2022-11-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Precis! Här är någon som tänker och kan knyta i hop lösa trådar. Bravo!

Jag tycker mest att grannarnas uppgifter ställer till det för JJ och MH och resan till McD var väl ett resultat av en nödlögn för att JJ ville förklara vad hon gjorde i trappen mitt i natten. Jag gissar att hon rekade för att kunna forsla ut TT men det kunde hon ju inte säga till grannen.
Citera
2022-11-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Grälade med Tove på Nöjet?
Ordningsvakt på Nöjet?
Och han ska bo under JJ och kört henne till McD?
Tror du blandar ihop eller är detta något nytt?

JJ grälade med Tove på Nöjet. Grannen under JJ är ordningsvakt där. Det var en av hans söner som körde JJ till McD. Detta är inte nytt.
Citera
2022-11-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu kan man ju tycka att alla småbilar påminner om varandra men mammans bil har lite mer ”suvig” exteriör och ser mer ut som en riktig bil än JJ’s microbil.
Olika ledd på lyktor bak och lite andra skillnader.
Möter man de här småbilarna i mörker får man väl titta väldigt ordentligt för att ha en chans att avgöra märke/modell.
Det var pappans som fastnade på övervakningsfilmerna och det var den JJ hade till skolan på måndagen.
Citera
2022-11-05, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Det stämmer och det är den bilen polisen är intresserade av. Måste ändå gått rätt fort efter dom kommit hem ifrån McDonalds. Dumpa mobil i Föredadammen (obekräftat än) först och sen hamna på video vid macken strax innan 04.00.

Lär kanske finnas video på hamburger-turen också då.

Vad gäller mobilen så florerar ju flera rykten. Hittad eller saknad? Lutar åt saknad. MP & Co lär knappast letat skjutvapen eller kniv med metalldetektorerna.

Vet JJ förresten hur man stänger av en ny iPhone om hon evtl har Samsung/Android?
Att man måste trycka på två knappar innan reglaget för stänga av dyker upp.
Kan ju vara en anledning till att mobilen åkte med påslagen t/r McD. Förklaring så god som någon just nu.

Som sagt finns många anledningar till att jag efterfrågat vilka mobiler tjejerna har. Lär få vänta till fup för svar…

Men anledningen till att TT’s mobil söks nära JJ är nog att Biltemamasten är operatörerna 3 och Hallon och då söker de runt i dess räckvidd. Vilket bör vara bl.a Föreda, Nydala och ner mot Kvarndammen, kyrkan och JJ bostad.

Får se om fler kan bekräfta ryktet med övervakningskamera vid mack och de där tiderna.
Citera
2022-11-05, 23:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Dessutom ställer det helt andra krav på tystnad. De vet ju att grannen varit vaken strax innan.

Eller så har TT under donkenresan sagt till grannen att hon ska ta ner tvätt till tvättstugan, för att fulla kompisen har spytt......en matta kanske. Min spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Grälade med Tove på Nöjet?
Ordningsvakt på Nöjet?
Och han ska bo under JJ och kört henne till McD?
Tror du blandar ihop eller är detta något nytt?

Allt är ihopblandat. Dålig läsförståelse, troligen!
Citera
2022-11-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Jag tycker mest att grannarnas uppgifter ställer till det för JJ och MH och resan till McD var väl ett resultat av en nödlögn för att JJ ville förklara vad hon gjorde i trappen mitt i natten. Jag gissar att hon rekade för att kunna forsla ut TT men det kunde hon ju inte säga till grannen.

Men hur lyckades JJ och MH forsla ut liket om grannarna under är oskyldiga? De var ju vakna och lyssnade, och anade något ont. Kom ut i trappan för det minsta.
Citera
2022-11-05, 23:27
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jag tror att grannarna har ett finger med i spelet tyvärr.. Nöjets bartender sitter och pratar i 10 minuter med TT när stället är mer fyllt med människor än vad det brukar.. det verkar ha funnits droger på stället.. TT är orolig för en vän.. (kanske misstänkte att hon blivit drogad) Grannarna har hört ljud, den ena kör JJ till McD och hans pappa är ordningsvakt på stället.. kanske var TT dom på spåret om något..Undrar om den som äger Nöjet är nära bekanta med grannarna som var så hjälpsamma mot JJ?
Nej det är inte hans pappa som är ordningsvakt där. Läs sammanfattningen.
Citera
2022-11-05, 23:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Var ju nästan 2 timmar mellan övervakningsfilmerna så vad dom gjorde borta så länge får vi fundera på

Troligen mycket tungt att bära en kropp dit den låg, mörkt, tät skog, oländig terräng. Det bör ha tagit sin tid......
Citera
2022-11-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Därav försäljningen utav potatisgrepen (?)

Kanske… Om pappan tidigare pratat om att sälja den eller om han är med i det hela på något sätt. Känns konstig att JJ skulle ha ringt far sin söndag morgon och sagt ”Tja, du den där gamla potatisgrepen du har, är det inte dax att vi säljer den nu?”.
Citera
2022-11-05, 23:30
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Alltså det var från början en stor grupp med vänner som sedan upplöstes i 2 grupperingar.. vissa stod på JJs sida och andra på TTs.. Tycker nog att de flesta i Vetlanda vid det här laget borde vetat varför? Hade det hänt i min lilla stad så hade det tagit 2 timmar tills det hade varit ute vad bråket handlade om.. Varför är Vetlandaborna så måna om att detta inte ska komma ut..

De som är för och de som är mot droger? Det knarkas ju för fulla muggar överallt sägs det, det finns tydligen något för alla. T kanske lade näsan i blöt? Spä på det med avund och svartsjuka så har man en kompott som heter duga.
Citera
2022-11-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Märke Modell Modellår
Suzuki Alto 1.0 2010
BMW 116i 2012
Trailergruppen 130 T
En vit släpvagn av årsmodell 1998 som är avställd.

Bolinder-Munktell 500
En röd traktor av årsmodell 1977 som är avställd. Växellådan är manuell och motorn är på 64 hk och drivs med diesel.

Suzuki Alto 1.0
En röd halvkombi av årsmodell 2010 som är i trafik. Växellådan är manuell och motorn är på 68 hk och drivs med bensin. Vid blandad körning förbrukar den 4,4 liter/100km. Vi uppskattar den årliga körsträckan till 909 mil.
Registreringsnummer KUM847

https://biluppgifter.se/brukare/person/YrPYEeNmjp/byjmP89Rra#agare

Det var jag hittade.

Och kanske nån (vit?) tjänstebil för pappa där också om han inte sladdar runt med BMWn från 2012 och vattenreglerar om dagarna.
Citera
2022-11-05, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Ordningsvakten på Nöjet bor som närmaste granne under JJ som grälade med Tove på just Nöjet den kvällen där det såldes droger... Du tror detta kan bero på en slump? En av sonerna är som sagt kriminell, det är klart.

Hur vet du att det såldes droger på "Nöjet" den kvällen?
Ja det kan mycket väl vara en slump och det tror jag även att det är.
På vilket sätt är en av sönerna kriminell? Det finns familjer (rätt många faktiskt) där en son är kriminell och en annan inte är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in