2022-11-06, 15:46
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Jo, men att "små tanter som lyft bilar för att få ut ungar som suttit fast." tror jag inte riktigt på. Och enligt artikeln så är det mesta anekdoter.

Åter till tråden: Det är fanimig inte lätt att förflytta en livlös kropp. Jag tror att det hela skedde utanför lägenheten. Dunkandet där kan ha handlat om desperata sparkar.

Varför skulle då Jj säga att TT varit i lgh och sedan gått hem ?

Ni Vetlanda bor ni borde väl kunna skriva om lite vad polisen gör ?
Tömmer de och letar i dammen fortfarande?
Har det varit massa aktivitet i TT lgh ?
Har polisen haft aktivitet i någon annan lgh ?
Citera
2022-11-06, 15:48
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Kanske för att telefonen varit där.
Citera
2022-11-06, 15:52
Medlem
KirkLazaruss avatar
Förstår inte den här diskussionen om att det skulle vara så otroligt för JJ och MH att bära på ett lik på 50-60kg nedför två trappor? Kolla MH:s instagram så ser man bilder på både JJ och MH, och de är inga "små" tjejer, JJ är hästtjej och har förmodligen rätt bra styrka i både ben och bål och förmodligen van vid tunga lyft. MH ser rätt atletisk ut och verkar spela handboll, alltså fysiskt aktiv. Båda ser relativt långa ut också.

Det är väl knappast en fråga om de rent fysiskt skulle kunna klara av det? I min värld så är det soklart att dom skulle klara det om dom ville.

Sen också om huset sov så är det inte alls särskilt otroligt att de får ut Tove utan att bli upptäckta. De allra flesta sekunder under dessa timmar så ser förmodligen ingen någonting. Det skulle ta 1 minut att få ut henne och in i en bil.

Riskfritt? Nej, långt ifrån.
Möjligt? Definitivt.

Säger inte att det är det som har hänt, menar bara på att det scenariot är fullt möjligt och ingenting otroligt.
Citera
2022-11-06, 15:52
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Men för häcklefjäll också den enda bil som varit inblandad är hennes egen!
JJ köpte den redan i somras en röd Suzuki Alto för att ta sig till o från jobbet.
Efter att hon flyttat till lgh, en månad innan detta, skrevs den över på pappan.
P.g.a svindyr bilförsäkring för någon under 24år, utan skadefria år o boende i lgh.

DET ÄR HENNES EGEN RÖDA LILLA BIL HON ÄGT I ETT HALVÅR.
Borde inte den varit beslagtagen då?
Poddaren såg ju en Suzuki hemma hos pappan efter några dagar.
Citera
2022-11-06, 15:58
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Förstår inte den här diskussionen om att det skulle vara så otroligt för JJ och MH att bära på ett lik på 50-60kg nedför två trappor? Kolla MH:s instagram så ser man bilder på både JJ och MH, och de är inga "små" tjejer, JJ är hästtjej och har förmodligen rätt bra styrka i både ben och bål och förmodligen van vid tunga lyft. MH ser rätt atletisk ut och verkar spela handboll, alltså fysiskt aktiv. Båda ser relativt långa ut också.

Det är väl knappast en fråga om de rent fysiskt skulle kunna klara av det? I min värld så är det soklart att dom skulle klara det om dom ville.

Sen också om huset sov så är det inte alls särskilt otroligt att de får ut Tove utan att bli upptäckta. De allra flesta sekunder under dessa timmar så ser förmodligen ingen någonting. Det skulle ta 1 minut att få ut henne och in i en bil.

Riskfritt? Nej, långt ifrån.
Möjligt? Definitivt.

Säger inte att det är det som har hänt, menar bara på att det scenariot är fullt möjligt och ingenting otroligt.

Äntligen ett nyanserat inlägg, än om så halva huset varit vakna behöver ingen sett det, på mindre än en minut är hon lastad i bilen.
Citera
2022-11-06, 15:58
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Kanske för att telefonen varit där.

Ja kanske, men fan så dumt att ta med den hem, varför ? Kanske skulle sitta och radera något i den ?

Om vi nu tänker att tjejerna inte gjort detta varför hamnar då kroppen där TT hittas, och varför är de ute och åker fram och tbx på natten ?

