2022-11-05, 12:26
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Grannens vittnesmål om dunsar och läten i golv och väggar är väl det starkaste indiciet på att ett överfall har hänt vid klockslaget och tidpunkten han anger. Han har heller ingen anledning att ljuga då J borde vara den han känner bäst av dom. Han vittnar även om J s sinnesstämning som avvek från det normala.

Här kommer min teori om händelserna och det är en teori inget annat.

Dunsen och ljuden som lät ungefär som sparkande/hamrande, efter att hon på telesvar lämnat meddelandet att hon är på väg hem går att förklara.
Även att pojkvännen direkt han hörde meddelandet visste att något hänt, ringde hennes föräldrar som kontaktade polisen och även ringde JJ för att fråga vad som hänt har sin förklaring.
Mobilsvar spelar in en viss tid innan det bryts, om man inte avslutar samtalet utan bara stänger mobilen.
(Har oavsiktligt fått höra mycket intressanta saker på mitt eget mobilsvar)

Får du ett hårt slag i bakhuvudet dråsar du i backen med en gång.
Behöver inte bli några sår eller blodsutgjutelser av ett hårt slag i huvudet, blir en bula o inre blödningar.
Det konstiga är att du då innan döden inträder kan få epilepsi liknande kramper av den hjärnskada/hjärnblödning som uppstått, sparkar våldsamt eller dunkar med huvudet i golvet.
Det blir ett jämnt ljud som låter som om någon spikar, dunkar eller sparkar i väggen.
Efter att döden inträffat slutar själva kramperna men ofta kan den döde efteråt oväntat öppna ögonen, resa på huvudet, öppna munnen, lemmarna kan oväntat röra på sig och den döde verkar först inte död.
Tror både JJ o MH är chockade/traumatiserade av synen och först då inser att hon faktiskt dog.

Hur mycket av detta hördes i mobilsvar som fortsatt spela in.
Vems röster som även hördes o vad dom sa till varandra vet jag inte heller, men polisen vet.
Men förstår verkligen att polisen kopplades in med en gång när pojkvännen avlyssnade sin mobilsvar, för något riktigt oroande hördes och hade råkat komma med på Ts meddelande från JJs lägenhet.

Grannen hörde konstiga ljud, dunsar och som om någon spikade/sparkade.
Grannen blir orolig och ringer efter detta på dörren men ingen öppnar.
Dörren öppnades och stängdes två gånger efteråt, något hämtades från vindsförrådet, en filt el. matta?
JJ kommer ner för trappan och stöter oväntat på grannarna, då det var meningen att JJ skulle fixa så Ts mobil och cykel förs iväg och dumpas tillsammans en bit bort.
Hennes förklaring att kompisen är så full att hon ramlat, förklarar ljuden åt grannarna som lugnar sig.
Hon säger hon ska på donken och att mamma ska skjutsa henne, lögnen om mamma genomskådar grannen direkt men inte lögnen att hon bara ska på donken.
Han tror hon tänker köra själv trots skicket hon är i och erbjuder henne skjuts istället.

Efter tvekan tackar hon ja och hämtar sin egen mobil, men glömmer att hon har Ts mobil med sig.
På donkens parkering hoppar hon ur bilen och pratar med en bekant i en annan bil, för att undslippa grannen ett tag och hans undrande blickar över nattens ljudliga eskapader hos henne.
(Den bilen och föraren som inte var brodern, är hörda och helt avförda från utredningen)

Om MH under tiden burit ner T och lagt/sattit henne i bilen eller gör det senare vet vi inte ännu, nu är ju grannarna som är hemma lugnade ev. sover och den vakna är med JJ på donken.
När dom kommer hem ser hon en påse i Ts cykelkorg och tar med den upp.
Sen flyttas Ts cykel och JJ o MH kör iväg för att gömma T, då hinner Ts mobil koppla till masten vid Biltema som når gatan utanför JJ för först nu upptäcker dom att dom glömt stänga av den.

