades väl på att komma undan. Att dom hade förmåga att flytta på kroppen säger en del om deras psyken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in