Citat:
Vad är alla de här citaten bra för?
Inte ett enda av dem visar de verkliga siffrorna, för i Sverige finns inget som helst intresse att få reda på dem heller.
Resten av ditt svammel är bara tröttsamma egna fantasier i sedvanlig ordning, så jag bryr mig ens att läsa dem.
Och varför har du citerat och svarat så många i ditt inlägg?
Har du fått nån form av tuppjuck?
Inte ett enda av dem visar de verkliga siffrorna, för i Sverige finns inget som helst intresse att få reda på dem heller.
Resten av ditt svammel är bara tröttsamma egna fantasier i sedvanlig ordning, så jag bryr mig ens att läsa dem.
Och varför har du citerat och svarat så många i ditt inlägg?
Har du fått nån form av tuppjuck?
För att poängtera det märkliga med att ifrågasätta lagar, som behövs för att täppa till kryphål.
Lagen om oaktsam våldtäkt täpper till kryphål i våldtäktslagen. Olika graderingar av våldtäkt är bra att ha med i våldtäktslagen: oaktsam våldtäkt, grov oaktsam våldtäkt, våldtäkt, grov våldtäkt...
Precis som det är bra att ha olika graderingar av misshandel med i lagen som rör misshandel: ringa misshandel, misshandel av normalgraden, grov misshandel...
Men vissa vill ju tydligen ta bort graderingen "oaktsam våldtäkt" då de tycks tro att "många blir oskyldigt dömda" av denna lag. Dvs.: det är ju exakt samma sak som att påstå att man borde ta bort graderingen "ringa misshandel" då man tror att "Många blir oskyldigt dömda" för ringa misshandel.
Själv anser jag att graderingar i lagar är bra att ha och täpper till kryphål i lagen.
I övrigt är det endast 31 fällande domar gällande våldtäkt under de 4 år som lagen har funnits. Vilket låter som en rimlig siffra, med tanke på att vi lever i en rättsstat där "hellre fria än fälla" råder.
Jag svarade många, för att jag ville att många skulle läsa.