2022-11-06, 22:19
Medlem
Angående om svartsjuka skulle vara ett spår och det föranlett TT:s död kommer här ett axplock av vad som tidigare diskuterats i tråden.

Finns väldigt lite info kring TT förhållande med pojkvännen. Skulle vara intressant att veta hur de sett ut… inte för att göra pojkvännen misstänkt utan hur TT liv sett ut.
Som jag ser det så verkar inte pojkvännen bott så länge i denna lgh, verkar vart skriven på olika adresser i växjö, korsberga och Vetlanda. Hur länge har TT vart tillsammans med pojkvännen?
Finns det någon info kring dem?

Tänkte på det med, hur länge har det varit ett par?
Pojkvännens mamma sa att hon inte har hört om JJ på väldigt länge.
Har pojkvännen och JJ varit ihop tidigare?
Mamman kan iofs ha hört om JJ pga bråket.
Undrar vad anledningen är att de blev osams.

AW är 25 (född 1997)
JJ är 19 och fyller 20 om 2 veckor. (Född 2002)
Hur lätt har det varit för AW att komma i kontakt med JJ om man utgår från åldersskillnad samt historia mellan tjejerna.
Bör isåfall kunna redas ut om han nu frågat folk om hennes nummer, eller om han kontaktade henne genom Facebook eller dylikt.

Undrar om JJ tidigare har varit i ett förhållande med TTs pojkvän. Enligt pojkvännens mamma har tjejerna varit osams i nåt år - dvs lika länge som TT och pojkvännen har varit ihop. Kan vara en grund för svartsjuka.

Någon som vet?

Har inte svar på din fråga man har oxå tänkt tanken och att det kan vara ”rimligt” stort för att tjejgäng i den åldern kan splittras då vissa står på JJ sida och menar att TT ”snott” honom

- Alb*n och Tove brukade umgås med en av de nu häktade flickorna för längesedan, men ingenting i närtid. "Jag har inte hört talas om något om henne på ett år säkert". Uppger A:s mor.
- Har "nyligen köpt" lägenhet på Lasarettsgatan som ligger ca 200 meter från McDonalds. Området T*ppmurkl*n.
- Rykten om att polis varit hos pojkvännen veckan innan försvinnandet. (Osäker uppgift i tråden).

Att GW inte utesluter annan GM eller ytterligare en inblandat GM kan ju ha någon form av förklaring här. Exempelvis kanske J och A faktiskt hade något form av samröre/relation som T invände emot. Och det i sin tur ledde till hennes död. Svartsjukedraman som slutar i mord/dråp finns det ju gott om i historien tyvärr.

Frågan kvarstår dock isf varför M ljuger.

Vill ni berätta närmare om As och Js relation till varandra?
Hade de en relation?

Vad bråkade A och TT om?

Vad bråkade JJ, MH och TT om? Svartsjukedrama eller rädsla att åka dit för narkotikainnehav?

Vad kan bråket mellan tjejerna handlat om....är ett strul mellan JJ o TT's pojkvän vara det.....TT börjar plugga i Linköping....JJ o AW strular till det på en fest.....svårt o förlåta liksom......o säkert tändvätska till de många bråk som var mellan TT o AW....Hon hade svårt o släppa det.....TT stöter på JJ på nöjet o det blir tjafs igen......Kommer överens om att gå till JJ o reda upp det.....MH kanske viker av o går hem....för att de ska kunna snacka själva......De kommer till lägenheten...JJ får spelet (JJ har så mkt känslor för AW...tänker inte sunt)o drar en stekpanna i skallen...
kanske vid andra samtalet till pojkvännen.....går åt helvete....o får panik....

Ett ytterst sannolikt scenario!

Kan någon berätta mer om AWs och JJs påstådda förhållande?.... Vad säger deras chatthistorik på messenger etc? (slut citat).

Man undrar ju hur TT har sammanstrålat med AW.
Dessa tre JJ TT AW har ju onekligen varit kompisar för några år sedan kontakten blev bruten mellan JJ och TT i samma veva som TT blev tillsammans med AW.
Jag lägger in en kartbild där TT har bott i Myresjö JJ har bott i Nye samt föräldrahemmet AW.

