2022-11-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det holder ikke å forklare alt sammen som er vanskelig med at det bare er "plantet".
Det hadde vært interessant å høre hva du tror om disse sporene og om du tror at disse sporene eventuelt ikke har med saken å gjøre og kun var tilfeldigheter:
Futurum-mennene.
Ås-sporet.
Fiskerne og den bilen med østeuropeiske skilter.
Bil over plen.
Citera
2022-11-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Til de som "går bananas" ift ektepakten, så ser vi her et eksempel på, at den ikke behøver å ha noen betydning for saken:

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/beholder-hele-formuen/77632103

Bathina Philipson får «ikke et øre» når hun skiller seg med rikingen Aje Philipson.

- Vi elsker og respekterer hverandre og skal gjøre det så bra som mulig for familien vår og barna. Vi fortsetter å holde sammen så godt vi kan, og sørger for at barna har det bra i dette, sier den kjente medieprofilen Bathina Philipson til*Expressen, som først omtalte bruddet.

Det er nok mer vanlig enn folk ønsker å ta innover seg.

TH har nok en helt annen mening. Det viser både ektepakten og andre forhold.
Citera
2022-11-05, 12:36
Medlem
Citat:
Skriver den røde BMW-entusiasten med alle sine repetitive Ås-innlegg. Stein i glasshus...

Hærregud, ro deg. Ås bmw`n er en fakta observasjon, som fremdeles er uidentifisert, det samme gjelder futurum mennene. INGEN veit hvem dette var. Er det ikke innafor å repitere uidentifiserte objekter med relevans? Dine venner i vg har også skrevet om dette. Må være bedre å diskutere disse tingene, en hele tia å gjennta og gjennta at TH er en tulling, og at politi og påtale nå snart er ferdig og trenger kun den siste millimeteren.
Citera
2022-11-05, 13:00
Avslutad
Citat:
TH har nok en helt annen mening. Det viser både ektepakten og andre forhold.
TH har jo skrevet at han fryktet at en skilsmisse kunne få sosiale konsekvenser.

Eksempelet fra Sverige, viser jo nettopp det, at man kan fortsatt dele det sosiale livet, selv om den ene parten går ut av ekteskapet uten "ett eneste øre".

Jeg tolker THs uttalelse (i dagboken), som at han ønsket å beholde den sosiale kontakten med AEH, tross en eventuell skilsmisse.

Her fra et notat sendt til politiet:
"Situasjonen er uutholdelig. Hagen mener at saken er skreddersydd for å knekke ham. Ikke bare er det grusomt at kona er bortført - hun er også den som har vært sosial og holdt kontakt med verden utenfor, slik at han har kunnet ta del i den gjennom henne. Hun er støttespilleren når barn og barnebarn trenger hjelp."
Senast redigerad av Havhest 2022-11-05 kl. 13:05.
Citera
2022-11-05, 13:06
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Jeg vet ikke hvor benevnelsen kronvitne og nøkkelvitne dukket opp i tråden, men det er heller ikke viktig for saken.Det er mange viktige vitner i denne saken, og det dreier seg i hovedsak om TH sin psykiske og fysiske oppførsel mot sine nærmeste og andre i hans nære omgangskrets. Det er snakk om direkte vold, sjalusi, intenst hat, psykisk vold, undertrykking, økonomisk påvirkning, drapstrusler, trusler med våpen, trusler om bruk av leiemordere og generell ustabil og psykopatisk oppførsel. Det skapes med andre ord et klart bilde av en person som er i stand til å planlegge og gjennomføre det han er siktet for. Dette er vitneforklaringer politiet sitter på i dag, sammen med et lass av beviser og indisier på at dette bildet stemmer overens med politiets hovedhypotese, og i dag sannsynligvis deres eneste hypotese🧐

Veldig bra innlegg, som absolutt hører hjemme i tråden. Å få kvalm av T-gjengen er et kvalitetsstempel 😅👍
Citera
2022-11-05, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Veldig bra innlegg, som absolutt hører hjemme i tråden. Å få kvalm av T-gjengen er et kvalitetsstempel 😅👍
Stemmer! Jeg antar du mener B-gjengen (er ingen gjeng som kalles T-gjengen, så vidt jeg vet). TH har jo sagt at han mener at det ser ut som det er noen skurker fra Andeby som står bak ugjerningen. Det han mener er vel at "opplegget" virker naivt, og uprofesjonelt.

