2022-11-06, 15:08
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan8
Kan inte alla bara vänta några dagar eller vecka till så får ni reda på vad som hänt !

Vadfalls? Ber du FB:s alla hobbydetektiver att sluta spekulera och posta sina teorier? 😂 Jag har då aldrig hört på maken!

Skämt åsido så är vi många som väntar på FUP:en. Den kommer säkerligen bringa klarhet i en del frågetecken.

Sen kan man ju fråga sig hur mycket matnyttigt förhören med JJ kommer ge, då hon enträget fortsätter förneka inblandning.
Citera
2022-11-06, 15:12
Medlem
Jag har funderat på om hon blivit drogad. Och de kanske ser att situationen är lite mer än de tror är oriskabelt Men fortfarande vid liv. De får tove att tro att de ska skjutsa henne till sin pojkvän , därav meddelandet till pojkvännen. Då hon är lite medvetande så tar man ner henne till en bil lite lättare. Nåt händer. Kanske dör i bilen el tuppar av och de åker och lämnar henne i skogsdungen. Panik el planerat. Men de har ju sagt till grannen att hon är full och ramlat. Kanske då inte lika riskabelt ta ner en halvt medvetslös till en bil. Och att pojkvännen Kanske på telefon hört att hon knappt kan prata på morgonen och inte kommit hem.
Citera
2022-11-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Tja, det står ju var och en fritt att tro vad de vill. Jag utgår ifrån det material vi har. Till exempel att ingen på våningen under tycks ha hört någon bil. I vilket tillstånd grannen var i just då, vet vi vid det här laget - förutsatt att vittnesmålet i intervjun stämmer. Han var vaken & alert. På goda grunder. Som flera andra i huset.
Ja, jag kan inte föreställa mig han la sig samma sekund de kom hem från McDonalds, säkert suttit upp och pratat med de andra i lägenheten som undrade vad som verkade ha hänt osv.
JJ och grannen kör mot McDonalds/är på McDonalds kl 03.10 enligt vissa uppgifter här i tråden. Det är totalt 10 min körning (fram och tillbaka), plus har vi väntetiden och att hon har pratat med någon kompis. Låt säga hon är hemma runt 03.30 igen. Jäkla vad fort de måste ha jobbat då? De måste kört rätt så direkt, eftersom man ser TTs mobil vid masten runt Biltema kl 03.50. Har MH fixat klart allting medan JJ var iväg, och har grannarna inte hört något då? Om hon lindade in kroppen i något för att underlätta transporten och ifall någon granne skulle kika ut, så måste det ändå låtit lite? Eller så hade de redan gjort detta innan (kanske de tre höga dunsar var kroppen som slog i golvet varje gång de rullade runt för att linda in)? Så MH satt bara apatisk därhemma tills JJ kom?
Citera
2022-11-06, 15:14
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan8
Kan inte alla bara vänta några dagar eller vecka till så får ni reda på vad som hänt !

Vad får man veta jo dödsorsak o ändrad brottsrubricering inget annat tyvärr
Citera
2022-11-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Vadfalls? Ber du FB:s alla hobbydetektiver att sluta spekulera och posta sina teorier? 😂 Jag har då aldrig hört på maken!

Skämt åsido så är vi många som väntar på FUP:en. Den kommer säkerligen bringa klarhet i en del frågetecken.

Sen kan man ju fråga sig hur mycket matnyttigt förhören med JJ kommer ge, då hon enträget fortsätter förneka inblandning.

..Eller så sjunger JJ som en näktergal på LSD? Du jobbar väl inte på Grova Brott?😗
Citera
2022-11-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cvidcrna19
Lyssna här, jag hade aldrig yttrat mig om jag själv inte visste vad jag pratade om! *moron* OAVSETT om personen väger 50 eller 100kg SÅ ÄR DET INTE ENKELT! Det är otympligt!
Vi får invänta rättegången. Jag är 100% säker på att de burit ut liket på två pers. Angående *moron*: Då argumenten tar slut så så tar man till påhopp!
Citera
2022-11-06, 15:20
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
I sammanfattningen del 3 står det:

Polisen säger att Tove lämnar Nöjet efter 01.
- 01.00: De tre kvinnorna lämnar Nöjet tillsammans. Enligt polisen går de norrut på Storgatan. Tove går med sin cykel. (Aftonbladet)

Enligt vittnesuppgifter ska Tove och de båda kvinnorna därefter ha besökt en av kvinnornas lägenhet. Men det är uppgifter som polisen inte har fått bekräftat. (Efterlyst)

Tyvärr står det inte vilka som lämnat dessa uppgifter. Förmodligen är det vittnen som journalisterna luskat reda på, men som vill vara anonyma. Alla vittnesuppgifter ska man givetvis ta med en nypa salt.

Så i stort sett inget utom att de gick ut från Nöjet och norrut. Resten är lögner spridna av Johanna.
Citera
2022-11-06, 15:21
Medlem
cvidcrna19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Ni lever i en fantasi, att inte två personer skulle kunna bära ner en knappt 60 kg död kropp utan att "väcka" halva huset är fullständigt befängt, dessutom i detta fallet är JJ en vältränad tjej, hanterar bl a hästar.

Tove blev tagit av daga i lägenheten, givetvis inte ett planerat mord utan något spårade ur och hon dödades.

Har aldrig påstått att det inte skulle gå, MEN det är inte så enkelt som folk försöker få det att låta. Det spelar ingen roll om man är vältränad eller inte, det är en jävla skillnad på att hantera hästar och en död person!
Citera
2022-11-06, 15:21
Medlem
SnilleFixs avatar
Bra att dom fick tag på mördarna så snabbt ändå - jävla amatörer, om dom var oskyldiga skulle dom varit frisläppta för länge sen och kunnat bevisa det, dom har/blir grillade som in i helvete i förhören nu.

Äckliga sociopat/narcissist-vibbar man får från dom här mördartjejerna. Skönt att dom får skaka galler nu ett bra tag framöver (rolig start på livet som ung tjej...). = )
Senast redigerad av SnilleFix 2022-11-06 kl. 15:29.
Citera
2022-11-06, 15:22
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Så i stort sett inget utom att de gick ut från Nöjet och norrut. Resten är lögner spridna av Johanna.
På vilket sätt skulle Johanna spridit lögner? Hon är väl häktad med fulla restriktioner, dock så får hon numera titta i tidningar.

Menar du att advokaten eller förhörarna spridit saker hon sagt?
Citera
2022-11-06, 15:23
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
..Eller så sjunger JJ som en näktergal på LSD? Du jobbar väl inte på Grova Brott?😗

Nej, och det gör väl knappast du heller...??
Citera
2022-11-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Samtliga exempel i artikeln är anekdotiska.

Ett tips är att du inte bara länkar, utan även citerar det som du anser är viktigt.

Det finns källhänvisning. Det är ett relativt välkänt fenomen som det bedrivits forskning kring. Det står också i wikipediaartikeln jag länkade till.

Detta var ett extremexempel för dom som tvivlar på att två fysiskt starka kvinnor inte skulle lyckas släpa ut en kvinna från en lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in