2022-11-05, 10:15
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexlz
Denna film beskriver detta bäst.
Otroligt brutalt.

https://youtu.be/L8fWp-i-BGA

Det funkade ju. Tysken drevs bort.
Citera
2022-11-05, 10:16
Medlem
Varje vecka..
"Ryssar gör si", "Ryssar gör så", "Putin är dödssjuk"..
Alltså är det någon som går på allt det här?

Tänk er flyktingkrisen till Europa där västmedia tystade ner och skyddade mussarna som betedde sig som rövare i Europa. Varför ska man lita på västmedia nu?
Citera
2022-11-05, 10:19
Medlem
LeifD2s avatar
[quote=Bob-Dylan|82296569]Tänkte på samma scen. Sjukt kontraproduktivt uppfattar jag det som, om det stämmer.
Att inte ryssarna har kapaciteten att bomba skiten ur Ukraina förstår jag inte efter den indoktrinerade Rysslands bilden jag fått. Förmodligen har dom det också men vill det inte. Varför? /QUOTE]

Luftvärn. P00tin är på allvar livrädd för att NATO skall invardera ryzzland och stycka upp det mellan sig. Så man vill spara resurer och inte avvara bombflyg på Ukraina, som "lätt" kan tas av marktrupper.

Man skulle kunna flyga in och bomba och gjorde det i början av kriget. Men nu har Ukrainarna fått bra luftvärn. Det lär (enligt rykten som man kanske inte skall tro allt för mycket på) vara svårt för ryzzarna att få piloter att flyga uppdrag i Ukraina eftersom det är så farligt. I Syrien var det inga problem eftersom banditgängen där bara hade stingers och höll man sig över 3000 meter var det inga problem. Men i Ukraina så är det det.
Citera
2022-11-05, 10:28
Medlem
Farfarsfars avatar
Haha. Brittiska källor igen.
Citera
2022-11-05, 10:30
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Ja tänk också på att Ryssland har ju enligt rysstrollen bara lekt i Ukraina hittills, men en bråkdel av sin militärmakt..

Undrar förresten var trollens bejublade BMP-Terminators tog vägen.. De skulle ju ändra på kriget.

Men ryzzland är ju ljusår bättre än USA på en sak iallafall.... att ta död på sina egna soldater.

I Vietnamkriget 1965-1974 så dödades det 58220 soldater från USA och Ryzzland verkar kunna nå den siffran på bara 9 månader. Där är ju Ryzzland number one in the world.

Med de här nya barriärtrupperna så blir ju dödandet av ryzzka soldater dubbelt så effektivt!
Citera
2022-11-05, 10:56
Medlem
Det finns ju avlyssnade samtal där soldater berättar om hur dom blir skjutna om dom försöker gå tillbaks.
Ryssland är ett vidrigt land.
Citera
2022-11-05, 11:25
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennebabbian
hahahahaha reggad 2022 mitt under ryssarnas försvar av minoritet befolkning i ukrainazistan. 100% på att du är en sådan som kommer från troll fabriken i väst. du är en och de 80% på nätet som förnekar nazism i ukraina och hejar på terroroganisation nato.

mao allt du säger är bara smuts
När man avstår från att diskutera sakfrågor och iställer lånar sig till rena personangrepp
-då har man förlorat diskussionen
Citera
2022-11-05, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Äntligen börjar Stalin andan komma igång nu när man infört order 227 på nytt. Kanske blir ett stort slag sinom tid som gör att ryssarna får upp stridsviljan på nytt. Kanske nu som historien börjar upprepa sig.

Hela invasionen och insikten med tiden bakåt har varit en enda historia upprepning, största skillnaden har varit att på 80talet åkte inte ryssarna fast för doping, men det gjorde dom nu
Citera
2022-11-05, 12:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av migge1985
Va? Ukrainska militärer skjutna för dom inte strider? Du verkar vara relativt sund men där tappade du mig
Som sagt, Ukrainsk & Rysk propaganda har sagt samma sak om motståndarsidan.
Är det så svårt att fatta?
Citera
2022-11-05, 12:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Ös på med mer folk. Ukraina har inte oändligt med amunition. Och dom flesta grantar och skott dödar inte ens någon.
Hur många trykte Sovjet på mot nassarna i 2a världskriget? +20 miljoner. Men det var sovjet. Nu är det ryzzland, men 10 miljonr kan man lätt bara skyffla fram. Rent logistiskt kan inte Ukraina ha ihjäl med än kanske 1-2 miljoner, och då med stora egna förluster. Så ryzzland skulle då kunna ta över hela Ukraina.
Tror du inte Putin hade mobiliserat mycket mera än de 300 000 om han kunde? 300K är för lite och kommer inte att vända kriget till ryssarnas fördel, det är förståsigpåarna överens om. Ryssarna själva borde begripa detta också, varför mobiliserade man inte två miljoner man direkt?

Svar:

Citera
2022-11-05, 12:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hello
Källa på det, tack
https://english.pravda.ru/news/world/153346-friendlyfire/

https://generico.ru/2022/07/28/ukrainian-terodefense-shot-retreating-soldiers-of-the-armed-forces-of-ukraine/?ysclid=la3thr9xpu828722623

Ja, jag vet att detta är propaganda, på samma sätt motsvarande uppgifter från USA/Ukraina-sidan är propaganda.
Nej, jag är inte ett "ryzztroll"

Jag väljer att vara skeptisk till all propaganda en konflikt av den här typen.
Citera
2022-11-05, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Tänkte på samma scen. Sjukt kontraproduktivt uppfattar jag det som, om det stämmer.
Att inte ryssarna har kapaciteten att bomba skiten ur Ukraina förstår jag inte efter den indoktrinerade Rysslands bilden jag fått. Förmodligen har dom det också men vill det inte. Varför?
Har Raytheon levererat sina anti missil system nu eller vad är grejen?
2022 och det är markstrider på samma nivå som för 80 år sen.
Inte imponerad

Ja ordern är tyvärr helt sann, helt bisarrt.
Ryssland har definitivt gjort bort sig.
Får se hur de ska gå med deras 300.000 extra soldater, en väldigt stor majoritet lär tyvärr bli kanonmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in