2022-11-06, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Till synes verkar det inte särskilt genomtänkt. Men gm kan ha ansett sig suttit på en vattentät plan. Tre tjejer går hem för att prata ut. Kl 02:30 är alla vänner och dom avslutar kvällen. T cyklar hem och dom två ger varandra alibi. Cykeln hittas låst på väg till T och misstankarna riktas bort från lägenheten.

Nu stötte dom förmodligen på oväntat motstånd. T sparkar, slår och dunkar i golv och väggar. Sen stöter J på patrull i trappuppgången när grannen oväntat dyker upp.

Är J lättkränkt och långsynt kan känslan av att behöva hämnas funnits inom henne länge för nån inbillad oförrätt och nu dök ett hyfsat tillfälle upp.

Men jag har verkligen inte låst mig. Det kan lika gärna vara en olycka. J gör ett nacksving på T rätt i badrumsgolvet och hon bryter nacken, eller slår i huvudet så illa att hon avlider.

Ja vad som hänt får hänga i luften tills det börjar klarna lite mer.

Har hon dödats så behöver hon transporteras därifrån. På vinst och förlust har de lyckats med detta. Kl 04 på morgonen står inte så många och hänger i husfönster.

Och på gaveln är det väldigt undanskymt mellan en bil och källarutgången.

Trappan inne är i sten och den utanför är i betong. Grannens balkong bildar ett tak över källarutgången:

https://www.bildtagg.se/bild/0cjn0wp6hrc2ko90jvxco3l

Och hela den här diskussionen som pågår om det är möjligt att göra tyst så är ju svaret ja. Om man kommer överens att hålla käften så mycket det går under manövern. Har hon dött i lgh så har hon inte ”trollats” ut ur fastigheten.
Citera
2022-11-06, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Helt korrekt uppfattat. J ville bli av med mobilen så fort som möjligt. Ringde den ena donkenkillen via krypterad app eller vanligt mobilsamtal och bestämde träff på burgarstället. Den röda bilen är intressant. Har det framkommit vem som körde den och vem som åkte med?

Fattar inte vad poängen skulle vara med att göra så, och varför du tror att det är vad som hänt?

Killen med röda bilen har enligt flera uppgifter själv tagit kontakt m polisen i samband m försvinnandet då han förstått vem som var misstänkt.
Citera
2022-11-06, 18:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En aktiv tjej denna JJ. Först förfest och sen utekväll. Sen ”efterfest” där det pratas ut och blir sams. Sen en sväng till McD och sen ännu en lång sväng ut i skogarna och tillbaka och sen hänga på parkering och sen ut och rida och fixa. Tar på krafterna. Och sen upp måndag och jobba i skolan.
Slänger man in ett dödsfall mitt i det så är det en händelserik helg.

Ja jag väntar med stort intresse om det ska komma fram fler detaljer kring vad som hände vid Illharjen där. Om nåt har hänt vill säga.

Jo, aktiv är hon allt.
För fort går det om man tittar på tislinjen.

02:30 medd Tove sin kille att hon är på väg hem.
Strax efter hör grannen dunsar, de ringer på två gånger utan att någon svarar, men vid ca 03- tiden kommer JJ ut från lgh. De åker till McD och är där ca 03:10.
03:50 kopplar sig Toves mobil upp sig för sista gången mot en mast vid Biltema, och redan 03:56 (gör de sig av med mobilen i samma veva då?)är de på väg med kroppen?
Jag misstänker att de sitter en god stund på Illharjens parkering (enligt tråduppgift) så kroppen är förmodligen dumpad efter senast en halvtimme efter att de åkt förbi Gulf, dvs kanske mellan 04:20- 04:30. Sedan till Illharjen och pusta ut (fast det känns väldigt tidigt för obeservation av någon? de skulle då kunna vara där kanske vid 05- tiden?) och tänka...passera Gulf igen vid 05:45.
Lämna MH hos henne sedan hem för att städa själv?
Citera
2022-11-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Är hon adopterad?
MH kommer från Johannesburg i Sydafrika
Citera
2022-11-06, 18:32
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vevve79
Jag har funderat på om hon blivit drogad. Och de kanske ser att situationen är lite mer än de tror är oriskabelt Men fortfarande vid liv. De får tove att tro att de ska skjutsa henne till sin pojkvän , därav meddelandet till pojkvännen. Då hon är lite medvetande så tar man ner henne till en bil lite lättare. Nåt händer. Kanske dör i bilen el tuppar av och de åker och lämnar henne i skogsdungen. Panik el planerat. Men de har ju sagt till grannen att hon är full och ramlat. Kanske då inte lika riskabelt ta ner en halvt medvetslös till en bil. Och att pojkvännen Kanske på telefon hört att hon knappt kan prata på morgonen och inte kommit hem.