JJ är bekant med omgivningarna kring pappans gård då hon ridit på alla stigar och vägar där omkring.
Dom åker till ett bergsäkert ställe där T aldrig kommer att hittas, men ingen av dom båda tänker på att dom har sina egna mobiler påslagna och därför kommer att kunna spåras.
Polisen lyckades hitta T då dom visste vilket område det gällde och sen systematiskt genomsökt det.

JJ o MH kan ha nekat i flera veckor inte för att dom är hårda och utan känslor, nej hjärnans mekanism att förtränga outhärdliga upplevelser och sitt eget handlande efteråt för att dölja allt har slagits på.
Men allt brukar till sist välla fram om inte när kroppen hittats och allt faller som ett korthus, så senare när insikten oväntat slår till om att detta verkligen har hänt och att man själv deltagit.
Kan vara så att vissa delar i händelseförloppet kommer man heller aldrig att minnas så hårt förtränger man det, misstänker att båda har eller kommer att få PTSD liknande trauma av det som skett.

Nu är frågan som alla ställer sig och vill ha svar på, varför dog Tove?
Citera
2022-11-05, 12:27
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Tror jag också, den där riktade polisinsatsen i samband med omhäktningen där dom gick rakt på kroppen säger ju att någon talat om var den finns, och det lär såklart vara MH, knappast JJ som säger sig vara oskyldig till allt hon anklagas för.

Är JJ så knepig som folk skriver skulle det inte förvåna mig om hon öppnat munnen och skyller allt på MH ?
Tror med att det är svårt för polisen att få en så exakt position utan att någon pratat.

Men va skam va det som gjorde att Tove gick med till lgh eller cyklade hon dit själv ?

Måste ju vara något speciellt när hon tar sig dit mitt i natten ?

Var det i lgh som hon letade efter kompisen hon letade efter i baren ?

Hade TT varit med på förfesten, skulle hon hämta någon väska eller jacka kanske ? Blir inte klok på att hon ger sig dit mitt i natten?
Citera
2022-11-05, 12:29
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Nu har dom suttit häktade i flera veckor. Det måste ta på psyket. En normal person hade gett upp vid det här laget eller att polisen med alla förhör fått in dom i en fälla.

Men vad händer? Mörkar polisen för att säkra utredningen och de har redan erkänt i häktet eller vad händer?

Det som tar mest på psyket är inte häktet eller förhöret, utan att kunna acceptera vad som hänt.
Citera
2022-11-05, 12:40
Medlem
Citat:
VIRUS TROJAN VARNING!

De fyra sista filerna på denna sida som slutar på apk är trojanfiler. Ni som laddat ner och kört dessa bör omgående köra ett virusprogram. (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Såhär ser filen ut.
https://ibb.co/TMLzmh9

Laddade upp filen och körde en viruskontroll.
https://ibb.co/wzSkF0Y

Det finns inga fyra sista filer på den sidan som slutar på apk? Om du har sådana på din sida på din dator så är det förmodligen ditt virus som gör så att det ser ut så. När jag går in på den sidan finns det inga filer med ändelsen apk varken i filnamn eller filtyp.
Senast redigerad av linakova 2022-11-05 kl. 12:43.
Citera
2022-11-05, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det finns inga fyra sista filer på den sidansom slutar på apk? Om du har sådana på din sida på din dator så är det förmodligen ditt virus som gör så att det ser ut så. När jag går in på den sidan finns det inga filer med ändelsen apk varken i filnamn eller filtyp.

Filen jag laddade ner kom från någon av dessa sajter, det sker sporadiskt, inte varje gång. Tillägget apk kommer när man laddar ner, det syns inte på länken i sig.
Citera
2022-11-05, 12:47
Medlem
Citat:
Filen jag laddade ner kom från någon av dessa sajter, det sker sporadiskt, inte varje gång. Tillägget apk kommer när man laddar ner, det syns inte på länken i sig.

Är det alltså de från delafil och anonfiles du åsyftar?
Citera
2022-11-05, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Är det alltså de från delafil och anonfiles du åsyftar?

