2022-11-07, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Kan operatören hitta tex. Messengersamtal, snapchattar etc? Behövs inte telefonen till det? …om den nu inte är helt vattenskadad, men det kanske går att rädda något ändå.

Och tex bilder/videos som inte sparats i molnet.
Citera
2022-11-07, 00:23
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Ibland undrar jag om MH kanske är mer inblandad än många tror. Alla säger att hon är så snäll, gullig och omtänksam.. men själv säger hon att hon e mentalt efterbliven, stöd etc. Ja, kanske hon bara har dålig självkänsla - eller så har hon mörka tankar hon slagits med.

Vet inte men… det är svårt att föreställa sig att JJ kan lita så blint på att MH ej berättar om nu JJ spelat en mkt större roll än MH.

Om JJ var mer drivande, och MH bara ”hängde på” eller var typ helt förstörd/chockad borde JJ vara orolig att MH skvallrar på henne… väl?

Det får i alla fall mig att tro att de båda är lika delaktiga..

Jag har många gånger tänkt att MH liksom flyger under radarn. Alla riktar blickarna mot JJ. Men vem vet, MH har kanske något svart inom sig. Sånt vet man aldrig. Och att JJ hänger på i så fall kan jag mycket väl tro. Vi får se …..
Citera
2022-11-07, 00:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Vad jag har läst var det för att hon skulle flytta ihop med sin pojkvän. Han hade precis köpt en lägenhet i Vetlanda.

Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Då borde hon slängt cykeln efter hon kom tillbaka till sin lägenhet? (Grannarna uppger cykeln inte var där nästa morgon och jag tror inte de drog med cykeln i bilen med kroppen). Men efter kl 06 känns nästan lite för ”sent” om man vill göra det utan att riskera någon ser en.

Håller med om att 06 känns för riskabelt. Och dessutom borde det finnas en risk att nyckeln är i Toves kläder?
Blir inte riktigt klok på hur cykeln stod när grannen observerade den. Den stod rakt ut?
Staketet ser lågt ut, inte så högt att ett cykelhjälm kan skjutas in i det rakt framifrån väl?
Sen ställde grannen det så det lutade mot staketet?
Var cykeln låst eller inte mot staketet eller bara låst på det vis vi sett på bilderna?

Var tjejerna kalla nog att tänka på cykelnycklar, cykel osv när de stod där med en granne som knackar på och en kropp som tas om hand?

Kanske cykeln faktiskt var låst precis som vi sett på bild?

Och cykeln ställdes på sin plats där den sen hittades i samband med att de dumpade mobilen på väg ut mot Nye? Kanske MH stod den dit och hon blev upplockas av JJ?
Citera
2022-11-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag har många gånger tänkt att MH liksom flyger under radarn. Alla riktar blickarna mot JJ. Men vem vet, MH har kanske något svart inom sig. Sånt vet man aldrig. Och att JJ hänger på i så fall kan jag mycket väl tro. Vi får se …..

Ja. Jag som inte känner henne har väldigt svårt att bortse från det faktum att hon verkar haft en hel del psykiska problem.

MHs pappa följer henne inte längre på instagram. Konstigt. Undrar hur hon haft det i hemmet? Under uppväxten? Visst är det hon antagligen gjort hemskt, men varför ta avstånd från sitt barn på det viset? Om det var att jag inte ville bli hittad av troll hade jag hellre inaktiverat min instageam än tagit bort mitt barn.
Senast redigerad av HawkPie 2022-11-07 kl. 00:26. Anledning: Felstavning
Citera
2022-11-07, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Om den har legat i vatten sen hon försvann, vilket den ju troligtvis har gjort, så är den totalförstörd. Om dom vill ha ut vilka hon ringt till osv på t.ex messenger så får dom ut det av Meta (tror dom heter så nu) samma sak med Snapchats.

Den behöver absolut inte vara förstörd för att den legat i vattnet i några veckor.
Finns de som har som hobby att dyka och leta efter telefoner i sjöar/floder och sen reparerar och återställer telefonerna för att hitta ägarna och lämna tillbaka dem, vissa av dessa telefoner har legat i månader och t.o.m. år.

Polisen slutar ju självfallet inte leta efter tillhörigheter till en förmodad mördad tjej, allt sådant kan vara bevis. Det måste du väl ändå förstå själv.

Dammen är redan sänkt somsagt, aldrig att de skulle avblåsa all sökning där när de väl har chansen innan den ska fyllas igen bara för kroppen har blivit hittad. Polisarbetet fortsätter ju såklart och det innefattar ju att lägga HELA pusslet det vill säga: hitta tillhörigheter, undersöka eventuella bevis. Det tillför ju också om de har gjort sig av med sakerna på en viss plats tex, för att kartlägga natten. Allt sådant är ju en del av bevisningen..
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-11-07 kl. 00:37.
Citera
2022-11-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Angående om svartsjuka skulle vara ett spår och det föranlett TT:s död kommer här ett axplock av vad som tidigare diskuterats i tråden.

