2022-11-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Absolut kommer folk på bägge sidor att vilja desertera. Att USA provocerat fram ett broderkrig är vidrigt.
Mmm men naivt att tro Putins dröm om att återställa gamla gränser enbart beror på usa.
När kylan kommer på riktigt får ju spärrtrupper jobba för högtryck. Putin är död innan sommaren pga av dålig PR när han dödat massvis med unga ryssar.
Citera
2022-11-05, 14:28
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Mmm men naivt att tro Putins dröm om att återställa gamla gränser enbart beror på usa.
När kylan kommer på riktigt får ju spärrtrupper jobba för högtryck. Putin är död innan sommaren pga av dålig PR när han dödat massvis med unga ryssar.
75.000+ döda Ivans och Sergeys i nuläget... Försöker han bräcka landsfader Stalins gamla rekord?
Russia's losses - 05.11.2022

• killed ~75.440
  • wounded ~226.320
  • prisoner of war ~1.000
  • total ~302.760
Verkar dock som den gamla 1/4 döda 3/4 skadade-statistiken håller i sig fortfarande? Det hörde ryktas om att ryzzarna hade så jävla dålig och bristande fältsjukvård att dödsfallen mer låg på 1/3...
Citera
2022-11-05, 14:30
Medlem
Citat:
Jag är inte pro-Putin. Vilket jag sagt ett stort antal gånger. Dessutom känns det lågstadienaivt tro att detta rör sig om en enstaka person. Oavsett vem som suttit vid makten i Ryssland (om det inte vore en USA-lakej) så hade det blivit krig.

Ryssland är ett skitland. Ukraina är ett ännu större skitland. Eliterna i USA har provocerat fram kriget för att försöka försvaga Europa & Ryssland.

Främst retar jag mig på hjärntvättade idioter som blint suger i sig av USA's propaganda & kräver att alla andra också gör det. Annars är man ett "ryztroll" & älskar "The Evil Putler".

Om det är "Eliterna i USA" som har "provocerat fram kriget för att försöka försvaga Europa & Ryssland" så undrar jag om den psykotiske dvärgen i kreml CIA agent då hen tydligen på CIAs order och initiativ har inlett anfallskriget mot Ukraina för att på oklart sätt gynna USA/Väst/NATO/Ukraina? Eller är dvärgen bara en narcissistisk megalomanisk psykopat som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?

Anser du att dina åsikter om "väst" på något sätt berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot Ukraina och slakt av landets befolkning?
Citera
2022-11-05, 16:10
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tror du inte Putin hade mobiliserat mycket mera än de 300 000 om han kunde? 300K är för lite och kommer inte att vända kriget till ryssarnas fördel, det är förståsigpåarna överens om. Ryssarna själva borde begripa detta också, varför mobiliserade man inte två miljoner man direkt?

Svar:

Han vill inte framstå som förlorare. Nu har ju inte mobliseringen slutat, även om man officiellt säger det. Något dikret för att avsluta mobiliseringen har inte undertecknats, så det löper på. Men offciellt har man slutat den. Putin och hans gäng kan inte säga att dom måste ha mer folk, utåt. Då framstår man som svaga. Hela den här "Specialoperationen" skulle ha varit slut på en vecka, möjligen 2. Nu blev det inte så och någon Plan B fanns inte. Så därför tar man allt som det kommer. Mobiliseringen kom ju som en total överraskning för militären som inte hade förberett någonting.
Citera
2022-11-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ok
Jag menar att du för fram halmgubbar ,
och när du sen påstår att eliterna i USA provocerat fram kriget måste jag limma fast den där foliehatten på dig igen.

Du pratar alltså om andras blinda tron på propaganda men tror själv på dravlet om att USA har provocerat fram kriget..
Oh that irony.... men du fattar inte det själv.
Du menar alltså att det inte är sant att USA stött nazister i ukraina ända sedan slutet av ww2? Och NATO har alltså inte utvidgats österut efter sovjetunionens fall? Och ryssland har inte klagat på detta i 20 år och berättat om röda gränser vid georgien och ukraina?
Synd att du inte har koll på verkligheten.

Från https://covertactionmagazine.com/2022/09/12/ukraine-the-cias-75-year-old-proxy/
Citat: "A declassified secret CIA history shows that the Agency refused to extradite the OUN war criminal Bandera to the Soviets in order to keep the underground movement and the destabilization efforts in Ukraine intact."

och Poroshenko:
Citat: "In interviews with European reporters in June 2022, Petro Poroshenko, who was a regular informant at the U.S. Embassy in Kyiv before he was sponsored by the U.S. to become president in 2014, said that while in office, he signed the Minsk agreements with Russia, France and Germany and agreed to a cease-fire merely as a ploy to buy time in building up the military and preparing for war. “Our goal,” he said, “was to, first, stop the threat, or at least to delay the war—to secure eight years to restore economic growth and create powerful armed forces.”"

Uppenbarligen önskar man inte fred genom att träna nazister. Och det lät väl som att anledningen att Minsk-avtal inte genomfördes var för att man inte ville det helt enkelt.
Citera
2022-11-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Men ryzzland är ju ljusår bättre än USA på en sak iallafall.... att ta död på sina egna soldater.

