2022-11-05, 17:49
Bannlyst
Finns det någon enda person som blivit omvänd av Tommy Dahlman, som kommit till tro tack vare honom? Eller har allt varit förgäves?
Citera
2022-11-06, 00:30
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Finns det någon enda person som blivit omvänd av Tommy Dahlman, som kommit till tro tack vare honom? Eller har allt varit förgäves?
Han påstod att någon raggare som var sexbarnsfar blev frälst på deras årsmöte för några veckor sedan. Men han har ingen sett den dess. Och den stora frågan är om ens Tommy orkade upp på årsmötet? Han var uppenbarligen full och go på snodda konton kvällen innan.
Citera
2022-11-06, 07:26
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Han påstod att någon raggare som var sexbarnsfar blev frälst på deras årsmöte för några veckor sedan. Men han har ingen sett den dess. Och den stora frågan är om ens Tommy orkade upp på årsmötet? Han var uppenbarligen full och go på snodda konton kvällen innan.

Jag hoppas så innerligt att den där raggaren hittar ett kristet sammanhang långt bort från Tommy Dahlman.

(Jag tror fortfarande ”frälsningen” är Tommys påhitt, men alldeles oavsett så är det inte nyttigt för någon att befinna sig för nära en missbrukande narcissistisk predikant för länge).
Citera
2022-11-06, 08:52
Medlem
Citat:
Svårt att säga. Jag är troende och min erfarenhet är att Gud kommer den till mötes som frågar efter honom. Om jag verkligen önskar bli kristen och en tämligen kass predikant använder många predikanters standardfraser när de bjuder in till "frälsning" så kan jag mycket väl övertygas till omvändelse. Det är ju något mellan Gud och mig och har egentligen inget med predikanten att göra. När jag var ung lyssnade jag till Tommy vid två tillfällen, i min egen församling och på en konferens. Han var mycket påstridig vad gällde att få åhörare att räcka upp en hand till tecken på att de ville bli kristna och mycket fixerad vid antalet händer. En hel del uppsträckta händer var nog bara av stundens känsla, men jag tror att en del av dem kom av äkta beslut.
Citera
2022-11-06, 17:32
Bannlyst
Nu har Tommy tröttnat på frågorna om varför UV:s inlägg har så få likes när de har drygt 8000 följare, så nu kör de med sponsrade inlägg. Därför har hans senaste "essä" skrapat ihop 36 likes.
Citera
2022-11-06, 23:01
Medlem
Citat:
Nu har Tommy tröttnat på frågorna om varför UV:s inlägg har så få likes när de har drygt 8000 följare, så nu kör de med sponsrade inlägg. Därför har hans senaste "essä" skrapat ihop 36 likes.
Kör med ad-blockers så jag slipper se skiten 💩😉
Citera
2022-11-07, 11:29
Bannlyst
En undring.

På Tommy Dahlmans wiki-sida hävdas det att han hållit över 2000 föredrag och att hans böcker sålts i mer än 100 000 ex, men referensen till det är Tommys gamla hemsida ledaraspect.se

Stämmer dessa uppgifter, som alltså är Tommys egna påståenden, eller ska de tas med en nyp salt?

På den där sidan står också följande:

"Tommy Dahlman har en unik kommunikationsförmåga då han vågar att kombinera djupa frågor med en stor portion humor. Detta har gjort honom till en gärna hörd föredragshållare."

Har han fortfarande en "unik kommunikationsförmåga"?

Intressant att hans coachingprogram hette "Sunda ledare tål ett nålstick-uppblåsta spricker". han kanske skulle behöva gå med där själv nu?

https://web.archive.org/web/20160308045756/http://ledaraspect.se/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tommy_Dahlman
Citera
2022-11-07, 16:08
Medlem
Har ni några bevis för det ni påstår?

TD är inte arbetslös. Bor i lgh i hus. Tjänar 40 i månaden. Därutöver sitt företagande som genererar ungefär samma summa per måna, bolaget i utlandet enligt svensk lag. Han ser om sitt hus så inga parasiter kan komma åt honom :-)

Där har ni sanningen. Frågor på det?
Citera
2022-11-07, 16:11
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buskis7

TD är inte arbetslös. Bor i lgh i hus. Tjänar 40 i månaden. Därutöver sitt företagande som genererar ungefär samma summa per måna, bolaget i utlandet enligt svensk lag. Han ser om sitt hus så inga parasiter kan komma åt honom :-)

Bra jag har vidarebefordrat denna info till kronofogdemyndigheten, de var VÄLDIGT intresserade.... Tack för tipset!
Citera
2022-11-07, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buskis7

Intressant!

Får man verkligen bo på ett ställe och vara skriven på ett annat?

Nyfiken på företagandet. Vad sysslar han med? Coaching? Företagsrådgivning? Nudelsmuggling?
Citera
2022-11-07, 17:39
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Intressant!

Får man verkligen bo på ett ställe och vara skriven på ett annat?

Nyfiken på företagandet. Vad sysslar han med? Coaching? Företagsrådgivning? Nudelsmuggling?

Det lustiga är att inget av detta syns när man kör en kreditkoll på Tommy….

Sanningen är att Tommy säljer inga ”böcker” längre….. folk vill inte läsa pekoralet som grannens tonåriga dotter skriver bättre….. att han är så korkad att han köpt horor i Sverige visar vilken ”affärsman” han är….
Citera
2022-11-07, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Det lustiga är att inget av detta syns när man kör en kreditkoll på Tommy….

Sanningen är att Tommy säljer inga ”böcker” längre….. folk vill inte läsa pekoralet som grannens tonåriga dotter skriver bättre….. att han är så korkad att han köpt horor i Sverige visar vilken ”affärsman” han är….

Nä, så är det naturligtvis. Allt är hittepå. Och luftslottet genererar knappast många kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in