Fick den från länk två, anonfiles. På något sätt ändrades filändelsen till apk under processen, har försökt återskapa det genom att radera och ladda ner igen, men nu är det bara pdf jag får ner, skumt... folk bör kolla sina mobila enheter om dom kört filen.
Citera
2022-11-05, 12:54
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Tidigare har det varit markerat 'ovanför' vägen, men du har markerat under. Vilket är rätt egentligen?

Det vet ingen här med säkerhet i tråden? Jag ville kolla tomtgränser och om det fanns ett bostadshus i anslutningen till fyndplatsen av T som annan i tråden länkat till.

Fyndplatsen känns planerad i förväg. Alltså inget bostadshus i anslutning till fyndplatsen och mindre risk att bli upptäckt. Den eller de som är GM känner väl till trakterna och har rekat i förväg.

https://delafil.se/6bf0d8cb53712c39/Skurebo.png

Det vore intressant att veta om polis sett bilar cirkulera vid fyndplatsen vid tidigare tillfälle, tid bakåt i tiden och att det ev. är en åtelkamera som registrerat bil över tid. Det pratas om en bil som varit på en viktig plats i utredningen vid fler tillfällen än en gång. Vore bra för åtalet, att hitta indicier för att det är planerat och inte hände av en slump.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-05 kl. 13:05.
Citera
2022-11-05, 13:01
Medlem
lindblomsgröns avatar
Vid första häktningen stod det så här i tidningen

”En av kvinnorna såg nervös ut när hon kom in i rättssalen och hon snyftade till några gånger.”

Undrar vem av dem?
Citera
2022-11-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68

Dunsen och ljuden som lät ungefär som sparkande/hamrande, efter att hon på telesvar lämnat meddelandet att hon är på väg hem går att förklara.
Även att pojkvännen direkt han hörde meddelandet visste att något hänt, ringde hennes föräldrar som kontaktade polisen och även ringde JJ för att fråga vad som hänt har sin förklaring.
Mobilsvar spelar in en viss tid innan det bryts, om man inte avslutar samtalet utan bara stänger mobilen.

Behöver inte bli några sår eller blodsutgjutelser av ett hårt slag i huvudet, blir en bula o inre blödningar.
Det konstiga är att du då innan döden inträder kan få epilepsi liknande kramper av den hjärnskada/hjärnblödning som uppstått, sparkar våldsamt eller dunkar med huvudet i golvet.
Det blir ett jämnt ljud som låter som om någon spikar, dunkar eller sparkar i väggen.
Efter att döden inträffat slutar själva kramperna men ofta kan den döde efteråt oväntat öppna ögonen, resa på huvudet, öppna munnen, lemmarna kan oväntat röra på sig och den döde verkar först inte död.
Tror både JJ o MH är chockade/traumatiserade av synen och först då inser att hon faktiskt dog.

Vems röster som även hördes o vad dom sa till varandra vet jag inte heller, men polisen vet.
Men förstår verkligen att polisen kopplades in med en gång när pojkvännen avlyssnade sin mobilsvar, för något riktigt oroande hördes och hade råkat komma med på Ts meddelande från JJs lägenhet.

Dörren öppnades och stängdes två gånger efteråt, något hämtades från vindsförrådet, en filt el. matta?
JJ kommer ner för trappan och stöter oväntat på grannarna, då det var meningen att JJ skulle fixa så Ts mobil och cykel förs iväg och dumpas tillsammans en bit bort.
Hennes förklaring att kompisen är så full att hon ramlat, förklarar ljuden åt grannarna som lugnar sig.
Hon säger hon ska på donken och att mamma ska skjutsa henne, lögnen om mamma genomskådar grannen direkt men inte lögnen att hon bara ska på donken.
Han tror hon tänker köra själv trots skicket hon är i och erbjuder henne skjuts istället.

Efter tvekan tackar hon ja och hämtar sin egen mobil, men glömmer att hon har Ts mobil med sig.
På donkens parkering hoppar hon ur bilen och pratar med en bekant i en annan bil, för att undslippa grannen ett tag och hans undrande blickar över nattens ljudliga eskapader hos henne.
(Den bilen och föraren som inte var brodern, är hörda och helt avförda från utredningen)

Om MH under tiden burit ner T och lagt/sattit henne i bilen eller gör det senare vet vi inte ännu, nu är ju grannarna som är hemma lugnade ev. sover och den vakna är med JJ på donken.
Sen flyttas Ts cykel och JJ o MH kör iväg för att gömma T, då hinner Ts mobil koppla till masten vid Biltema som når gatan utanför JJ för först nu upptäcker dom att dom glömt stänga av den.

