2022-11-05, 21:34
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Dunsarna kom från slagsmål, gissar jag.
När grannen ringde på dörren hörde han något som kunde vara sparkar, vad jag förstod.

Varför är det inga skrik under slagsmålet då?
(Om det nu pågick ett)
Citera
2022-11-05, 21:34
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Den som beslagstogs på skolan av polisen finns det bilder på det eller har någon tidning skrivit vilken märke det var på den bilen. Vad jag är ute efter är det exakta bilmärket för att kunna se om det är Johannas mamma eller pappans bil

Märke Modell Modellår
Suzuki Alto 1.0 2010
BMW 116i 2012
Trailergruppen 130 T
En vit släpvagn av årsmodell 1998 som är avställd.

Bolinder-Munktell 500
En röd traktor av årsmodell 1977 som är avställd. Växellådan är manuell och motorn är på 64 hk och drivs med diesel.

Suzuki Alto 1.0
En röd halvkombi av årsmodell 2010 som är i trafik. Växellådan är manuell och motorn är på 68 hk och drivs med bensin. Vid blandad körning förbrukar den 4,4 liter/100km. Vi uppskattar den årliga körsträckan till 909 mil.
Registreringsnummer KUM847

https://biluppgifter.se/brukare/person/YrPYEeNmjp/byjmP89Rra#agare

Det var jag hittade.
Citera
2022-11-05, 21:35
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Har det framkommit vad de misstänkta har för familjeförhållande och sysselsättning?
Motiv?! Var de väninnor måste konflikt om kille, pengar, något svek…missbruk?
Det är ju fan omöjligt att hinna läsa ikapp i den här tråden. Tror aldrig jag varit med om så mycket trams i en tråd!

SNÄLLA ni som inte orkar läsa mer än 3 sekunder i tråden, än mindre sammanfattningen, SLUTA POSTA TRAMS!!!
Citera
2022-11-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, tyvärr. Ett helt nytt konto med bara några få inlägg, man tror först att de är troll.......

Men det stämde sedan med direktdörr till källaren enligt planritningen och grannarnas/de boendes uttalande i media, att någon hade dragit i dörren mitt i natten (till deras sovrum) och en mansröst hade sagt "Nej, det är fel dörr".

Då kom det helt nya kontot in och meddelade att det var polisen som tagit i fel dörr.....

Tack. Är grannens sovrum rummet som "putar ut" på överkant till höger?

Man undrar om polisen letade efter något speciellt eller bara sökte igenom grundligt. Detta var ju då redan på söndagen innan MGM var häktade.
Citera
2022-11-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testatallanamn
Jag har försökt läsa igenom hela tråden men inte sett någon skrivit detta.
Jag tycker att det här med dunkarna och nåt tungt som faller mest verkar vara den stackars flickans "rop på hjälp" men....
Kan dessa "hammar" slag vara när tjejerna försökte bygga något för att lättare transportera kroppen? Kanske J. J behövde nåt verktyg som hon fick av personen utanför MD?
Dunsarna kan ju varit att de tappade kroppen.

”Bygga något för att lättare transportera kroppen” En kista eller? Bara nej. Glöm det.
No offence men förstår inte vad som får folk i allmänhet att tro att det är logistiskt svårt att transportera en död kropp av medelstorlek ut genom ett trapphus.
Det som är svårt är att det alltid finns en risk att bli upptäckt när man bär/ släpar ut kroppen.
Men det är en myt att döda kroppar skulle var mycket tyngre än levande.
Det stämmer inte.
Citera
2022-11-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
När det står någon utanför och ringer på? Då vill man nog vara så tyst det bara går. Låter osannolikt.
Någon som skurar inne i badrummet och slår i armbågen för att det är trångt? Inte vet jag... Men har de tagit droger kanske de inte är "på tå"?
Men visst jag är inne på samma spår som de flesta så jag tvivlar själv. Var bara en teori.
Citera
2022-11-05, 21:38
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
När hade JJ och AW ihop det?
Det är en trådsanning.
Citera
2022-11-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Otroligt tight med tid för att hinna hem och släpa ned en död kropp efter McDonalds-besöket, antingen har MGM chansat på att ta ned TT trots att grannar fortfarande kan vara vakna eller så är kroppen redan nere när JJ kommer tillbaka, gömd bakom huset. Det senare låter inte särskilt troligt, så alltså har MGM haft en oerhörd tur när dom inte blir påkomna.
Uppdatera mig när dom kom hem ifrån McDonalds-besöket?
Citera
2022-11-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
”Bygga något för att lättare transportera kroppen” En kista eller? Bara nej. Glöm det.
No offence men förstår inte vad som får folk i allmänhet att tro att det är logistiskt svårt att transportera en död kropp av medelstorlek ut genom ett trapphus.
Det som är svårt är att det alltid finns en risk att bli upptäckt när man bär/ släpar ut kroppen.
Men det är en myt att döda kroppar skulle var mycket tyngre än levande.
Det stämmer inte.
Tror inte heller att de hade haft svårt att bära ut stackars BO. Men nu är ju dessa tjejer inte de smartaste.
"skit vad har vi gjort? Vi måste ju göra oss av med kroppen.... Vi kan inte bära kroppen öppet... Vi bygger en låda så bär vi ned henne i den...."
Har aldrig tvivlat på att styrkan inte funnits... Bara det att ingen vill väl riskera att synas bärande på en livlös kropp? Bättre med en låda...
Citera
2022-11-05, 21:45
Medlem
Xedomes avatar
Citat:

Var kommer den uppgiften ifrån?
Skit i att sprida falska rykten om andra.
Det spär på förvirring och är dessutom respektlöst. Har man hypoteser går det bra att tala om att de är just det.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-05 kl. 21:56.
Citera
2022-11-05, 21:47
Medlem
Alltså att hon blivit krävs som många tror det är inte säkert. Jag kan ju säga såhär att när jag blev ordentligt misshandlad i mitt hem så räckte det med en stor knuff ner golvet och att jag slog i huvudet. Efter det så var det svårt för mig att få ur mig mycket alls. Sen en människa som förutsätter och dunka i människans huvud. Man sprattlar saker faller i golvet, mer än så kanske det inte är?
Citera
2022-11-05, 21:49
Medlem
Citat:
Den som beslagstogs på skolan av polisen finns det bilder på det eller har någon tidning skrivit vilken märke det var på den bilen. Vad jag är ute efter är det exakta bilmärket för att kunna se om det är Johannas mamma eller pappans bil

Där har du JJ/pappans. Borde vara den i beslag?

https://www.autouncle.se/se/d/15093626-begagnad-suzuki-alto-1-0-vvt-68hk-lagmilare-aux-ingang-arskatt-360kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in