2022-11-04, 18:36
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Och missar seriösa forskarrapporter för att du är för lat, inte ens när du får det serverat av en man orkar du ta till dig information.
Tomatkungen är lika resonabel som trådstartaren. Dvs fastlåst och orubblig. Det går inte att resonsera med en sån. Så lägg ner och gå vidare. Du sliter bara ut fingertopparna.
Citera
2022-11-04, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Tomatkungen är lika resonabel som trådstartaren. Dvs fastlåst och orubblig. Det går inte att resonsera med en sån. Så lägg ner och gå vidare. Du sliter bara ut fingertopparna.

TK är lika dynamisk och intellektuellt utmanande som en elräkning.
Citera
2022-11-04, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja.

Anmälningar -> Åtal (%)
Åtal -> Fällande domar (%)
Vad spelar det för roll? Det är fortfarande så att 95% av alla anmälningar inte leder till fällande dom. Beviskraven leder i många fall till att åtal inte ens väcks.

Trots att här hävdas att inga beviskrav finns.
Citera
2022-11-04, 20:05
Medlem
Citat:
Ja.

Anmälningar -> Åtal (%)
Åtal -> Fällande domar (%)

År 2016 anmäldes 4 549 våldtäkter mot person som var minst 15 år. Samma år ledde 384 fall av våldtäkt till åtal och det utdömdes 194 fällande domar. Källa: Brå.

År 2019
- Anmälda våldtäkter mot kvinnor (18 år eller äldre) var 4 670.
- Anmälda våldtäkter mot män (18 år eller äldre) var 260.
Sammanlagt: 4930.
År 2019 avkunnades 333 fällande domar.

År 2020:
- Anmälda våldtäkter mot kvinnor: Våldtäkter mot kvinnor (18 år eller äldre) låg på 4 680.
– Anmälda Våldtäkter mot män (18 år eller äldre) låg på 256.
Sammanlagt: 4936 anmälda våldtäkter.

Jag finner inga siffror över hur många anmälda våldtäkter som gick till åtal 2019 och 2020. Finner inga siffror över hur många som blev dömda för våldtäkt år 2020.

31 domar har fallit gällande oaktsam våldtäkt, på de 4 år som Sverige har haft denna lag.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-11-04 kl. 20:09.
Citera
2022-11-04, 20:30
Medlem
Citat:

Vad är det som ska resoneras om? Att oaktsam våldtäkt ska tas bort som lagbrott? Ska vi ta bort "ringa misshandel" då också? "Stöld" kanske? Finns ju risk att oskyldiga dömds för dessa brott också...
Det är svårt att få någon fälld för våldtäkt. Vi lever i en rättsstat, så det är helt i sin ordning. Endast 5% av alla anmälda våldtäkter leder till fällande dom. Endast 31 fällande domar gällande oaktsam våldtäkt, har fallit på de 4 år denna lag har funnits i Sverige. Ändå är vissa i tråden sjukligt oroade att det är många oskyldigt dömda i våra fängelser och därför är de kritiska till lagen om oaktsam våldtäkt. Japp. Logiskt tänkande? Not so much.

Eller menar du att det ska resoneras kring m.g.t.o.ws besynnerliga resonemang att kvinnor "röstar för en massinvandring av våldtäktsförövare"? Helt jädra paranoida tankegångar och så besynnerligt på så många plan att jag inte ens finner ord för det. 1. kvinnor och män röstar utifrån sina hjärtefrågor. 2. Majoriteten av kvinnor mellan 18-64 röstar på partier som är för en restriktiv migrationspolitik. 3. Finns även en drös etniskt svenska våldtäktsförövare, så oavsett hur folk röstar/oavsett om vi skickar ut alla oss invandrare, så kommer våldtäkter ändå ske i Sverige. Och så vidare.

Eller menar du resonemanget om att Brå är en dåliga på något sätt? Brå är inte en dålig källa vad gäller statistik. Sedan kan de absolut gjort andra dumheter. Men deras statistik kan vi nog allt lita till, den går ju även att kolla upp om den stämmer.

