2022-11-05, 20:44
Medlem
Kan det vara så hemskt att Tove kvävdes till döds för att hindra henne att skrika när det ringde på dörren? Avsikten var kanske inte att döda. Dunsarna kom från ett slagsmål, och när det ringde på dörren fick MH och JJ panik?
Citera
2022-11-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja Gulf har gott om kameror varav nån är nära mot Nygatan.

https://www.bildtagg.se/bild/qxez7b5u81uy668igs9ixv0s

https://www.bildtagg.se/bild/imo5ddos2s9hnlevv6l7ugo

Har haft dom och de som sitter vid Circle K som kandidater.

https://www.bildtagg.se/bild/z3sq9leqv0imlf2if4squyt
Vad gjorde grannen som skjutsade till McDonalds efter? Gick han och somnade direkt? Det måste ju hörts om man bar ner Tove innan 03:45.
Citera
2022-11-05, 20:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Tänk den grannen som knackat på när ingen öppnade tänk om denne inte hade gett sig kanske kunde räddat hennes liv

Eller inte knackat på.. Av ljuden att döma va det sannolikt då som Tove ströps. En person som ligger ner kommer att sparka med benen när syret tryter.
Knackningarna blev ett extra stressmoment att hantera, som kan ha bidragit till den tragiska utgången.
Citera
2022-11-05, 20:48
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Det är så mycket i denna historia jag inte får ihop. Toves cykel ska ha stått parkerad slarvigt säger J s granne, sen efter Mcdonald ligger en påse i, vart är den ifrån? Är toves saker i påsen, och M har lagt de däri för att cykeln ska bort? Kanske skulle hon försöka ta bort cykeln medan J var på McDonalds men inte hann? Varför tar då Jj med påsen in igen?

När Mp ska söka så säger en person att de bara ska leta efter Tove inga saker, är hennes tillhörigheter hittade? Vart ?

På Jj s Facebook i en kommentar på ett foto undrar någon som säkert sökt efter J om det är hon som mördat Tove. En kille ska då ha gått i försvar ordentligt. Kan detta vara bänken vid MCD och vet han något?

Denna killen som går i försvar för JJ verkar rätt besynnerlig, han verkar ha mörka tankar. Värd att kolla upp extra för polisen.
Citera
2022-11-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Jag tror JJ skulle ta bort cykeln när hon stötte på på grannen i trapphuset och allt planerat blev fel? hon va då tvungen att hitta på något tex att hon skulle till Mcdonalds, sen såg tyvärr grannen cykeln då både när han körde henne till Mcdonalds och när dom kom tillbaka då va den historien körd att tove hade cyklat hem vid en viss tidpunkt, det är vad jag tror.

Tror samma som dig. Och att göra sig av med TT mobil.När det blev ändrat så råkade mobilen åka med till MC Donalds.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Du har nog inte besvarat rätt person, ty ditt svar är helt obegripligt sett till vad du besvarade av det jag skrev. Så föreslår att du skriver om och taggar rätt person. :-)
Jag ber om ursäkt för detta. Har följt tråden ifrån början. Var väl ett inlägg som en annan la in o du var inblandad i. Du verkar skärpt med lagar, Alve med teknik sen 8 till 💖 Resten bara babblar. Jag tror att bartendern inte berättat sanningen, TT sökte en ung tjej varför har han inte nämnt vem det var till Polisen. Skumt eller hur.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Det är så mycket i denna historia jag inte får ihop. Toves cykel ska ha stått parkerad slarvigt säger J s granne, sen efter Mcdonald ligger en påse i, vart är den ifrån? Är toves saker i påsen, och M har lagt de däri för att cykeln ska bort? Kanske skulle hon försöka ta bort cykeln medan J var på McDonalds men inte hann? Varför tar då Jj med påsen in igen?

När Mp ska söka så säger en person att de bara ska leta efter Tove inga saker, är hennes tillhörigheter hittade? Vart ?

På Jj s Facebook i en kommentar på ett foto undrar någon som säkert sökt efter J om det är hon som mördat Tove. En kille ska då ha gått i försvar ordentligt. Kan detta vara bänken vid MCD och vet han något?

Kan inte se det på JJ facebook?
Citera
2022-11-05, 20:51
Medlem
Fibonaccitals avatar
Off Topic!

Helt sanslöst

Citera
2022-11-05, 20:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Ja… vad hade hon, och alla andra som försökt underminera polisutredningen, bekräftade uppgifter och bevis, trott egentligen? Undrar vad de människorna nu tänker.

Precis, och det har varit liknande poster här i tråden bl.a. var det ett rätt naivt inlägg om att man borde utreda AWs mamma, för hon har minsann också en hästgård.........

Därför jag undrar om samtliga inblandade är Pingstvänner, och konflikten kan vara någon sorts familjefejd......

Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
På riktigt undrar jag hur ”Anna” mår i detta.

Hon mår nog som hon förtjänar!

Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Bilen som beslagtogs på måndagmorgonen ute på Ekenässjöns skola är det. Var den rosaröd?

Det lär ha varit JJs lilla röda bil som står skriven på pappsen.

Citat:
Vad gjorde grannen som skjutsade till McDonalds efter? Gick han och somnade direkt? Det måste ju hörts om man bar ner Tove innan 03:45.

I podden, eller någon tidningsartikel så intervjuas fler grannar, ex några som har en dörr mellan sovrummet och källaren vilket polisen dragit i på söndagnatten. Jag tror det är dom grannarna där någon säger att "nu kommer det att vara så obehagligt att gå till tvättstugan"......
Citera
2022-11-05, 20:59
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Bilen som beslagtogs på måndagmorgonen ute på Ekenässjöns skola är det. Var den rosaröd?
Den som beslagstogs på skolan av polisen finns det bilder på det eller har någon tidning skrivit vilken märke det var på den bilen. Vad jag är ute efter är det exakta bilmärket för att kunna se om det är Johannas mamma eller pappans bil
Citera
2022-11-05, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön

Kan inte se det på JJ facebook?
. Vad är det första som händer vid anhållning... Förutom avvisitering.. Man blir dacktad, så polisen har nog koll på cykeln o koll på styret. Släpp nu cykeln o MCD
Citera
2022-11-05, 21:01
Medlem
Från ung tjej med fotbollsdrömmar till aska i en urna bara sådär liksom. Inte annat än att man får perspektiv på saker och ting. Mådde dåligt av att läsa morbror och mosters kommentar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in