2019-06-15, 17:20
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Är rätt insatt i hur man boostar testot på bästa sätt (NATURLIGT) och även fast Flashback inte är känt för att hålla en hög nivå, så ställer jag ändå frågan: Vilka metoder/vilka tillskott är bäst?

Det finns flera erkända sätt att boosta testot på; mat, tillskott och träning.

I matväg gäller det att äta mycket mat med mycket kolesterol, mättat fett osv. - Ägg, avokado, rött kött, kokosolja mm.

Angående tillskott så finns det ju massor av olika "testo-boosters", men även enskilda preparat.

Min åsikt av vilka som fungerar bäst (notera att om du redan har höga testo-nivåer så kommer tillskotten inte märkas av på samma sätt):

DAA. En aminosyra som ger ganska kraftfull effekt, jag märker av skarpare humör, större sexdrift, kraftigare benstomme osv. Notera gärna att jag har sedan innan ganska låga testo-nivåer.

NMDA. Den absolut kraftigaste substansen på marknaden enligt mig! Jag har dock i princip enbart överdoserat detta tillskott, men jag får mycket mörkare röst, kraftigare kropp, mer attityd osv. Man tar en tablett innan man sover.

Bulbine Natalensis. Tabletter som man tar under dagen. Ökade testot på råttor med 350%. Kan dock vara lätt giftigt för din lever bland annat, enligt boken "The Bible of Testosterone supplements" som jag beställde här om dagen!

ZMA. Numera klassiskt testo-booster som man tar innan läggdags. Ingredienser; Zink, magnesium och vitamin B6.

Tribooster/Tribulus. "Tribooster" från Biotech är tribulus i hög dos som ger mig mer energi bland annat. Tribulus är känt och använt sedan länge för att öka testosteron nivåerna!

Övriga/"allmänna" testo-boosters med mixad blend. Tex. Mutant test, Elit Pro testo, SciTec's "Testosterone/Growth Hormone". Mycket bra blandningar som gör att man växer/-ökar testot mer än innan (om man inte har höga nivåer sedan innan). Flera av dessa har även ingredienser som hämmar östrogenet, och det vill man gärna som MAN!

Sedan så ska man styrketräna hårt med många tunga basövningar med helst få reps, men tungt alltså.

Lyckas man inte boosta sitt testo med de här metoderna tillsammans så får man nog räkna sig som en looser

Så, är det fler här som är intresserade utav detta ämne? Berätta gärna för mig om du har ytterligare metoder/tillskott/vad som helst som boostar testot!
Senast redigerad av Akvaristenno1 2019-06-15 kl. 18:08.
Citera
2019-06-15, 17:49
Medlem
Rätt kul att du talar om testoboosters när ämnet är "naturligt"
Citera
2019-06-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
Är rätt insatt i hur man boostar testot på bästa sätt (NATURLIGT) och även fast Flashback inte är känt för att hålla en hög nivå, så ställer jag ändå frågan: Vilka metoder/vilka tillskott är bäst?

Det finns flera erkända sätt att boosta testot på; mat, tillskott och träning.

I matväg gäller det att äta mycket mat med mycket kolesterol, mättat fett osv. - Ägg, avokado, rött kött, kokosolja mm.

Angående tillskott så finns det ju massor av olika "testo-boosters", men även enskilda preparat.

Min åsikt av vilka som fungerar bäst (notera att om du redan har höga testo-nivåer så kommer tillskotten inte märkas av på samma sätt):

DAA. En aminosyra som ger ganska kraftfull effekt, jag märker av skarpare humör, större sexdrift, kraftigare benstomme osv. Notera gärna att jag har sedan innan ganska låga testo-nivåer.

NMDA. Den absolut kraftigaste substansen på marknaden enligt mig! Jag har dock i princip enbart överdoserat detta tillskott, men jag får mycket mörkare röst, kraftigare kropp, mer attityd osv. Man tar en tablett innan man sover.

Bulbine Natalensis. Tabletter som man tar under dagen. Ökade testot på råttor med 350%. Kan dock vara lätt giftigt för din lever bland annat, enligt boken "The Bible of Testosterone supplements" som jag beställde här om dagen!

ZMA. Numera klassiskt testo-booster som man tar innan läggdags. Fungerar på mig hur som helst!

