Citat:
Ursprungligen postat av
Xedome
Tja, det står ju var och en fritt att tro vad de vill. Jag utgår ifrån det material vi har. Till exempel att ingen på våningen under tycks ha hört någon bil. I vilket tillstånd grannen var i just då, vet vi vid det här laget - förutsatt att vittnesmålet i intervjun stämmer. Han var vaken & alert. På goda grunder. Som flera andra i huset.
Ja, jag kan inte föreställa mig han la sig samma sekund de kom hem från McDonalds, säkert suttit upp och pratat med de andra i lägenheten som undrade vad som verkade ha hänt osv.
JJ och grannen kör mot McDonalds/är på McDonalds kl 03.10 enligt vissa uppgifter här i tråden. Det är totalt 10 min körning (fram och tillbaka), plus har vi väntetiden och att hon har pratat med någon kompis. Låt säga hon är hemma runt 03.30 igen. Jäkla vad fort de måste ha jobbat då? De måste kört rätt så direkt, eftersom man ser TTs mobil vid masten runt Biltema kl 03.50. Har MH fixat klart allting medan JJ var iväg, och har grannarna inte hört något då? Om hon lindade in kroppen i något för att underlätta transporten och ifall någon granne skulle kika ut, så måste det ändå låtit lite? Eller så hade de redan gjort detta innan (kanske de tre höga dunsar var kroppen som slog i golvet varje gång de rullade runt för att linda in)? Så MH satt bara apatisk därhemma tills JJ kom?