I Vietnamkriget 1965-1974 så dödades det 58220 soldater från USA och Ryzzland verkar kunna nå den siffran på bara 9 månader. Där är ju Ryzzland number one in the world.

Med de här nya barriärtrupperna så blir ju dödandet av ryzzka soldater dubbelt så effektivt!

Hörde en intervju med ett Ukrainsk befäl som sa ungefär att - Det märktes att dom mobiliserade kommit till fronten då dom inte är rädda och betedde sig märkligt. Vidare så sa han att vi kunde tidigare hitta kanske 20 ryssar i en skogsdunge men att det nu kunde vara 70 men att det å andra sidan inte spelade någon roll eftersom deras artilleri ändå rensade hela dungen när de väl hittat dom.
Citera
2022-11-05, 16:34
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Du menar alltså att det inte är sant att USA stött nazister i ukraina ända sedan slutet av ww2? Och NATO har alltså inte utvidgats österut efter sovjetunionens fall? Och ryssland har inte klagat på detta i 20 år och berättat om röda gränser vid georgien och ukraina?
Synd att du inte har koll på verkligheten.

Från https://covertactionmagazine.com/2022/09/12/ukraine-the-cias-75-year-old-proxy/
Citat: "A declassified secret CIA history shows that the Agency refused to extradite the OUN war criminal Bandera to the Soviets in order to keep the underground movement and the destabilization efforts in Ukraine intact."

och Poroshenko:
Citat: "In interviews with European reporters in June 2022, Petro Poroshenko, who was a regular informant at the U.S. Embassy in Kyiv before he was sponsored by the U.S. to become president in 2014, said that while in office, he signed the Minsk agreements with Russia, France and Germany and agreed to a cease-fire merely as a ploy to buy time in building up the military and preparing for war. “Our goal,” he said, “was to, first, stop the threat, or at least to delay the war—to secure eight years to restore economic growth and create powerful armed forces.”"

Uppenbarligen önskar man inte fred genom att träna nazister. Och det lät väl som att anledningen att Minsk-avtal inte genomfördes var för att man inte ville det helt enkelt.
Jag och verkligheten menar att det är typisk rysk hjärndöd propaganda att inte ens vilja ta ansvar för sitt eget handlande utan skyller på andras ev agerande.

precis som jag sa till en av dina korkade bröder nyss, det är ynkligt att ni försöker utmåla er som offer och inte ens vill stå för era handlingar!

Man ser på er med förakt.
Citera
2022-11-05, 16:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ok
Jag menar att du för fram halmgubbar ,
och när du sen påstår att eliterna i USA provocerat fram kriget måste jag limma fast den där foliehatten på dig igen.

Du pratar alltså om andras blinda tron på propaganda men tror själv på dravlet om att USA har provocerat fram kriget..
Oh that irony.... men du fattar inte det själv.
Du är så extremt okunnig i de här frågorna så att man sekundärskäms.
Citera
2022-11-05, 16:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Om det är "Eliterna i USA" som har "provocerat fram kriget för att försöka försvaga Europa & Ryssland" så undrar jag om den psykotiske dvärgen i kreml CIA agent då hen tydligen på CIAs order och initiativ har inlett anfallskriget mot Ukraina för att på oklart sätt gynna USA/Väst/NATO/Ukraina? Eller är dvärgen bara en narcissistisk megalomanisk psykopat som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?

Anser du att dina åsikter om "väst" på något sätt berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot Ukraina och slakt av landets befolkning?
Ryssarna är paranoida & fulla av revanschlust. Henry Kissinger förutspådde detta krig för över 15 år sedan. Alla som har någon som helst insikt i geopolitik visste att det skulle gå så här om man fortsatte NATO-expansionen till Ukraina.

Kissinger föreslog att Ukraina skulle bli en neutral buffertzon, vars territoriella integritet skulle garanteras av både Ryssland & USA genom bindande avtal. Om inte så skulle det garanterat bli krig. Vilket också skedde.
Citera
2022-11-05, 17:09
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Det är exakt lika troligt att bägge sidor gör så här, eller inte gör det.

En invändning mot den slutsatsen är att det är fullt möjligt att ukrainska sidan har bättre stridsmoral än ryska sidan. Det kanske inte bara är möjligt, utan troligt?
Citera
2022-11-05, 17:35
Medlem
Citat:
Jag och verkligheten menar att det är typisk rysk hjärndöd propaganda att inte ens vilja ta ansvar för sitt eget handlande utan skyller på andras ev agerande.

precis som jag sa till en av dina korkade bröder nyss, det är ynkligt att ni försöker utmåla er som offer och inte ens vill stå för era handlingar!

Man ser på er med förakt.
Vad är det du jiddrar om? Jag är mer svensk än vad du är
Sväng dig med lite fakta och källor istället för missmodigt gnöl.
Peka ut för mig var jag har fel om jag har fel så får jag väl omvärdera läget.
Citera
2022-11-05, 17:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
En invändning mot den slutsatsen är att det är fullt möjligt att ukrainska sidan har bättre stridsmoral än ryska sidan. Det kanske inte bara är möjligt, utan troligt?
Kanske. Men varför behövde man då förbjuda utresa för alla män. Förutom judarna som flögs till Israel redan första veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in