JJ är bekant med omgivningarna kring pappans gård då hon ridit på alla stigar och vägar där omkring.
Dom åker till ett bergsäkert ställe där T aldrig kommer att hittas, men ingen av dom båda tänker på att dom har sina egna mobiler påslagna och därför kommer att kunna spåras.
Polisen lyckades hitta T då dom visste vilket område det gällde och sen systematiskt genomsökt det.

JJ o MH kan ha nekat i flera veckor inte för att dom är hårda och utan känslor, nej hjärnans mekanism att förtränga outhärdliga upplevelser och sitt eget handlande efteråt för att dölja allt har slagits på.
Men allt brukar till sist välla fram om inte när kroppen hittats och allt faller som ett korthus, så senare när insikten oväntat slår till om att detta verkligen har hänt och att man själv deltagit.
Kan vara så att vissa delar i händelseförloppet kommer man heller aldrig att minnas så hårt förtränger man det, misstänker att båda har eller kommer att få PTSD liknande trauma av det som skett.

Jag tycker du har ett bra resonemang med bra grund för det. Du är uppenbarligen intelligent och kan måla upp ett tänkbart scenario. Frågan är ju då lite, om nu själva mordet skedde 02:30 och det var de ljuden som hördes så undrar man ju vad ljuden som kom 03:00ish då kom sig av? De ljuden torde isf M och J ha orsakat? Det förefaller sig ju i så fall osannolikt att T:s kropp skulle börja göra sådana kraftiga ljud en halvtimme efter dödsögonblicket förmodar jag. Möjligen är det om de ljuden isf kom av vad nu än J och M gjorde med T:s kropp (lindade in den i en matta, lade den i en låda eller något annat, men ljudbilden grannen beskriver stämmer inte riktigt överens med det).
Citera
2022-11-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68

Inte alls omöjligt att det gått till på det sättet! Det jag själv funderat mycket över är dom första höga dunsarna som är svåra att hitta en rimlig förklaring till. Men eftersom inga skrik hördes vilket man i normala fall hör när kniv och slag används så är slag i bakhuvudet eller strypning en bra gissning.

Jag tror dock inte överfallet spelades in på pojkvännens mobilsvar. Då hade förmodligen polisen plockat in dom redan på söndagen. Viktigt att beslagta alla saker och kläder för att säkra spår innan dom städas bort eller förstörs av gm. Jag tror det var grannens vittnesmål och den första undersökningen av J s lägenhet som gjordes söndag kväll som var avgörande för att dom togs in på måndag förmiddag.

Att dom först åkte till M s bostad med sökhundar om jag minns rätt berodde nog på att T s mobil var uppkopplad mot den mast som även täcker M s bostad och den stängdes av 03:50. I J s lägenhet hade dom ju redan varit.

Delar din uppfattning om dumpplats då den kändes tillräcklig trygg för gm just för att hon ridit där många gånger.

Jag är inte övertygad att M var med när kroppen dumpades. Har svårt att tro att denna till synes bräckliga 18 åring skulle klara häktet så länge. Men skenet kan bedra.

Polisen borde redan dom första dagarna haft bra koll på hur bilen rört sig eftersom dom inte eftersökt vittnesuppgifter vart den synts. Fortfarande lite märkligt att dom inte vill ha uppgifter på den då det fortfarande verkar saknas tillhörigheter som inte hittats. Bilen kan även ha setts av personer som bor i området runt där kroppen hittades. Är nog väldigt ovanligt att bilar kör där som inte är dom boendes.
Citera
2022-11-05, 13:10
Medlem
Pratar tjejerna ännu elle tror dom fortfarande att dom kan bli frisläppta om dom håller käft?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in