2022-11-06, 15:32
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allsang
Det är klart att någon mer är iblandad i det här än just de två. Om de var påverkade av droger och alkohol så blir det nog svårt att bära ut en kropp i tystnad samt att köra en bil in i skogen. Låter osannolikt men vi har snart svaret här..
Enligt polisen så finns ingen mer person misstänkt. Men visst kan det vara så att de egentligen tror så, och att det är någon de har span på.
Citera
2022-11-06, 15:34
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det är bara löjligt att ens kommentera dessa svagbegåvade inlägg om att inte det går att böra ut en kropp på knappa 60 kg. Givetvis går det hur bra som helst att så göra, ännu lättare när de dessutom var två som gjorde jobbet.
Har du verkligen någon gång försökt att förflytta en livlös person på sextio kilo?

Klart att det går, men det är fortfarande inte speciellt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Då kan du väl citera och länka till verifierbara exempel där "små tanter som lyft bilar för att få ut ungar som suttit fast, eller?

Jag har gett dig en länk där du hittar källorna med det jag beskriver. Är du intresserad är det ju bara att klicka. Vill du bara tjaffsa så avslutar vi. Orkar faktiskt inte förklara mer, varför två eller en tjej för den delen skulle klara av att släpa en livlös kropp ett 30 tal meter för att sen lyfta den ca 50 cm in i en bil.

Det är dessutom inte första gången en kvinna lyckats lyfta en död kropp. Så bevisligen går det ju.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Kan Tove fått reda på något som JJ och MH absolut INTE ville skulle komma fram?

Hon får reda på detta under lördagskvällen och det är därför hon letar efter någon av tjejerna på Nöjet.

Hemligheten ska diskuteras och det är därför hon följer med hem till JJ. Väl där vägrar hon efter diverse tjat att behålla hemligheten för sig själv. JJ och MH är desperata och ska tvinga Tove till tystnad men tar det dessvärre ett steg för långt…

Så kan det visst ha gått till. Motivet är ytterst intressant. Tror det först och främst handlar om svartsjuka. När T pluggade i Linköping kan JJ haft en affär med Ts pojkvän A = min gissning.

Men när T kom hem för ett sabbatsår från studierna så valde A henne. Det kan ha fått det att gå överstyr för JJ och det kan vara det som är motivet. Kan också ha varit det som T ville prata om men hamnade i lejonets kula iom att hon följde JJ hem. Ett fatalt misstag.

Att A (enligt sin mamma) så tidigt i fallet var helt förtvivlad kan vara det som styrker min tes. Tror att han förstod direkt vad som hade hänt.
Senast redigerad av zilvereko 2022-11-06 kl. 15:41.
Citera
2022-11-06, 15:35
Medlem
Teorierna spretar:

-Var det planerat? Och vad ligger bakom en sådan ondskefull gärning?

-Eller ett tragiskt utfall av en impulsiv misshandel?
Citera
2022-11-06, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Exakt det tyder på att TT var där, varför öppnar de annars inte dörren? JJ var nervös och stressad och inte alls sig själv, varför skulle man lämna en kompis som ramlat och sen handlar man inte ens mat som räcker till två

Precis. Det är inte genomtänkt. Hon har handlat irrationellt vilket polisen upptäckte snabbt och förstod att något inte stod rätt till.
Citera
2022-11-06, 15:38
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är dessutom inte första gången en kvinna lyckats lyfta en död kropp. Så bevisligen går det ju.
Jo, men att "små tanter som lyft bilar för att få ut ungar som suttit fast." tror jag inte riktigt på. Och enligt artikeln så är det mesta anekdoter.

Åter till tråden: Det är fanimig inte lätt att förflytta en livlös kropp. Jag tror att det hela skedde utanför lägenheten. Dunkandet där kan ha handlat om desperata sparkar.
Citera
2022-11-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En aktiv tjej denna JJ. Först förfest och sen utekväll. Sen ”efterfest” där det pratas ut och blir sams. Sen en sväng till McD och sen ännu en lång sväng ut i skogarna och tillbaka och sen hänga på parkering och sen ut och rida och fixa. Tar på krafterna. Och sen upp måndag och jobba i skolan.
Slänger man in ett dödsfall mitt i det så är det en händelserik helg.

Ja jag väntar med stort intresse om det ska komma fram fler detaljer kring vad som hände vid Illharjen där. Om nåt har hänt vill säga.

Det fetade: Med kokain eller amfetamin i kroppen kan man vara aktiv och vaken i mer än ett dygn. Men tankeverksamheten är knappast på topp...
Citera
2022-11-06, 15:42
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Har du verkligen någon gång försökt att förflytta en livlös person på sextio kilo?

Klart att det går, men det är fortfarande inte speciellt enkelt.

Svarar än en gång, ja, dessutom på 85-90 kg.

Men vem fan har sagt att det skulle vara extremt enkelt, jag bara säger att det fungerar och givetvis vid ett nödläge så gör man det, punkt. 60 kg på två personer är inte speciellt mycket, hade Tove vägt 80-90 kg hade det varit annat.

Tove dödas i lägenheten, man tar henne ner till en bil, sen körs hon iväg med bil och dumpas.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-11-06 kl. 15:54.
Citera
2022-11-06, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Teorierna spretar:

-Var det planerat? Och vad ligger bakom en sådan ondskefull gärning?

-Eller ett tragiskt utfall av en impulsiv misshandel?

Det som talar för att det kan vara planerat, är ryktet om att J tände eld på exets dörr. Det där är ingen impulshandling, utan den är genomtänkt och kräver lite förberedelser.

Lättkränkta narcissister utan samvete är livsfarliga!
Citera
2022-11-06, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Vadfalls? Ber du FB:s alla hobbydetektiver att sluta spekulera och posta sina teorier? 😂 Jag har då aldrig hört på maken!

Skämt åsido så är vi många som väntar på FUP:en. Den kommer säkerligen bringa klarhet i en del frågetecken.

Sen kan man ju fråga sig hur mycket matnyttigt förhören med JJ kommer ge, då hon enträget fortsätter förneka inblandning.

MOTIVET till mordet torde vara det som kommer ge svar på det mesta.
Citera
2022-11-06, 15:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Ja, jag kan inte föreställa mig han la sig samma sekund de kom hem från McDonalds, säkert suttit upp och pratat med de andra i lägenheten som undrade vad som verkade ha hänt osv.
JJ och grannen kör mot McDonalds/är på McDonalds kl 03.10 enligt vissa uppgifter här i tråden. Det är totalt 10 min körning (fram och tillbaka), plus har vi väntetiden och att hon har pratat med någon kompis. Låt säga hon är hemma runt 03.30 igen. Jäkla vad fort de måste ha jobbat då? De måste kört rätt så direkt, eftersom man ser TTs mobil vid masten runt Biltema kl 03.50. Har MH fixat klart allting medan JJ var iväg, och har grannarna inte hört något då? Om hon lindade in kroppen i något för att underlätta transporten och ifall någon granne skulle kika ut, så måste det ändå låtit lite? Eller så hade de redan gjort detta innan (kanske de tre höga dunsar var kroppen som slog i golvet varje gång de rullade runt för att linda in)? Så MH satt bara apatisk därhemma tills JJ kom?

Jag tror tidsangivelserna är så luddiga att de istället kom hem från donken 3.10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in