2022-04-02, 18:44
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Det bästa för att få upp testot igen naturligt är att träna lagom hård styrketräning och att ta 30mg+30mg zink av bra och lättupptaglig kvalitet, t.ex OptiZinc (zinkmetionin) morgon och kväll i några månader. Efter det kan man gå ner till att ta 30mg enbart på kvällen.

Tack för konkret tips, ska kolla upp det

Edit: beställde optizinc på rotmos, är det okej att köra magnesium till zinket på kvällsdosen?
Beställde även ksm 66, något att ha?
Senast redigerad av Joneskuusi 2022-04-02 kl. 19:28.
Citera
2022-04-02, 19:45
Medlem
Joneskuusis avatar
Zma fungerar?
Citera
2022-04-02, 23:01
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Zma fungerar?

Det fungerar också men jag har aldrig sett någon ZMA innehållande zinkmetionin. Dom innehåller andra sorters zink som inte är lika lättupptagliga.
Citera
2022-04-02, 23:04
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Det fungerar också men jag har aldrig sett någon ZMA innehållande zinkmetionin. Dom innehåller andra sorters zink som inte är lika lättupptagliga.

Ok, ksm 66?
Citera
2022-04-03, 12:55
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Ok, ksm 66?

Ashwagandha är jag lite kluven till. Testat olika sorter under olika perioder men kan inte säga att det varken gjort bu eller bä. Finns ingen direkt enig vetenskap som säger att någon typ av ashwagandha ökar testo.

Det ska kunna hjälpa mot stress enligt en del studier och om man har lågt testo pga stress så kan det kanske hjälpa, men jag skulle hellre spara min pengar lägga min tid på att lära mig stressa av med mindfulness eller liknande istället.
Citera
2022-06-12, 19:11
Medlem
Det finns ju faktiskt forskning att vända sig till. Inom det här specifika området finns det dessutom gott om diverse medicinska studier. Ämnet testofen (Bockhornsklöver) t ex. har i alla studier (med vetenskaplig medicinsk grund) påvisat en tydligt effekt.

Zink är ett annat ämne som också fungerar.

MEN...

Hur det fungerar ihop med träning vet jag inte om det har undersökt särskilt mycket. Testofen t ex. påverkar potens/sexlust, precis som många andra "testo" piller som finns på marknaden. Däremot har jag som sagt personligen ingen som helst aning om hur effekten fungerar när det gäller träning.

Zink, magnesium, DHEA och kreatin är t ex. ämnen som har en bevisad effekt på testosteron produktionen.

Sist men inte minst, för egen del accepterar jag nästan fullständigt uteslutande bara just forskningsresultat. Dessutom måste man se till vem som har utfört studien, och i vilket syfte (finns gott om forskning som ger vinklade resultat). Jag lägger mer tilltro till medicinska studier än när diverse träningssidor skriver utförligt om deras "resultat" från studier (också ofta vetenskapliga).

Att någon säger sig få t ex. ökad lust här på forumet är kanske sant, men för mig är det anekdotiskt. Det är ju omöjligt att veta vilka andra faktorer som spelar in. Tränar man frekvent lär man ofta också minska i vikt, vilket ger en stor effekt på lust och testosteron.
Citera
2022-06-13, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej allesammans. Vilken testobooster använder ni? Vilken är bäst?

Jag har testat följande:
https://www.gymgrossisten.com/tribooster-2000-mg-60-tabs/9928-078.html
Tribooster:
Fördel: 1 stor tablett endast.
Nackdel: Känner dessvärre inte av något nämnvärt skillnad varken i sängkammaren eller på gymmet.

https://www.mmsports.se/Kosttillskott/Muskelokning/Testosteronhojare/Viking-Power-Odin-Test-O-War.html
Odin
Fördel: Märker stor skillnad. Hela systemet känns mer optimerat för att knulla, förmodligen lite bättre tryck på gymmet men det är svårt att avgöra.
nackdel: 4 st stora tabletter

Tips på något bättre? Jag kommer att köpa Odin hädanefter om inte någon annan tipsar om något mer.

Alphaviril överlägset bäst men turkesterone är bättre än testoboosters.
Citera
2022-06-14, 19:49
Medlem
Testoboosters fungerar inte. Vill man höja sina testonivåer är det bara trt som gäller.
Och nej jag är inte intresserad av den där killen på ditt gym som blev svinstark bla bla.
Citera
2022-10-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Så inte ens om jag köper som kosttillskott på nån hälsobutik? Beställde T8 Misstänkte att det är bluff men tog en chansning.

Om man bortser från naturligt så är det en spruta som gäller? (Vilket jag inte kommer ta)

Hur gick det med T8? Funderade på att beställa och skulle uppskatta en ”recension”.
Citera
2022-11-05, 11:03
Medlem
Någon som kört nofap och mätt sitt testosteron innan och efter?
Citera
2022-11-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaeckan
Någon som kört nofap och mätt sitt testosteron innan och efter?

Har inte mätt men jag upplever absolut att det funkar. Nofap är det bästa jag gjort. Är definitivt starkare på gymmet under en bra streak. Det är vetenskapligt bevisat att testot höjs avsevärt runt den 7e dagen av nofap/inte få utlösning. Men jag upplever att det höjda testot håller i sig ju längre man håller på.
Citera
2022-11-20, 09:30
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Har inte mätt men jag upplever absolut att det funkar. Nofap är det bästa jag gjort. Är definitivt starkare på gymmet under en bra streak. Det är vetenskapligt bevisat att testot höjs avsevärt runt den 7e dagen av nofap/inte få utlösning. Men jag upplever att det höjda testot håller i sig ju längre man håller på.

"Det är vetenskapligt bevisat att testot höjs avsevärt runt den 7e dagen av nofap/inte få utlösning"

Vilka undersökningar har du själv läst som får dig att skriva detta?

Kan du länka till dessa vetenskapliga bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in