2022-11-06, 21:47
Medlem
Tror inte ens T var uppe i lägenheten, hon parkerade cykeln i närheten för att ta ett snack på en promenad, lämnade cykel och påse (med telefon i påsen) på fyllan och gick… ett snack som spårade ur i skogen
Citera
2022-11-06, 21:47
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Är det inte i dammen de tex tror att mobilen är dumpad ?
Mycket möjligt, vet inte vad polisen tror faktiskt. Men dom har nog redan fått ut det dom behöver från operatören i form av data osv. Fingeravtryck och ev DNA är redan förstörda, så då frågar man ju sig om den stora kostnaden som blir att leta reda på den är värt något i bevisläget eller inte.
Citera
2022-11-06, 21:48
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Utanför JJs hus är det lite oklart, det står att cykeln var låst men att den var konstigt placerad så grannen flyttade den upp mot staketet/väggen.

Och när cykeln hade flyttats nästa morgon till pizzerian 200 m från JJ var den låst men väldigt slarvigt. Från sammanfattningen:

- Cykeln är låst på ett icke stöldsäkert sätt med slanglås bara i framhjulet och ej förankrat i något annat.
Vem uppger att cykeln är låst?
Citera
2022-11-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Och genom att säga att mamman ska skjutsa ser hon till att vittne tror hon inte har tillgång till bil.
Frågan är om hon tänkte gå och hämta bilen hos sin mamma, eller om hon bett nån komma dit med den (tex killarna hon möter på mcd)

Iom att grannen sagt att dom var rädda att hon ljög och skulle köra till donken, tycker jag det är rimligt att anta att bilen som står på hennes pappa, fanns där.
Citera
2022-11-06, 21:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det är märkligt om polisen skulle kalla macken för en nyckelplats, den är ju bara en nyckelplats för att (om) bilen filmats där. Eller menar ni att det faktiskt har hänt nåt vid macken också? Det låter konstigt.
Nyckelplats så tillvida att den ger tidsangivelser och visar färdriktning tur och retur. Tillsammans med masttömningar och annan mobilinfo kan polisen då få fram hur J och ev. M rört sig under natten.
Citera
2022-11-06, 22:03
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Borde inte den varit beslagtagen då?
Poddaren såg ju en Suzuki hemma hos pappan efter några dagar.

Nu bärgade ju polisen bort hennes bil från parkeringen på hennes jobb och tog den i beslag för kriminalteknisk undersökning, på måndag kväll efter att polisen samma dag anhållit henne på jobbet.
Hennes bil var/är ännu inte återlämnad, den är bevismaterial som ingår i en mordutredning.
Det poddaren såg var inte hennes bil som stod på pappans gård, utan mammans nyare Suzuki.
Citera
2022-11-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Och genom att säga att mamman ska skjutsa ser hon till att vittne tror hon inte har tillgång till bil.
Frågan är om hon tänkte gå och hämta bilen hos sin mamma, eller om hon bett nån komma dit med den (tex killarna hon möter på mcd)

De är grannar så de bör ha koll på bilen hennes.
Citera
2022-11-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Vem uppger att cykeln är låst?
Det kursiva, om hur cykeln hittades vid pizzerian, är jag rätt säker på är uttalande från polisen.
Kolla första sida på denna tråd, och den sammanfattning som har information om cykeln.
Citera
2022-11-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Iom att grannen sagt att dom var rädda att hon ljög och skulle köra till donken, tycker jag det är rimligt att anta att bilen som står på hennes pappa, fanns där.
Sant!
Citera
2022-11-06, 22:15
Medlem
Missat i tråden några dagar så kanske redan spekulerats, men tänker att MH kanske släpat ut TT själv medan JJ var på Donken. JJ går tillbaka in innan skjutsen och ber MH lösa kroppen pga att de enda vakna i huset nu alltså är borta en stund vilket ger tjejerna bättre möjlighet att ordna med kroppen.

Tänker att MH kanske iaf gjort något förberedande för att det ska gå fortare sen.
Citera
2022-11-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Vad menar du att polisen skall få ut av mobilen som dom inte kan få reda på från operatören? Om den nu ligger i sjön så bevisar det ju ingenting om vem som har kastat i den.

Kan operatören hitta tex. Messengersamtal, snapchattar etc? Behövs inte telefonen till det? …om den nu inte är helt vattenskadad, men det kanske går att rädda något ändå.
Citera
2022-11-06, 22:17
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Jag har sökt på massor av ord (bästa vän, nära vän, inte kompisar, inte vänner, verklighetsförankring m.m.) men hittar inte. ska se om Greven har koll kanske. Kan inte Pma då jag e ny, så ja, jag citrrar dig här
Har också sökt ordentligt för din räkning, men tyvärr hittar jag ej inlägget. Det som stod, var väl att användaren känner till personen i bilen som JJ skulle benämnt som "bästa vän", och skrev att killen inte alls upplever det så. Men att JJ " inte lever i verkligheten ", om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in