Er selvsagt ikke enig i at Troverdig serverer kvalitet. Det jeg mener er at plottet er naivt og uprofesjonelt (Andeby-aktig). Hvem skurken er - er uvisst - er så mange å velge mellom.
Senast redigerad av Havhest 2022-11-05 kl. 13:23.
Citera
2022-11-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det han mener er vel at "opplegget" virker naivt, og uprofesjonelt.

Ja, hele opplegget virker hjemmesnekret. Profesjonelle GM eller ekte kidnappere ville ikke gjort det slik.
Citera
2022-11-05, 13:36
Medlem
Citat:
Ja, hele opplegget virker hjemmesnekret. Profesjonelle GM eller ekte kidnappere ville ikke gjort det slik.
Amatørkidnappere (dvs at dette var GMs første kidnapping) ville kanskje ha gjort det slik?
Citera
2022-11-05, 13:37
Avslutad
Citat:
Det er ikke så lett å forstå hva som foregår i hodet på en kriminell. Likevel er de skyldig som tusan.

For eksempel: Har man aldri vært gift og skilt, så vet man nødvendigvis IKKE, at man får skilsmissepapirene i retur, dersom man ikke har vært separert først.

Drapet eller kidnappingen, kan likevel være EKTE.

Spørsmålet er om gjerningspersonen har utført handlingen på denne måten, for å unngå og komme i politiets søkelys, eller om gjerningspersonen har utført handlingen på denne måten, fordi gjerningspersonen har et personlig/psykologisk motiv.

Med forbehold at flere gjerningspersoner kan være involvert.
Citera
2022-11-05, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Amatørkidnappere (dvs at dette var GMs første kidnapping) ville kanskje ha gjort det slik?
Politiet kaller slike kidnappere for "mindre sofistikerte kidnappere". Det betyr egentlig kidnappere som planlegger å drepe et offer, og videre krever løsepenger. Altså gjerningspersoner med stor voldskapasitet og gjennomføringsvilje.
Slike handlinger krever mindre ressurser (økonomi og kunnskap).

Kryptovaluta har dessverre åpnet opp for denne nye formen for kriminalitet.
Citera
2022-11-05, 13:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Må vel sies at sammenligningsgrunnlaget er svakt. NOKAS-ranet er vel det nærmeste man kommer
såkalt "proff" operasjon i Norge, men selv de hadde jo ikke helt snøring, og begikk noen fatale "Olsenbanden-tabber" som sendte dem i buret til slutt.

Det nærmeste man kommer en ordentlig proff i dette sakskomplekset er TILFELDIGVIS en
soldat med tilknytning til TH som TILFELDIGVIS tok sitt eget liv dagen etter TH fikk lov å
flytte hjem til huset sitt i Sloraveien 4.

Well fuck my donkey.

Legokatt har sitt filmplott. Ronsangel har sin BMW. Jeg har min hundetrener. Sånn gå no dagan.
Citera
2022-11-05, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Må vel sies at sammenligningsgrunnlaget er svakt. NOKAS-ranet er vel det nærmeste man kommer
såkalt "proff" operasjon i Norge, men selv de hadde jo ikke helt snøring, og begikk noen fatale "Olsenbanden-tabber" som sendte dem i buret til slutt.

Det nærmeste man kommer en ordentlig proff i dette sakskomplekset er TILFELDIGVIS en
soldat med tilknytning til TH som TILFELDIGVIS tok sitt eget liv dagen etter TH fikk lov å
flytte hjem til huset sitt i Sloraveien 4.

Well fuck my donkey.

Legokatt har sitt filmplott. Ronsangel har sin BMW. Jeg har min hundetrener. Sånn gå no dagan.
Med den konklusjonen er det nok ingen som ønsker å være sta som et esel.

Derfor skynder jeg meg og si, at jeg er enig i at GM kan ha hentet inspirasjon fra DT dagbok (ifm forberedelsene til Nokasranet).
Senast redigerad av Havhest 2022-11-05 kl. 14:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in