2022-11-06, 00:06
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Eller så har TT under donkenresan sagt till grannen att hon ska ta ner tvätt till tvättstugan, för att fulla kompisen har spytt......en matta kanske. Min spekulation.

Allt är ihopblandat. Dålig läsförståelse, troligen!

De tankarna har jag med haft, antingen inlindad i en matta alt i en någolunda stor tvättkorg, dvs om de stoppat ner henne i den ganska direkt, Tove var ju inte direkt stor..

Och ifall att det skulle bli möte med någon granne säga att det behövdes tvättas, hon hade ju redan skyllt dunsarna på att kompisen var full, ramlat o spytt så skulle vara en trolig "ursäkt"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Då har det blivit ett missförstånd. Menar du att hon BÅDE träffade två män i en röd bil vid donken, OCH att hon mötte två män i en röd bil på väg hem från donken?

Och vad tror du om hur kroppen transporterades till fyndplatsen? Det var min ursprungliga fråga och det jag egentligen är intresserad av att höra andras idéer om.

Jag tror inte vi pratar om samma sak, eller så har jag missförstått. Har inte läst vartenda inlägg i tråden. Trodde det var på vägen hem men det kanske var vid Mac D. då? Trodde jag hade koll men kanske inte. Jag tänkte i varje fall på när hon gick ut grannens bil för att prata med några hon kände i en annan bil. Exakt när detta var har jag ingen koll på mer än på tillbakavägen från Mac D (för det stämmer väl?). Men det är ju tusentals inlägg så kan ha fått även det om bakfoten.

Ingen aning hur den transporterades till fyndplatsen. Spelar det någon roll? Det måste ju ha varit med en bil i varje fall. Antingen GMs eller någon annans.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Att arbeta för en krog som sysslar med drogförsäljning eller tillåter detta är självfallet kriminellt. Om han kände till det, och det måste han som ordningsvakt ha gjort.

Far och son är kriminella. Då tror man även den andre är det tills motsatsen är bevisad.
Alltså kan du inte läsa sammanfattningen? Du sprider desinformation. Det är inte någon av dem som är ordningsvakt
Citera
2022-11-06, 00:07
Medlem
tellmeyoursecretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Huset skall ha varit mycket lyhört,låter konstigt om det är ett slagsmål som urartat utan att grannarna ska ha hört skrik? Det är det som jag tkr är lite läbbigt. Det där med dunsljuden tyder ju på strypning eller att hon blivit anfallen bakifrån osv

Edit stavning

Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Hur korkad kan man vara att lämna en kropp nästgårds. Och så otrevligt att veta om det sedan om de inte hade åkt dit för det. Om man är någorlunda smart väljer man ju en plats med ingen anknytning

Hur lätt tror du att det är att köra flera mil på vägar man inte känner, i mörkret, och dessutom förmodligen rejält alkoholpåverkad? (Om dom nu körde själva).
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Tack, mamman har en
Suzuki SX4 1.6 4X4 årsmodell 2014 reg KGM 288. Tycker du att dessa bilar liknar varandra

Det mest sannolika är väl ändå att JJ använde sin egen bil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Stort stort grattis till JJ i häktet, önskar henne 100 år till i kumla eller tand för tand bakom galler. Hoppas hon ruttnar sakta hip hip hurra

Kumla tar väl inte in kvinnor? Blir nog Hinseberg eller Ystad för henne.
Citera
2022-11-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Är JJ så knepig som folk skriver skulle det inte förvåna mig om hon öppnat munnen och skyller allt på MH ?
Tror med att det är svårt för polisen att få en så exakt position utan att någon pratat.

Men va skam va det som gjorde att Tove gick med till lgh eller cyklade hon dit själv ?

Måste ju vara något speciellt när hon tar sig dit mitt i natten ?

Var det i lgh som hon letade efter kompisen hon letade efter i baren ?

Hade TT varit med på förfesten, skulle hon hämta någon väska eller jacka kanske ? Blir inte klok på att hon ger sig dit mitt i natten?

Jag tycker också att det är märkligt att TT ger sig iväg tiill JJ lägenhet mitt i natten
Dom verkade inte ens vara speciellt nära vänner

Vad handlar det här om och vad hände Tove?

Och hur kan Två så pass unga tjejer som är anhållna hålla tyst om det dom troligtvis är skyldiga till ?

