Citat:
Ursprungligen postat av
TyrgilScramasax
Tomatkungen är lika resonabel som trådstartaren. Dvs fastlåst och orubblig. Det går inte att resonsera med en sån. Så lägg ner och gå vidare. Du sliter bara ut fingertopparna.
Vad är det som ska resoneras om? Att oaktsam våldtäkt ska tas bort som lagbrott? Ska vi ta bort "ringa misshandel" då också? "Stöld" kanske? Finns ju risk att oskyldiga dömds för dessa brott också...
Det är
svårt att få någon fälld för våldtäkt. Vi lever i en rättsstat, så det är helt i sin ordning. Endast
5% av alla anmälda våldtäkter leder till fällande dom. Endast
31 fällande domar gällande oaktsam våldtäkt, har fallit på de 4 år denna lag har funnits i Sverige.
Ändå är vissa i tråden
sjukligt oroade att det är
många oskyldigt dömda i våra fängelser och därför är de kritiska till lagen om oaktsam våldtäkt. Japp. Logiskt tänkande? Not so much.
Eller menar du att det ska resoneras kring m.g.t.o.ws besynnerliga resonemang att kvinnor "röstar för en massinvandring av våldtäktsförövare"? Helt jädra paranoida tankegångar och så besynnerligt på så många plan att jag inte ens finner ord för det. 1. kvinnor och män röstar utifrån sina hjärtefrågor. 2.
Majoriteten av kvinnor mellan 18-64 röstar på partier som är för en restriktiv migrationspolitik. 3. Finns även en drös etniskt svenska våldtäktsförövare, så oavsett hur folk röstar/oavsett om vi skickar ut alla oss invandrare, så kommer våldtäkter ändå ske i Sverige.
Och så vidare.
Eller menar du resonemanget om att Brå är en dåliga på något sätt? Brå är
inte en dålig källa vad gäller statistik. Sedan kan de absolut gjort
andra dumheter. Men deras statistik kan vi nog allt lita till, den går ju även att kolla upp om den stämmer.
Så. Inser du nu vem det är som är omöjlig att resonera med? Nej, det är inte jag. Jag använder logiskt tänkande och tar reda på fakta. Du tycks verkligen ha missat en helt jädra massa av debatterna här. m.g.t.o.w är helt låst i sina besynnerliga uppfattningar, hon verkar gå efter sina känslor snarare än efter logik. Och stor-men-snabb gör skäl för sitt användarnamn. Han är lite
för snabb... Då missar man ibland poängen. Fastlåst han också.
Jag förstår att du inte kan läsa alla sidor i denna tråd. Men jag ville ge dig en snabb inblick i vilka diskussioner som har förekommit.
Lagen om oaktsam våldtäkt behövs. Den täpper till kryphål i våldtäktslagen och ger möjlighet för de män och kvinnor som blivit just: oaktsamt våldtagna, att få upprättelse. Även om den chansen är minimal, så finns den iaf.