2022-11-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Det brukar väl alltid vara kärleksbråk som är upphov till konflikter bland tjejer i denna ålder vad jag vet, begriper inte annars vad det skulle vara, familjetvister arvsrvister är familjerna i fejd?

Att nån påståtts sprida rykten om nån annan är ju ofta en källa till konflikt bland tjejer.
Har dock inte hört om nån som mördats pga detta.
Citera
2022-11-05, 21:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
Säkert blivit påpekat tidigare i tråden men dom orkade inte köra långt för att dumpa kroppen? Om jag hade gjort något så skulle jag kört flera timmar bara en väg för att gömma kroppen långt in i skogen. Försökt gräva ner den dessutom.
Du måste ha i beräkning att dom inte hade hur lång tid som helst på sig, de måste dumpa innan de börjar ljusna lixom ju fortare desto bättre
Citera
2022-11-05, 21:23
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
På riktigt undrar jag hur ”Anna” mår i detta.

Vem är Anna och vad heter hon på riktigt?
Citera
2022-11-05, 21:24
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testatallanamn
Kanske nån av mgm som frustrerat slog i väggen när de fattat vad de gjort?

När det står någon utanför och ringer på? Då vill man nog vara så tyst det bara går. Låter osannolikt.
Citera
2022-11-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag skulle tycka det är märkligt om inte NH bryter ihop och berättar vad som hänt denna helg, Alla Helgonas Helg. NH är uppväxt med pingstkyrkan med en far som varit präst. Just denna helg, när man ska tänka på och vörda de döda borde väcka stark ångest för det hon varit med om. Har hon varit med vid dödstillfället och varit behjälplig med allt som hände därefter, kan hon verkligen hålla tyst vid en så viktig tidpunkt när människor visar respekt och kärlek för de som gått bort? I hennes fall dessutom så nära i tid

Om det dessutom är sant ( vilket har påståtts i tråden ) att NH pappa har fått en hjärtinfarkt i samband med att dottern anhölls samt att modern hamnat på psyket, vore det märkligt om denna ostraffade flicka kallhamrat skulle tiga om händelserna den aktuella natten. Bara att veta hur hårt föräldrarna tagit det borde få de flesta att bryta ihop och lätta sitt hjärta.

Vi får se........

Antagligen har hon ingen susning kring var hennes föräldrar är och hur dom mår.
Citera
2022-11-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, tyvärr. Ett helt nytt konto med bara några få inlägg, man tror först att de är troll.......

Men det stämde sedan med direktdörr till källaren enligt planritningen och grannarnas/de boendes uttalande i media, att någon hade dragit i dörren mitt i natten (till deras sovrum) och en mansröst hade sagt "Nej, det är fel dörr".

Då kom det helt nya kontot in och meddelade att det var polisen som tagit i fel dörr.....

Jag tror det kopplades ihop med informationen i den här Aftonbladet-artikeln att polisen varit där redan på söndagen och "till sent in på natten."

https://archive.ph/Ixlil#selection-2513.0-2513.132
Citera
2022-11-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja kanske det. Är man trött så dags på dygnet somnar man nog tvärt.

Nu vet vi inte läget här men stämmer rykten så tar det ju bara nån minut att komma ur huset med TT och sen iväg.

Jag har dålig koll på alla tider som nämnts och har inte lyssnat på poddarna. Nog svårt få ihop tidslinjen ändå för de som lyssnat.
Men stämmer detta med kameran så bidrar det ju bra till tidslinjen.
Det stämmer och det är den bilen polisen är intresserade av. Måste ändå gått rätt fort efter dom kommit hem ifrån McDonalds. Dumpa mobil i Föredadammen (obekräftat än) först och sen hamna på video vid macken strax innan 04.00.
Citera
2022-11-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ja det sägs ju i tråden att Johanna ska haft ihop det med Albin?
Det du säger är vettigt om händelsen och hur den kan urarta

När hade JJ och AW ihop det?
Citera
2022-11-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det skulle inte förvåna mig om det ev. kan ha varit på detta hemska sätt.

Jag tror inte heller att det var meningen från början att döda BO. Jag tror också att de båda misstänkta kom att drabbas av panik när plötsligt dörrklockan ringde. Fast å andra sidan hördes dessa "dunsar" som gjorde att grannen ringde på. Ingen öppnade heller då dörren och BO kan redan då ha varit kvävd till döds då grannen kom.

Dunsarna kom från slagsmål, gissar jag.
När grannen ringde på dörren hörde han något som kunde vara sparkar, vad jag förstod.
Citera
2022-11-05, 21:29
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Vem är Anna och vad heter hon på riktigt?

Jag vill inte försvara henne på något vis men man får ta hennes ålder i beaktning, ungdomar kan säga saker utan att de fattar vad de säger ?
Citera
2022-11-05, 21:31
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
Inte en aning just nu. Återkommer om jag stöter på den igen.
En ganska vänskapskorrupt intervju där JJs fördelar som vän fick stort utrymme. "Anna" 28, var en litet udda fågel i sammanhanget. Fick för mig att intervjun avpublicerades pga att Anna 28 blev snabbt igenkänd och identifierad här på Flashback. Varför annars liksom?

Ja det stämmer. Rösten var inte förvrängd. Det hon berättade, var i stort sett JJs utsaga om vad som skulle ha hänt under kvällen. Historien om att TT skulle ha följt med dem hem, pratat ut, blivit sams, osv.
Citera
2022-11-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Man får inte röka på inneställen, så lägg av med hypoteser.. Han vet, så häkta den med. TT ville skydda någon ung tjej.... Troligen pågår något perverst där

Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Övervakningsfilmer från natten finns vid en mack där JJ’s bil passerar strax innan 04.00, samma bil syns åka tillbaka 05:45.

Riktning mot Nye på ditvägen och tvärtom på hemvägen.

Otroligt tight med tid för att hinna hem och släpa ned en död kropp efter McDonalds-besöket, antingen har MGM chansat på att ta ned TT trots att grannar fortfarande kan vara vakna eller så är kroppen redan nere när JJ kommer tillbaka, gömd bakom huset. Det senare låter inte särskilt troligt, så alltså har MGM haft en oerhörd tur när dom inte blir påkomna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in