Citat:
Till synes verkar det inte särskilt genomtänkt. Men gm kan ha ansett sig suttit på en vattentät plan. Tre tjejer går hem för att prata ut. Kl 02:30 är alla vänner och dom avslutar kvällen. T cyklar hem och dom två ger varandra alibi. Cykeln hittas låst på väg till T och misstankarna riktas bort från lägenheten.
Nu stötte dom förmodligen på oväntat motstånd. T sparkar, slår och dunkar i golv och väggar. Sen stöter J på patrull i trappuppgången när grannen oväntat dyker upp.
Är J lättkränkt och långsynt kan känslan av att behöva hämnas funnits inom henne länge för nån inbillad oförrätt och nu dök ett hyfsat tillfälle upp.
Men jag har verkligen inte låst mig. Det kan lika gärna vara en olycka. J gör ett nacksving på T rätt i badrumsgolvet och hon bryter nacken, eller slår i huvudet så illa att hon avlider.
Nu stötte dom förmodligen på oväntat motstånd. T sparkar, slår och dunkar i golv och väggar. Sen stöter J på patrull i trappuppgången när grannen oväntat dyker upp.
Är J lättkränkt och långsynt kan känslan av att behöva hämnas funnits inom henne länge för nån inbillad oförrätt och nu dök ett hyfsat tillfälle upp.
Men jag har verkligen inte låst mig. Det kan lika gärna vara en olycka. J gör ett nacksving på T rätt i badrumsgolvet och hon bryter nacken, eller slår i huvudet så illa att hon avlider.
Ja vad som hänt får hänga i luften tills det börjar klarna lite mer.
Har hon dödats så behöver hon transporteras därifrån. På vinst och förlust har de lyckats med detta. Kl 04 på morgonen står inte så många och hänger i husfönster.
Och på gaveln är det väldigt undanskymt mellan en bil och källarutgången.
Trappan inne är i sten och den utanför är i betong. Grannens balkong bildar ett tak över källarutgången:
https://www.bildtagg.se/bild/0cjn0wp6hrc2ko90jvxco3l
Och hela den här diskussionen som pågår om det är möjligt att göra tyst så är ju svaret ja. Om man kommer överens att hålla käften så mycket det går under manövern. Har hon dött i lgh så har hon inte ”trollats” ut ur fastigheten.