Skulle signalen från mobilen försvinna om man återställde den och plockade ut sim m.m och stänger av den ?
Citera
2022-11-06, 16:05
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ja kanske, men fan så dumt att ta med den hem, varför ? Kanske skulle sitta och radera något i den ?
Du kan inte radera en mastuppkoppling i din mobil.
Citera
2022-11-06, 16:07
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:

Ni Vetlanda bor ni borde väl kunna skriva om lite vad polisen gör ?
Tömmer de och letar i dammen fortfarande?
Har det varit massa aktivitet i TT lgh ?
Har polisen haft aktivitet i någon annan lgh ?
Vad skulle dom leta efter som är så viktigt att dom skulle tömma och fortsätta leta i bl.a dammen?
Senast redigerad av CrilleKex 2022-11-06 kl. 16:09.
Citera
2022-11-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cvidcrna19
Har aldrig påstått att det inte skulle gå, MEN det är inte så enkelt som folk försöker få det att låta. Det spelar ingen roll om man är vältränad eller inte, det är en jävla skillnad på att hantera hästar och en död person!

Kan inte alla fatta att det är svårt att bära en död person, men nog svårare att få en utomstående att hjälpa till att bära en död person?
Citera
2022-11-06, 16:10
Medlem
cvidcrna19s avatar
Roligare kommentarer och jämförelser får man ju leta efter. 🥹🤦🏽‍♀️

Att jämföra en hund med en människa tog fan priset 😂

Och till er som verkar ha lässvårigheter förtydligar jag en sista gång:

Jag har ALDRIG påstått att två personer ( i detta fall JJ & MH )inte skulle kunna flytta på en avliden person. Däremot vill jag understryka att det inte är så jävla lätt som vissa här vill få det att låta som.

För mig låter det bara så konstigt att JJ & MH vandrar ut snabbt och lätt med en död person under var sin arm utan att någon iakttagit något. Dessutom har det varit väldigt mycket aktivitet runtom JJ’s bostad vid aktuell tidpunkt, grannar som varit vakna och i rörelse.

Dom måste vara ninjor 🥷🏽
Citera
2022-11-06, 16:24
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cvidcrna19
Roligare kommentarer och jämförelser får man ju leta efter. 🥹🤦🏽‍♀️

Att jämföra en hund med en människa tog fan priset 😂

Och till er som verkar ha lässvårigheter förtydligar jag en sista gång:

Jag har ALDRIG påstått att två personer ( i detta fall JJ & MH )inte skulle kunna flytta på en avliden person. Däremot vill jag understryka att det inte är så jävla lätt som vissa här vill få det att låta som.

För mig låter det bara så konstigt att JJ & MH vandrar ut snabbt och lätt med en död person under var sin arm utan att någon iakttagit något. Dessutom har det varit väldigt mycket aktivitet runtom JJ’s bostad vid aktuell tidpunkt, grannar som varit vakna och i rörelse.

Dom måste vara ninjor 🥷🏽

Det räcker att dom har lite tur så att ingen råkar sticka ut huvudet eller titta genom nyckelhålet precis då. Ja det har varit mer aktivitet under natten och vi vet att åtminstone ett par grannar varit vakna någon timme tidigare. Det är säkerligen betydligt mer riskfyllt än om det varit vilken natt som helst. Men om man betänker rent procentuellt hur mycket tid av natten som grannarna tillbringar i trapphuset eller med att titta ut genom nyckelhålet gentemot hur mycket tid som de ligger och sover, har sex, kollar Netflix eller vadsom så är risken fortfarande liten.

Allt hänger egentligen på om de klarat av att bära ut henne relativt tyst eller om de gått och släpat på kroppen. Jag tror de varit kapabla till det förstnämnda och då finns det ingen anledning för grannarna att bli misstänksamma eller titta ut även om någon skulle varit vaken.
Citera
2022-11-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
JJ och grannen är på donken i tid för att lämna över T:s mobil till de två 20-åriga killarna i den röda bilen? Det är killarna i den röda bilen som dumpar T:s mobil någonstans? Det skulle vara intressant att se klockslaget på donkenkvittot i J:s mobilapp. Där kanske polis fick fram ett exakt klockslag på J? Man kanske ska ta och ringa donken i Vetlanda och fråga om bilen grannen och JJ hämtade upp maten i och vilken tid? Donken har ju kameror för att ha koll på vilket reg.nr som beställt vad.

Nej. Jj ger inte mobilen till dom i den röda bilen. Ena killen i röda bilen är son till en polis och han gick själv till polisen för att lämna uppgifter om att han träffat henne där.

Ja polisen vet absolut när hon var där, för dem är det enkelt att få en exakt tidpunkt. Men det hjälper ju inte oss hobby-utredare på Flashback…
Senast redigerad av HawkPie 2022-11-06 kl. 17:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in