Så. Inser du nu vem det är som är omöjlig att resonera med? Nej, det är inte jag. Jag använder logiskt tänkande och tar reda på fakta. Du tycks verkligen ha missat en helt jädra massa av debatterna här. m.g.t.o.w är helt låst i sina besynnerliga uppfattningar, hon verkar gå efter sina känslor snarare än efter logik. Och stor-men-snabb gör skäl för sitt användarnamn. Han är lite för snabb... Då missar man ibland poängen. Fastlåst han också.

Jag förstår att du inte kan läsa alla sidor i denna tråd. Men jag ville ge dig en snabb inblick i vilka diskussioner som har förekommit.

Lagen om oaktsam våldtäkt behövs. Den täpper till kryphål i våldtäktslagen och ger möjlighet för de män och kvinnor som blivit just: oaktsamt våldtagna, att få upprättelse. Även om den chansen är minimal, så finns den iaf.
Citera
2022-11-05, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
År 2016 anmäldes 4 549 våldtäkter mot person som var minst 15 år. Samma år ledde 384 fall av våldtäkt till åtal och det utdömdes 194 fällande domar. Källa: Brå.

År 2019
- Anmälda våldtäkter mot kvinnor (18 år eller äldre) var 4 670.
- Anmälda våldtäkter mot män (18 år eller äldre) var 260.
Sammanlagt: 4930.
År 2019 avkunnades 333 fällande domar.

År 2020:
- Anmälda våldtäkter mot kvinnor: Våldtäkter mot kvinnor (18 år eller äldre) låg på 4 680.
– Anmälda Våldtäkter mot män (18 år eller äldre) låg på 256.
Sammanlagt: 4936 anmälda våldtäkter.

Jag finner inga siffror över hur många anmälda våldtäkter som gick till åtal 2019 och 2020. Finner inga siffror över hur många som blev dömda för våldtäkt år 2020.

31 domar har fallit gällande oaktsam våldtäkt, på de 4 år som Sverige har haft denna lag.

Som vanligt kan du inte mer än copy pasty
Citera
2022-11-05, 01:53
Medlem
Citat:
Som vanligt kan du inte mer än copy pasty

Du ville ha siffror. Jag gav dig siffror från konkreta källor. Och då passar det ypperligt med copy paste.
Eller du kanske tycker att man ska hitta på siffror istället? Och skriva ut hat/känslor osv.? Det kanske mer är din melodi? Men det är inte min melodi, förstår du.
Citera
2022-11-05, 02:44
Medlem
Citat:
Du kunde ha länkat till forskarrapporten på en gång. Då hade jag som sagt var öppnat länken.

Så en man måste servera dig ännu bättre för att du ska ta in information.

Du som kvinna klarar inget själv alltså, varför kände du inte ens redan till detta, hur kan du ha missat denna skandal hos BRÅ som har diskuterats så mycket i media?

Och inte minst, har du nu läst forskarrapporten eller har du bara tagit in att det finns en sådan?
Antar att du är för lat för det, det kräver ju arbete och du vill uppenbarligen inte lägga ned något arbete alls utan bara skedmatas.

Sedan klagar du och andra feminister på att ni inte har lika hög lön som männen, jösses, ni har för hög lön med avseende på att ni kräver att skedmatas hela tiden.

Citat:

Ja men jag har i alla fall lämnat Sverige och de svenska kvinnorna och det är mycket skönt. Att se här hur de beter sig påminner mig bara om hur rätt jag gjorde.
Citera
2022-11-05, 02:49
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Det viktiga är kompetent och bra personal, som tex. förstår att killar har större rörelsebehov än vad tjejer har och som låter killar få utlopp för detta, vilket främjar inlärningen. Håller du inte med mig?
Du har fortfarande inte svarat på mitt inlägg om kompetens, när Lärarhögskolan är den linje du kommer in på när du inte kommer in någon annanstans längre.
Min Antagningspoäng: 0,0