https://www.google.se/maps/dir/Bäckaby+Kyrka,+Korsberga/Nye,+574+98/Myresjö,+570+13/@57.33878,14.9468783,11z/data=!4m20!4m19!1m5!1m1!1s0x4657451acf63606b:0xdb3 8964bb49485fb!2m2!1d14.9287734!2d57.2673773!1m5!1m 1!1s0x46575d8c4e83f885:0x86e98a8142c0ec4c!2m2!1d15 .2727178!2d57.3435509!1m5!1m1!1s0x4657574144949ead :0x6fe790d7785a5c99!2m2!1d14.9598058!2d57.3834644! 3e0
Citera
2022-11-06, 22:21
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Missat i tråden några dagar så kanske redan spekulerats, men tänker att MH kanske släpat ut TT själv medan JJ var på Donken. JJ går tillbaka in innan skjutsen och ber MH lösa kroppen pga att de enda vakna i huset nu alltså är borta en stund vilket ger tjejerna bättre möjlighet att ordna med kroppen.

Tänker att MH kanske iaf gjort något förberedande för att det ska gå fortare sen.

Släpat ut kroppen till vad?

En späd tjej på 170 cm som bär runt på kroppar i trapphuset som värsta Jason Voorhees ...

Nej, jag får inte riktigt ihop det. De flesta tjejer jag har sett orkar inte ens bära en trave papper.

Utan att kalla efter tech support ...

Det ska bli mycket intressant att läsa polisens utredning.
Citera
2022-11-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Nu inser jag att det nog inte hänger speciellt mycket mammor här med döttrar i åldern 18 ( men kanske har fel!).
Att jag för första gången registrerat mig här var pga den här händelsen.
Jag är jävligt förvånad över att det här inte hänt innan faktiskt ( i Sverige) om man dessutom hör vad GW sa idag….
Hallå?!?! Ligger ”Polisen ”, soc o även då gurun 30 år efter precis som med skjutningar och sprängningar…
Jag satt nästan o skrattade av ilska när jag hörde han prata imorse ( har haft stor tilltro innan till GW)…
Vi bor i en mindre stad… bor själv varannan vecka med mina tjejer…
När min äldsta (som för övrigt varit skötsam, hästtjej, friidrottare) började 7an fick hon nya ” vänner ”, minns ju hur det var själv… man får nya, sen blev det andra o nya osv men så är ju tonåren…
Minst 10 ggr var Polisen på hennes skola från 7an till 9an, det var tjejgäng som slog ner både lärare o tjejkompisar som de två veckor innan hade varit bästisar med…
Det var det ena mordhotet efter det andra på snap både i grupper o till min dotter o i klassen o alla andra de hade på snap ( liten stad… har man tydligen alla på sin snap)
Tjejer som blev sparkade i huvudet mitt i skoldagen! Lärare som blev sjukskrivna osv osv…
Några tjejer ringde även mig o hotade, la på när jag svarade och även la ut bilder på dejtingsajter på mig med falsk text…
Såklart var vi i kontakt med skolan, rektor polis då våran dotter blev inkallad på möte o vi med polis o rektor… Dock satt vi inte som några jävla fågelholkar på mötet men många föräldrar gjorde det….
Visade sig att min dotter tack o lov aldrig hotat, fysiskt gjort något utan bara var med ”i samma gäng” …
Fick nog sista gången när en av tjejerna ringde henne o hotade ” sliza henne så hårt och sen se till att din morsa våldtas” när jag satt bredvid i bilen, slet mobilen ur hennes hand , pratade med tjejen snabbt och åkte dit hon bodde….
Jag behövde bara gapa i ansiktet på henne o rädslan över att jag skulle anmäla henne o prata med hennes föräldrar gjorde att hon bröt ihop toootalt!!!

Håller helt med dig.

Och GW som förra veckan hävdade att MGM var helt vanliga snälla flickor. Han bara missade att säga att en av dem varit misstänkt för mordbrand…
Citera
2022-11-06, 22:23
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Det kursiva, om hur cykeln hittades vid pizzerian, är jag rätt säker på är uttalande från polisen.
Kolla första sida på denna tråd, och den sammanfattning som har information om cykeln.
Ja, tror t.om det var polisen som i ett uttalande tidigt benämnde cykeln som låst, utan att vara fastlåst, och prydligt uppställd mot väggen (på plats 2). edit. Ja, precis.
Citera
2022-11-06, 22:24
Medlem
[quote=Hoppihej|82318314]Nåt som alla unga vuxna har är rejäla tvättsäckar (det skulle antagligen funka med en ikeasäck med). Kanske kan det förklara de 2-3 dunsarna när de ska få ner kroppen i tvättsäcken. Att sen slänga på en handduk, ta ett varsitt handtag och gå ner ljudlöst är nog ganska enkelt. De har ju redan förankrat till grannen att nån spytt så de har en ursäkt att gå till tvättstugan (som jag tror har en utgång till bakgården till och med?) och sen vidare till bilen