Ljuden grannen hörde låter ju också skumma
Varför hördes inga röster?
Citera
2022-11-06, 00:11
Medlem
Idag fyller Jossan 20 år. Blev ingen Finlands kryssning. Sitter dom fortfarande i isolering tror ni?
Citera
Medlem
Vill inte skriva för mkt teorier och tankar i tråden.. men det konstigaste i allt tycker jag är hur de fick ut kroppen om TT dog i lägenheten (vilket ju känns rimligt att anta iom ljuden).

Men HUR får de isf ut henne? Undrar om grannarna kollade i titthålen de där två gångerna de hörde JJs dörr öppnas? Kan JJ/MH ha lagt TT i förrådet i hallen?(för visst finns det ett förråd där?) Eller ha hämtat något där? Tex en stor väska? Jag har bott i små lägenheter och förvarade mycket saker i mina stora resväskor i förrådet.

Med en väska känns det enklare att vara tyst, än om man bär en kropp.. tar man av sig skorna och bara har strumpor är det säkert också enklare att vara tyst…
Citera
Medlem
Citat:
Du glömmer den lilla röda bilen på McD som var där samtidigt som Johanna köpte mat. Killarna i bilen var två stycken i 20 års åldern. Johannas bror är 21 år.

Jo men jag har tänkt på den också, men som Greven nämner i sammanfattningen så verkar inte den vara aktuell. Det finns ju ingen brist på små röda bilar ute på vägarna direkt.. Plus tillsammans med polisens uttalande om att de inte misstänker inblandning av någon ytterligare person i nuläget så utgår jag från det.
Vem var den ”mystiska mannen” JJ ska ha träffat på McDonalds under natten?
Den "mystiska mannen" i en röd bil ska enligt tidigare uppgifter i tråden själv ha hört av sig till polisen och bidragit med vittnesuppgifter, och är inte aktuell i utredningen vad vi vet. Det är alltså troligtvis inte mamman eller någon annan av JJs släktingar, utan en bekant till JJ. Till sin granne, som körde JJ till MCDonalds under natten, ska JJ ha sagt att mannen i bilen var hennes bästa vän.
Citera
2022-11-06, 00:12
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag tror inte vi pratar om samma sak, eller så har jag missförstått. Har inte läst vartenda inlägg i tråden. Trodde det var på vägen hem men det kanske var vid Mac D. då? Trodde jag hade koll men kanske inte. Jag tänkte i varje fall på när hon gick ut grannens bil för att prata med några hon kände i en annan bil. Exakt när detta var har jag ingen koll på mer än på tillbakavägen från Mac D (för det stämmer väl?). Men det är ju tusentals inlägg så kan ha fått även det om bakfoten.

Ingen aning hur den transporterades till fyndplatsen. Spelar det någon roll? Det måste ju ha varit med en bil i varje fall. Antingen GMs eller någon annans.
ja, efter hon fått maten o de skulle köra därifrån såg hon "vännen" i röd bil o bad grannen stanna så hon kunde gå ut o prata med dom lite snabbt.
Citera
2022-11-06, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chequoia
Ja de är väl snarlika, den mest markanta skillnaden är väl att SX4:an har ett svart streck/stötfångare på sidan, verkar ha sådana där takräcken, sidorutorna är uppdelade tre partier och man ser bakrutan från sidan...

Det måste väl vara Alton som är skriven på JJs pappa som har togs i beslag från JJs jobb?

Det som förbryllar mig är GWs kommentar i Nyhetsmorgon om att "de har ingen bil i närområdet", konstigt om det bara är ett antagande han gör...
Om JJ nu mot all förmodan inte hade Alton parkerad hemma hos sig, då måste den ju ändå funnits såpass nära att den gick och hämta snabbt? Om den var ända ute i Hadderödje, hade hon nycklar till mammans SX4 och sprang 1,5 km bort och hämtade den på Vasagatan? Om nu ryktet stämmer att en bil med koppling till en av de misstänkta passerar macken strax innan kl 4:00...och man ska lita på GW, hur hann de hämta bilen? Snurrigt värre.

GW kanske har slögooglat lite på mamma och pappa där och drar till med inga bilar i närområdet.

Han skjuter ju lite från höften ibland. Därför han fick operera den kanske. Innan dess åt han en ”bombmatta” av piller enligt egen utsago.
Senast redigerad av Avel 2022-11-06 kl. 00:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in