Citat:
Ursprungligen postat av
Wattweke
Av mig men jag vill heller inte bekräfta då det kommer från vänners vänner osv. Men det stämmer bra med allt som sagts och det går ihop sig med det grannen säger osv samt att dom då sagt att dom själva kontaktade polisen tidigt. Jag är inte säker mer jag tror att killen i bilen även har en pappa som är polis därför känns uppgifterna vettiga. Hade väl kunnat skriva mycket mer om olika saker men jag tror alla är lite rädda för att det ska skapas trådsanningar och felaktigheter och så är drevet igång.
Citat:
Ursprungligen postat av
HawkPie
Jag läste någonstans att killen i bilen har pratat med vänner i Vetlanda och sagt att han pratade med JJ, men att dom absolut inte är ”bästa vänner”.
Så nej, jag tror inte JJ talade sanning när hon benämnde killen som sin bästa vän. Däremot tror jag killen är oskyldig.
Jag vet inte om det är killen som JJ pratade med som är polisson, det kan ju vara personen bredvid som är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlueGypsy
Ja, precis, hade jag vart där hon bor och skulle åt det håller så är det Nygatan jag skulle ta, aldrig Storgatan eller upp på de större gatorna. Nygatan är smidigast, snabbast och minst folk på nätterna.
Nej tyvärr, jag har missat väldigt mycket denna helgen då jag inte haft möjlighet att hänga med i tråden, men lägg gärna upp inlägget och citera mig om du hittar det! Har det kommit fram namn på personen?
Nej inga namn har framkommit, bara att dom inte har något med det här att göra.
Kontaktade självmant polis, lämnade vittnesmål och avfördes helt från utredningen.
Av en slump vara dom där samma tid (nästan omöjligt festnätter att INTE hitta bekanta kring donken)
Där finns inget spår och har aldrig funnits heller, gör du som polisen och avför dom helt från tråden .