2022-11-05, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
De forslade väl ut henne någon timme efter McD besöket? Tror nog grannarna lagt sig när de inte hört några ljud på ett tag.

Det är möjligt att de lade sig, men måste ha varit extremt misstänksamma och oroliga. Det är också mycket lyhört i huset. Om natten hör man minsta lilla ljud. Trappan som knakar? En dörr som stängs?
Citera
2022-11-05, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Grannen PF (60) arbetar som dörrvakt på Nöjet. (Obekräftat).

Och det är alltså inte den person du påstått är ordningsvakt.
Citera
2022-11-05, 23:42
Medlem
Celestrons avatar
Ser på bilden på de misstänkta från Samnytt att MH bär på en regnbågsmärke. Detta skulle kunna visa på att hon är flata och att just detta var ett tänkbart motiv till mordet. Med tanke på att hon dessutom är psykiskt instabil gör att hon kanske inte varit så passiv åskådare som en del tror.

Men det här får väl utredningen visa.
Citera
2022-11-05, 23:42
Medlem
ozyrecons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Var ju nästan 2 timmar mellan övervakningsfilmerna så vad dom gjorde borta så länge får vi fundera på

Har du indikationer på att dom verkligen varit uppe vid dammen eller är det gissning? Jag misstror dig inte, snarare tvärtom. Är bara nyfiken då det ger rörelsemönster.

Cyklens placering är också märklig, den känns som den flyttats till vald plats pga tidsbrist. Hade man haft möjlighet och tid hade man säkert viljat dumpa den så långt ifrån lägenheten som möjligt. Kroppen, mobil/nycklar har varit viktigare att dumpa först. Känns som cyklen kan ha flyttats runt 06:00

Dom kan inte fått mycket sömn den natten, om ens något.
Ska man aen städa lägenheten på det kan man lägga till några timmar.
Citera
2022-11-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Det är en viktig fråga du ställer. Kanske intygade JJ under resan vad bra allt var och att de inte behövde oroa sig för henne? Jag skulle gissa att grannarnas oro i första hand rörde JJs välmående och att något kunde ha hänt henne. Jag tvivlar på att grannarnas oro gällde att JJ skulle skada någon i sin lägenhet men jag kan så klart ha fel.

JJ berättade ju själv att det var en väninna som var full och sjuk. Hon ramlade och slog sig osv. Borde inte grannarna oroa sig för hur det gick henne?
Citera
2022-11-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Och det är alltså inte den person du påstått är ordningsvakt.

Jo, det är det.
Citera
2022-11-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Vem är Anna och vad heter hon på riktigt?
Kvinnan som ställde upp på intervju i Aftonbladet som pratade så gott om bästa vännerna och var så orolig för att dom mig va tvungna att flytta från Vetlanda iom allt elakt snack, vidare såg hon fram emot att åka på Finlands kryssning för att fira bästa vännen på hennes födelsedag, en resa hon inte avbokat fastän dom suttit häktade i en vecka.
Hon tyckte särskilt mycket om att vännen är energiskt intelligent och ärlig.
Citera
2022-11-05, 23:48
Medlem
Citat:
Jo, det är det.

Varken initialerna eller åldern stämmer, men fortsätt du spamma ner tråden med en djävla massa skit.
Citera
2022-11-05, 23:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Tanken att JJ skulle ha uppgett någon förevändning för kommande ljud från trapphuset har slagit mig också men frågan är… vågar hon det när grannen är så tjänstvillig? Risken är ju att han vill fortsätta att hjälpa till och då ska det avstyras också. Men visst. Hon kan ha förberett grannen på mer ”buller” från hennes sida.

Grannen var ju mest orolig för att JJ inte skulle köra bil, så hjälpa till med en nedspydd matta, nej det tror jag inte han tänkte erbjuda sig. Sedan kanske han ställde sig i duschen och hörde inget mer pga duschen......min spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Det behövs inte bekräftas, 03:56 och 05:45

Är det samma kamera?

Passar ju rätt bra in tidsmässigt med JJs bil observeras vid Iljaren.
Citera
2022-11-05, 23:50
Medlem
Citat:
Det är möjligt att de lade sig, men måste ha varit extremt misstänksamma och oroliga. Det är också mycket lyhört i huset. Om natten hör man minsta lilla ljud. Trappan som knakar? En dörr som stängs?

En marmortrappa som knakar? måste vart första gången jag har hört det.
Citera
2022-11-05, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
En marmortrappa som knakar? måste vart första gången jag har hört det.

Det är alltid något i ett hus som ger ljud. Är det inte det ena så är det något annat.
Citera
2022-11-05, 23:52
Medlem
Citat:
JJ berättade ju själv att det var en väninna som var full och sjuk. Hon ramlade och slog sig osv. Borde inte grannarna oroa sig för hur det gick henne?

Det beror nog på vilket intryck JJ lyckades ge under resan till McD. ”Oroa er inte för henne. Ibland dricker hon lite för mycket men hon sover hos mig inatt och jag ser till att allt blir bra.” Svårt att bli orolig av det svaret och samtidigt kan det förklara en del dunsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in