Finns väldigt lite info kring TT förhållande med pojkvännen. Skulle vara intressant att veta hur de sett ut… inte för att göra pojkvännen misstänkt utan hur TT liv sett ut.
Som jag ser det så verkar inte pojkvännen bott så länge i denna lgh, verkar vart skriven på olika adresser i växjö, korsberga och Vetlanda. Hur länge har TT vart tillsammans med pojkvännen?
Finns det någon info kring dem?

Tänkte på det med, hur länge har det varit ett par?
Pojkvännens mamma sa att hon inte har hört om JJ på väldigt länge.
Har pojkvännen och JJ varit ihop tidigare?
Mamman kan iofs ha hört om JJ pga bråket.
Undrar vad anledningen är att de blev osams.

AW är 25 (född 1997)
JJ är 19 och fyller 20 om 2 veckor. (Född 2002)
Hur lätt har det varit för AW att komma i kontakt med JJ om man utgår från åldersskillnad samt historia mellan tjejerna.
Bör isåfall kunna redas ut om han nu frågat folk om hennes nummer, eller om han kontaktade henne genom Facebook eller dylikt.

Undrar om JJ tidigare har varit i ett förhållande med TTs pojkvän. Enligt pojkvännens mamma har tjejerna varit osams i nåt år - dvs lika länge som TT och pojkvännen har varit ihop. Kan vara en grund för svartsjuka.

Någon som vet?

Har inte svar på din fråga man har oxå tänkt tanken och att det kan vara ”rimligt” stort för att tjejgäng i den åldern kan splittras då vissa står på JJ sida och menar att TT ”snott” honom

- Alb*n och Tove brukade umgås med en av de nu häktade flickorna för längesedan, men ingenting i närtid. "Jag har inte hört talas om något om henne på ett år säkert". Uppger A:s mor.
- Har "nyligen köpt" lägenhet på Lasarettsgatan som ligger ca 200 meter från McDonalds. Området T*ppmurkl*n.
- Rykten om att polis varit hos pojkvännen veckan innan försvinnandet. (Osäker uppgift i tråden).

Att GW inte utesluter annan GM eller ytterligare en inblandat GM kan ju ha någon form av förklaring här. Exempelvis kanske J och A faktiskt hade något form av samröre/relation som T invände emot. Och det i sin tur ledde till hennes död. Svartsjukedraman som slutar i mord/dråp finns det ju gott om i historien tyvärr.

Frågan kvarstår dock isf varför M ljuger.

Vill ni berätta närmare om As och Js relation till varandra?
Hade de en relation?

Vad bråkade A och TT om?

Vad bråkade JJ, MH och TT om? Svartsjukedrama eller rädsla att åka dit för narkotikainnehav?

Vad kan bråket mellan tjejerna handlat om....är ett strul mellan JJ o TT's pojkvän vara det.....TT börjar plugga i Linköping....JJ o AW strular till det på en fest.....svårt o förlåta liksom......o säkert tändvätska till de många bråk som var mellan TT o AW....Hon hade svårt o släppa det.....TT stöter på JJ på nöjet o det blir tjafs igen......Kommer överens om att gå till JJ o reda upp det.....MH kanske viker av o går hem....för att de ska kunna snacka själva......De kommer till lägenheten...JJ får spelet (JJ har så mkt känslor för AW...tänker inte sunt)o drar en stekpanna i skallen...
kanske vid andra samtalet till pojkvännen.....går åt helvete....o får panik....

Ett ytterst sannolikt scenario!

Kan någon berätta mer om AWs och JJs påstådda förhållande?.... Vad säger deras chatthistorik på messenger etc? (slut citat).

Man undrar ju hur TT har sammanstrålat med AW.
Dessa tre JJ TT AW har ju onekligen varit kompisar för några år sedan kontakten blev bruten mellan JJ och TT i samma veva som TT blev tillsammans med AW.
Jag lägger in en kartbild där TT har bott i Myresjö JJ har bott i Nye samt föräldrahemmet AW.

https://www.google.se/maps/dir/Bäckaby+Kyrka,+Korsberga/Nye,+574+98/Myresjö,+570+13/@57.33878,14.9468783,11z/data=!4m20!4m19!1m5!1m1!1s0x4657451acf63606b:0xdb3 8964bb49485fb!2m2!1d14.9287734!2d57.2673773!1m5!1m 1!1s0x46575d8c4e83f885:0x86e98a8142c0ec4c!2m2!1d15 .2727178!2d57.3435509!1m5!1m1!1s0x4657574144949ead :0x6fe790d7785a5c99!2m2!1d14.9598058!2d57.3834644! 3e0

Angående otrohetsaffär så sägs det att det är bara en trådsanning
Men det kan ju ha förekommit.. Vem vet?
Han kände tydligen JJ sen tidigare
AW finns inte att hitta ute i media så han har troligtvis stängt ner helt sina konton?
Enl hans mamma så var han inte heller med i söken efter TT
Citera
2022-11-07, 00:31
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ja. Jag som inte känner henne har väldigt svårt att bortse från det faktum att hon verkar haft en hel del psykiska problem.