Tribooster/Tribulus. "Tribooster" från Biotech är tribulus i hög dos som ger mig mer energi bland annat. Tribulus är känt och använt sedan länge för att öka testosteron nivåerna!

Övriga/"allmänna" testo-boosters med mixad blend. Tex. Mutant test, Elit Pro testo, SciTec's "Testosterone/Growth Hormone". Mycket bra blandningar som gör att man växer/-ökar testot mer än innan (om man inte har höga nivåer sedan innan). Flera av dessa har även ingredienser som hämmar östrogenet, och det vill man gärna som MAN!

Sedan så ska man styrketräna hårt med många tunga basövningar med helst få reps, men tungt alltså.

Lyckas man inte boosta sitt testo med de här metoderna tillsammans så får man nog räkna sig som en looser

Så, är det fler här som är intresserade utav detta ämne? Berätta gärna för mig om du har ytterligare metoder/tillskott/vad som helst som boostar testot!

Men måste ju inte ta dessa produkter? Du kan äta bra och träna och få galant resultat. Dom där sakerna är skit för kroppen massa kemikalier
Citera
2019-06-15, 17:56
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverduk
Rätt kul att du talar om testoboosters när ämnet är "naturligt"

Kan ha blivit ett smärre fel kanske, haha. Jag menar naturligt/lagligt VS olagligt/AAS.

Vill gärna tipsa om testo boosters som är lagliga, men även naturliga metoder. Ska se om jag kan ändra rubriken..

Så, nu tog jag bort "naturligt" i rubriken, även om det mesta i det jag tar upp är naturligt.
Senast redigerad av Akvaristenno1 2019-06-15 kl. 17:59.
Citera
2019-06-15, 18:01
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Men måste ju inte ta dessa produkter? Du kan äta bra och träna och få galant resultat. Dom där sakerna är skit för kroppen massa kemikalier

Nej det är sant. Om du har höga nivåer behöver du inte dessa tillskott maybe.

Det mesta är inte kemikalier, men flera tillskott har såklart lite av detta.
Citera
2019-06-15, 18:29
Medlem
Finns inga genvägar...
Citera
2019-06-15, 18:31
Medlem
Så vilka av dessa är lagliga då ? Skulle gärna vilja prova lagliga.
Citera
2019-06-15, 18:34
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLotus3
Så vilka av dessa är lagliga då ? Skulle gärna vilja prova lagliga.

Allt som jag har skrivit om är lagligt. Googla så hittar du gym shoppar som säljer. Bulbine Natalensis finns dock inte i Sverige, men går att beställa på bulkpowders hemsida på svenska, skickas från England.
Citera
2019-06-15, 18:44
Medlem
Var finner man DAA? D.v.s finns den ren någonstans och prisvärd? Kan man hitta den kombinerad med EAA någonstans?
Citera
2019-06-15, 19:08
Medlem
elmerengues avatar
Bortsett från kost, träning och sömn tycker jag spermieretention är intressant. Att ta en nofap kanske funkar för vissa men bara att hålla sig i en vecka inför ett ragg gör mig otroligt energisk på ett positivt naturligt sätt. Inget slår den energin och auran man får. Det gäller dock att kunna kanalisera energin och inte gå runt störtkåt hela tiden för då kommer det inte fungera. Tänk på att det är vår livskraft. Den kan skapa ett liv. Kanalisera energin inom dig och du kan mycket väl ha hittat ett life hack!
Citera
2019-06-15, 19:09
Medlem
Finns säkert några lagliga testo boosters som kan boosta aningen.
Minns en gång i tiden Jungle Warfare som jag körde på en månad som va riktigt grym för att vara en testo booster. Kan inte minnas vilken det va men tror den innehöll en prohormon.
Finns fortfarande såna där som kommit undan att bli upptäckta, men om det är sånt man är ute efter får man nog söka på sånt.

Vanliga boosters ger inte så mycket, om ens nåt alls.
Bästa du kan göra är att träna, äta bra och sova.
Testosteron, om man tänker till muskeltillväxt är lite överskattat.
Du behöver komma upp i stora mängder för att det ska ge en effekt, och inte ens då kommer du se ut som hulken. Just därför som pro bodybuilders tar många olika preparat.
Citera
2019-06-15, 19:34
Medlem
Tror TS efterlyser mer konkreta förslag, detta i form av nyare kosttillskott ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in