Detta låter som ett av de smartare sätten
Citera
2022-11-06, 22:24
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Kan operatören hitta tex. Messengersamtal, snapchattar etc? Behövs inte telefonen till det? …om den nu inte är helt vattenskadad, men det kanske går att rädda något ändå.
Om den har legat i vatten sen hon försvann, vilket den ju troligtvis har gjort, så är den totalförstörd. Om dom vill ha ut vilka hon ringt till osv på t.ex messenger så får dom ut det av Meta (tror dom heter så nu) samma sak med Snapchats.
Citera
2022-11-06, 22:27
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Det kursiva, om hur cykeln hittades vid pizzerian, är jag rätt säker på är uttalande från polisen.
Kolla första sida på denna tråd, och den sammanfattning som har information om cykeln.
Hittar inte om hur cykeln är låst eller inte vid första och andra tillfället. Är cykeln fastlåst vid ställ vid något tillfälle?
Citera
2022-11-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Hittar inte om hur cykeln är låst eller inte vid första och andra tillfället. Är cykeln fastlåst vid ställ vid något tillfälle?

Vad vi vet så har cykeln inte varit fastlåst vid någonting, nej.
Grannen som körde JJ till McDonalds berättade i podden att han tyckte cykeln stod lite konstigt och i vägen, så han ställde den rakt/bättre. Det tyder på att cykeln inte var fastlåst i någonting, men vi vet inte med säkerhet. Vi vet inte heller om cykeln var låst då. När cykeln hittades nära pizzerian var den bara låst i sig själv, i framhjulet.
Senast redigerad av Alfa.Beta 2022-11-06 kl. 22:35. Anledning: Förtydligande
Citera
2022-11-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Släpat ut kroppen till vad?

En späd tjej på 170 cm som bär runt på kroppar i trapphuset som värsta Jason Voorhees ...

Nej, jag får inte riktigt ihop det. De flesta tjejer jag har sett orkar inte ens bära en trave papper.

Utan att kalla efter tech support ...

Det ska bli mycket intressant att läsa polisens utredning.

Alltså, man klarar mer än man tror SPECIELLT under press och stress. Jag är 167 och skulle klara att släpa en människa med lite viljestyrka.
Citera
2022-11-06, 22:37
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruBartelotti
Tror inte ens T var uppe i lägenheten, hon parkerade cykeln i närheten för att ta ett snack på en promenad, lämnade cykel och påse (med telefon i påsen) på fyllan och gick… ett snack som spårade ur i skogen
Det tänkte jag i början också. Man behöver inte gå över ån efter vatten.

Utifrån att användare i tråden skrivit att det var Oktoberfest på Nöjet och det ska ha talats efteråt om att folk drogats, börjar jag fundera på om inte förgiftning medelst drog i glas el. dyl. kan vara ett annat tänkbart scenario.

JJ (MH) ska ha haft tillgång till droger och setts ta dem vid tidigare tillfälle, återigen enligt användare i tråden (..). Kanske ett prank som går helt åt helvete fel? efter bråket på Nöjet.
Citera
2022-11-06, 22:39
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Vad vi vet så har cykeln inte varit fastlåst vid någonting, nej.
Grannen som körde JJ till McDonalds berättade i podden att han tyckte cykeln stod lite konstigt och i vägen, så han ställde den rakt/bättre. Det tyder på att cykeln inte var fastlåst i någonting, men vi vet inte med säkerhet. Vi vet inte heller om cykeln var låst då. När cykeln hittades nära pizzerian var den bara låst i sig själv, i framhjulet.
Vem kan ha ställt cykeln slarvigt och olåst?
Citera
2022-11-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det tänkte jag i början också. Man behöver inte gå över ån efter vatten.

Utifrån att användare i tråden skrivit att det var Oktoberfest på Nöjet och det ska ha talats efteråt om att folk drogats, börjar jag fundera på om inte förgiftning medelst drog i glas el. dyl. kan vara ett annat tänkbart scenario.

JJ (MH) ska ha haft tillgång till droger och setts ta dem vid tidigare tillfälle, återigen enligt användare i tråden (..). Kanske ett prank som går helt åt helvete fel? efter bråket på Nöjet.

Till alla som tror att hon mördades utanför lägenheten: Jag tror att oljud i lägenheten/dunsar/sparkar i väggen sänker er teori totalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in