Låter det som en god förutsättning för kompetens?
Du kan tacka wokevänstern, som själva kallar sig mitten för att de totalt saboterat och sänkt skolan nu.
Den verkar inte ens passa tjejer längre, om man får tro Skjuksköterskeprogrammen där NV och matte inte verkar vara bra nog.
Citera
2022-11-05, 02:52
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Män är oftare, mycket oftare utsatta för misshandel i krogmiljö/utomhus av en icke-närstående person, än vad kvinnor är. Även om givetvis även kvinnor blir misshandlade. Precis som även män blir våldtagna. 1.1% av män mellan 16-84, uppger att de blivit utsatta för sexbrott 2021. Motsvarande siffra för kvinnorna är 7.5%.

Tänk om kvinnor hade haft lika upprörda åsikter om lagar som rör misshandel, som vissa av er i tråden har kring våldtäkter. "Han bara ljuger för att få ut pengar från försäkringsbolaget, han har inte blivit misshandlad!" "Misshandelslagstiftningen är rättsosäker och det är massor med oskyldigt dömda som sitter i fängelse dömda för misshandel!", "Lagen gällande ringa misshandel borde skrotas, den i synnerhet är rättsosäker!", "Han ville säkert ha stryk, det var frivilligt, men när hans flickvän kom på honom med att ha varit ute och nöjes-slåss igen, så anmälde han händelsen som misshandel!", "Att ens hörsägen ska gälla i misshandelsfall, det är rättsosäkert! Varför ska vi tro på att Greta sett Pelle blöda näsblod efter den av Pelle påhittade misshandeln!", "Det räcker ju med att han säger att han har blivit misshandlad/har en trovärdig saga, så blir någon dömd för det!"

För märk väl: det behöver faktiskt inte finnas spår av misshandel, trots att misshandel har skett. Örfilar har man ju fått, utan att det syns efteråt. Det går inom "ringa misshandel".
Vad är alla de här citaten bra för?
Inte ett enda av dem visar de verkliga siffrorna, för i Sverige finns inget som helst intresse att få reda på dem heller.
Resten av ditt svammel är bara tröttsamma egna fantasier i sedvanlig ordning, så jag bryr mig ens att läsa dem.

Och varför har du citerat och svarat så många i ditt inlägg?
Har du fått nån form av tuppjuck?
Citera
2022-11-05, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Så en man måste servera dig ännu bättre för att du ska ta in information.

Du som kvinna klarar inget själv alltså, varför kände du inte ens redan till detta, hur kan du ha missat denna skandal hos BRÅ som har diskuterats så mycket i media?

Och inte minst, har du nu läst forskarrapporten eller har du bara tagit in att det finns en sådan?
Antar att du är för lat för det, det kräver ju arbete och du vill uppenbarligen inte lägga ned något arbete alls utan bara skedmatas.

Sedan klagar du och andra feminister på att ni inte har lika hög lön som männen, jösses, ni har för hög lön med avseende på att ni kräver att skedmatas hela tiden.

Jag har inte haft tid att läsa någon forskningsrapport här. Jag har jobb att sköta och barn att ta hand om. Vad handlar den om? Oaktsam våldtäkt?

Jag är inte feminist. Och jag klagar då verkligen inte över min lön. Jag har faktiskt bra lön. Men så har jag också pluggat en relativt lång utbildning och slitit hårt för att få en bra lön.
Citera
2022-11-05, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du har fortfarande inte svarat på mitt inlägg om kompetens, när Lärarhögskolan är den linje du kommer in på när du inte kommer in någon annanstans längre.
Min Antagningspoäng: 0,0

Låter det som en god förutsättning för kompetens?
Du kan tacka wokevänstern, som själva kallar sig mitten för att de totalt saboterat och sänkt skolan nu.
Den verkar inte ens passa tjejer längre, om man får tro Skjuksköterskeprogrammen där NV och matte inte verkar vara bra nog.

Jo, jag har svarat att det var off topic och att vi får diskutera det i en annan tråd.
Denna tråden handlar om oaktsam våldtäkt och om samtycke. Inte om utbildningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in