MHs pappa följer henne inte längre på instagram. Konstigt. Undrar hur hon haft det i hemmet? Under uppväxten? Visst är det hon antagligen gjort hemskt, men varför ta avstånd från sitt barn på det viset? Om det var att jag inte ville bli hittad av troll hade jag hellre inaktiverat min instageam än tagit bort mitt barn.

Oj, har pappan tagit bort henne? Jag tror detta är en enormt stor skam för honom gentemot församlingen och hans roll som en av ledarna. Skämmigt, säkert. Pingstkyrkans regler om vad man bör och inte bör göra är hårda och går ibland stick i stäv med normen i samhället. Kan inte vara lätt att växa upp så och dessutom adopterad.
Citera
2022-11-07, 00:35
Medlem
Citat:
Oj, har pappan tagit bort henne? Jag tror detta är en enormt stor skam för honom gentemot församlingen och hans roll som en av ledarna. Skämmigt, säkert. Pingstkyrkans regler om vad man bör och inte bör göra är hårda och går ibland stick i stäv med normen i samhället. Kan inte vara lätt att växa upp så och dessutom adopterad.

Ja. Den här gången e jag säker att jag gjorde rätt: skrev in hela hans användarnamn tidigare idag och MH kom upp som follower på Pappans insta. Alltså att MH följde pappan. Nu gör hon det inte längre, så han måste ha tagit bort henne som följare av hans konto.

Vet inte till 100% om pappan verkligen har har följt MH tidigare, men det antar jag? Vet inte dock.
Hittade honom från början när jag bara skrev in H*ellman på hennes following+followers. Han har ju lite annorlunda stavning på sitt förnamn.

EDIT: MH följer fortfarande sin pappa! Vet inte varför jag såg fel Igen.
MHs pappa följer dock inte henne. Det är väl ändå lite konstigt?
Senast redigerad av HawkPie 2022-11-07 kl. 00:45. Anledning: Förtydligande
Citera
2022-11-07, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiralen1968
Låter helt fruktansvärt det du berättar och ska naturligtvis aldrig få förekomma på en skola. Spapchat borde stängas ner för alltid med tanke på allt som förhandlas där. Ibland undrar jag om det inte var bättre att hela internet med alls chattar togs bort för att rädda våra ungdomar från allt det här så att de istället fick växa upp utan alla hot, all ryktesspridning och allt förtal som sprids via olika appar. Barn mår inte alls bra av allt det här och får lida oerhört mycket liksom din dotter. Man önskar att alla bara stängde ner de här sidorna och vägrade bli en del av den här mobbarkulturen. Kanske var det så Tove tänkte också när hon var orolig för någon som hon sökte den där kvällen men fick betala med sitt liv 🪔.
. Har personen som TT letade efter gett sig till känna?
Citera
2022-11-07, 00:41
Medlem
Citat:
han har ju garanterat fått hat och hot meddelanden på instagram, plockar han bort henne på Instagram blir han svårare att hitta för alla troll.

Så behöver inte vara ett avståndstagande.
Citera
2022-11-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ja. Den här gången e jag säker att jag gjorde rätt: skrev in hela hans användarnamn tidigare idag och MH kom upp som follower på Pappans insta. Alltså att MH följde pappan. Nu gör hon det inte längre, så han måste ha tagit bort henne som följare av hans konto.

Vet inte till 100% om pappan verkligen har har följt MH tidigare, men det antar jag? Vet inte dock.
Hittade honom från början när jag bara skrev in H*ellman på hennes following+followers. Han har ju lite annorlunda stavning på sitt förnamn.

Hon följer fortfarande honom, men han följer inte henne längre.
Citera
2022-11-07, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Angående otrohetsaffär så sägs det att det är bara en trådsanning
Men det kan ju ha förekommit.. Vem vet?
Han kände tydligen JJ sen tidigare
AW finns inte att hitta ute i media så han har troligtvis stängt ner helt sina konton?
Enl hans mamma så var han inte heller med i söken efter TT
Jag tror det blir fel att blanda in trådsanning. Det är ju spekulationer som varit i tråden om en del är sant eller om en del är falskt är ju av underordnad betydelse. Det blir ju mer en kännskap av hur relationerna kan ha sett ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in