Inte ett ointressant tillvägagångssätt, givet förutsättningarna. Värt att fundera över, absolut. Ska fnula lite på detta.
Citera
2022-11-06, 18:37
Medlem
Jag tror inte att de riskerade något släpa/dra ner henne. Det kan ju vara så enkelt att Jj har en stor tvättkorg. Min är stor och man skulle absolut kunna pressa ner nån där (hemska tanke) jag menar tänk det lilla utrymmet där Lisa Holm hittades.
Citera
2022-11-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Förlåt då, jag såg inte det svaret, och jag försökte bara att vara hjälpsam!

Det tror jag säkert, och konspirerande i att försöka få TT till Nöjet!

JJs parkeringsplats lär vara vid husets gavel (finns nog inga fönster åt det hållet) rätt skymd mellan större buskage och soptunnor, och väldigt nära källarutgången ev tvättstugan.

En bil kan stå mellan soptunnor och hörnet av huset. En liten bil lämpar sig bäst.

På bakgården får det plats tre bilar om de trängs lite på asfalten mellan gräsmattan och det gamla garaget. Närmast garaget står en granne på entréplan. Volvo.

Sen kör de upp tre(-fyra?) bilar på gräsmattan och använder den som parkering. Bl.a grannen längst upp och familjen under.
Citera
2022-11-06, 18:40
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Fattar inte vad poängen skulle vara med att göra så, och varför du tror att det är vad som hänt?

Killen med röda bilen har enligt flera uppgifter själv tagit kontakt m polisen i samband m försvinnandet då han förstått vem som var misstänkt.

Ok. Var har du läst uppgiften om att killen i den röda bilen tagit kontakt med polisen? Toppen om du har någon länk. Lustigt sammanträffande dock. Att J träffar (enligt grannen) en av sina bästa kompisar vid samma tidpunkt och samma plats bara för att småsnacka 20 min efter att J tagit kål på T. Är inte det lite för bra för att vara sant?
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-06 kl. 18:46.
Citera
2022-11-06, 18:40
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whynotlin22
En v*ctor*a t*lln*r skriver på MHs insta:

"Synd att ni inte har ånger över vad din har gjort.. över ett litet bråk så ska ni mörda henne?! Är det pågrund av att Johanna inte fick toves kille eller? O ni tror att mörda Tove ska gå bättre att Johanna ska få hennes kille? Phaha."

Där är nog skälet till osämjan mellan JJ och TT. Likaså pojkvännens, i mina ögon, egendomliga beteende efter försvinnandet.

Det här fallet kan ha slående likheter med hästtjejen Jonna Henningssons göranden i Askersund, inklusive ”pojkvännens” beteende.
Citera
2022-11-06, 18:42
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla

Killen? Jag trodde de var minst två. Så killen var alltså ensam i den röda bilen när han snackade med J på parkeringen utanför donken?
Citera
2022-11-06, 18:44
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jag tror inte han skulle uttalat sig så om du har rätt ?
Jag tror det är precis tvärt om och att fallet är precis som han säger -- att det liknar inget annat

Jag är väldigt säker på att detta uttalande av advokaten kom innan Tove hade hittats. Alltså det kom i samband med omhäktningen på förmiddagen.

Och det är ju så. Det liknar inget annat. Två väldigt unga tjejer är då i nuläget misstänkta för människorov. Det är väldigt ovanligt.
Senast redigerad av euromixers 2022-11-06 kl. 18:48.
Citera
2022-11-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja vad som hänt får hänga i luften tills det börjar klarna lite mer.

Har hon dödats så behöver hon transporteras därifrån. På vinst och förlust har de lyckats med detta. Kl 04 på morgonen står inte så många och hänger i husfönster.

Och på gaveln är det väldigt undanskymt mellan en bil och källarutgången.

Trappan inne är i sten och den utanför är i betong. Grannens balkong bildar ett tak över källarutgången:

https://www.bildtagg.se/bild/0cjn0wp6hrc2ko90jvxco3l

Och hela den här diskussionen som pågår om det är möjligt att göra tyst så är ju svaret ja. Om man kommer överens att hålla käften så mycket det går under manövern. Har hon dött i lgh så har hon inte ”trollats” ut ur fastigheten.

Precis, att låta kroppen vara kvar i lägenheten är inget alternativ förutom om man vill stycka den. Det är en barriär få klarar av och dom var förmodligen för stressade för det ändå.

Den där källarutgången ser ut som ett perfekt ställe att skyffla ut en kropp genom, i skydd av mörkret och endast ett par meter från en bil.

Eftersom J var på väg ut redan klockan 3 kan man väl anta att det var cykeln och T s mobil som skulle flyttas. När hon kom tillbaks från donken tror jag det första hon gjorde var att flytta cykeln. När hon kom tillbaks fick hon en överblick över husen och kunde se om det lös eller var släckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in