2022-11-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Det var pappans som fastnade på övervakningsfilmerna och det var den JJ hade till skolan på måndagen.

Alton? Ja den stod hon som ägare på vid köpet och skrevs sen på pappan nån månad senare.
Citera
2022-11-05, 23:53
Medlem
Citat:
Övervakningsfilmer från natten finns vid en mack där JJ’s bil passerar strax innan 04.00, samma bil syns åka tillbaka 05:45.

Riktning mot Nye på ditvägen och tvärtom på hemvägen.

Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Är dessa bilar till utseende lika

Mammans bil
Suzuki SX4 1.6 4X4
röd halvkombi av årsmodell 2014

Pappans bil
Suzuki Alto 1.0 VVT 68hk
röd halvkombi av årsmodell 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu kan man ju tycka att alla småbilar påminner om varandra men mammans bil har lite mer ”suvig” exteriör och ser mer ut som en riktig bil än JJ’s microbil.
Olika ledd på lyktor bak och lite andra skillnader.
Möter man de här småbilarna i mörker får man väl titta väldigt ordentligt för att ha en chans att avgöra märke/modell.

Ja de är väl snarlika, den mest markanta skillnaden är väl att SX4:an har ett svart streck/stötfångare på sidan, verkar ha sådana där takräcken, sidorutorna är uppdelade tre partier och man ser bakrutan från sidan...

Det måste väl vara Alton som är skriven på JJs pappa som har togs i beslag från JJs jobb?

Det som förbryllar mig är GWs kommentar i Nyhetsmorgon om att "de har ingen bil i närområdet", konstigt om det bara är ett antagande han gör...
Om JJ nu mot all förmodan inte hade Alton parkerad hemma hos sig, då måste den ju ändå funnits såpass nära att den gick och hämta snabbt? Om den var ända ute i Hadderödje, hade hon nycklar till mammans SX4 och sprang 1,5 km bort och hämtade den på Vasagatan? Om nu ryktet stämmer att en bil med koppling till en av de misstänkta passerar macken strax innan kl 4:00...och man ska lita på GW, hur hann de hämta bilen? Snurrigt värre.
Citera
2022-11-05, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Det beror nog på vilket intryck JJ lyckades ge under resan till McD. ”Oroa er inte för henne. Ibland dricker hon lite för mycket men hon sover hos mig inatt och jag ser till att allt blir bra.” Svårt att bli orolig av det svaret och samtidigt kan det förklara en del dunsar.

Han fick intryck av att hon var mycket nervös, stressad eller vilket ord han använde. Det har han själv berättat. Hon verkade synnerligen uppskakad. Tror man då att allt är normalt? Varför erbjuder man sig att skjutsa en granne till McD mitt i natten??
Citera
2022-11-05, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Grannen var ju mest orolig för att JJ inte skulle köra bil, så hjälpa till med en nedspydd matta, nej det tror jag inte han tänkte erbjuda sig. Sedan kanske han ställde sig i duschen och hörde inget mer pga duschen......min spekulation.

Den hypotesen löser problemet på ett rimligt sätt.
Citera
2022-11-06, 00:00
Medlem
SayWhatAgains avatar
Jadu JJ, jag tror att idag är den första av många födelsedagar du får fira i fängelse!
Du kanske inte hade tänkt dig att fira 20-årsdagen såhär va?
Citera
2022-11-06, 00:00
Medlem
Pythia_88s avatar
Lite tankar efter att ha läst Grevens sammanfattningar.

1. Hur trovärdig är grannen som körde JJ till donken?
2. Vilka är de två 20-åriga killarna som JJ mötte vid donken?
3. Vem eller vilka mötte JJ 03:00-04:00?
4. Potatisgrepen. Har den använts för att täcka T:s kropp med granris och sly? Att JJ delade pappans annons kl. 16:00 kanske helt enkelt berodde på att hon vill dra ner honom i skiten ( medhjälp) om den användes för att täcka T:s kropp.
Citera
2022-11-06, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chequoia
Det som förbryllar mig är GWs kommentar i Nyhetsmorgon om att "de har ingen bil i närområdet", konstigt om det bara är ett antagande han gör...

Jag gissar att det bygger på ett antagandet att om hon inte hade någon bil skriven på sig så hade hon heller ingen bil tillgänglig. Just det där med bilens ägarhistorik är väl inte direkt allmänt känt.
Citera
2022-11-06, 00:03
Medlem
Citat:
Det behövs inte bekräftas, 03:56 och 05:45

Ponera det är så, då har kanske nåt geni hos polisen räknat så här:

03:50 slänger de mobilen i Föredadammen.
Kör till Gulf 6 min (enl Google Maps) och fastnar på kamera där i förbifarten kl 03:56 då. Vem vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Han fick intryck av att hon var mycket nervös, stressad eller vilket ord han använde. Det har han själv berättat. Hon verkade synnerligen uppskakad. Tror man då att allt är normalt? Varför erbjuder man sig att skjutsa en granne till McD mitt i natten??

Svaret på sista frågan: ”För att man rädd orolig att grannen annars kör full.”. Svaret på första frågan är svårare att finna men jag tror att han varit mer orolig för hennes säkerhet än för andras. Jag kanske är fördomsfull men om jag hade en tjej på 19år som granne och hör kraftiga dunsar från hennes lägenhet så är min första tanke ”hur mår hon?”. Ser man att tjejen i fråga är fysiskt oskadd så skulle i varje fall inte jag misstänka att hon är förövare i ett våldsbrott.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chequoia
Ja de är väl snarlika, den mest markanta skillnaden är väl att SX4:an har ett svart streck/stötfångare på sidan, verkar ha sådana där takräcken, sidorutorna är uppdelade tre partier och man ser bakrutan från sidan...

Det måste väl vara Alton som är skriven på JJs pappa som har togs i beslag från JJs jobb?

Om JJ nu mot all förmodan inte hade Alton parkerad hemma hos sig, då måste den ju ändå funnits såpass nära att den gick och hämta snabbt? Om den var ända ute i Hadderödje, hade hon nycklar till mammans SX4 och sprang 1,5 km bort och hämtade den på Vasagatan? Om nu ryktet stämmer att en bil med koppling till en av de misstänkta passerar macken strax innan kl 4:00...och man ska lita på GW, hur hann de hämta bilen? Snurrigt värre.

Du glömmer den lilla röda bilen på McD som var där samtidigt som Johanna köpte mat. Killarna i bilen var två stycken i 20 års åldern. Johannas bror är 21 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Jadu JJ, jag tror att idag är den första av många födelsedagar du får fira i fängelse!
Du kanske inte hade tänkt dig att fira 20-årsdagen såhär va?

Stort stort grattis till JJ i häktet, önskar henne 100 år till i kumla eller tand för tand bakom galler. Hoppas hon ruttnar sakta hip hip hurra
Citera
2022-11-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Jag gissar att det bygger på ett antagandet att om hon inte hade någon bil skriven på sig så hade hon heller ingen bil tillgänglig. Just det där med bilens ägarhistorik är väl inte direkt allmänt känt.

Ja det låter troligt, annars började jag megaspekulera om nu en bil behövde hämtas - kanske det var det som JJ gjorde när hon sprang upp igen till lägenheten när grannen skulle skjutsa henne till Mcdonalds - hon skulle ut för att göra sig av med cykel, TTs mobil och hämta bilen, blir avbruten av grannen och springer upp till MH, slänger nycklarna till henne och säger att hon får hämta bilen medans hon är på Mcdonalds..suck att vänta på lite mer fakta i FUP med alla nu obesvarade frågor kan man ju bli lite tokig av...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in