2022-11-04, 21:36
Medlem
Bajsolle1s avatar
Vem är vem Negerbruttan Arab bruden och vems bror?

Dessa damer https://samnytt.se/har-ar-kvinnorna-som-misstanks-for-21-ariga-toves-forsvinnande/
Senast redigerad av Bajsolle1 2022-11-04 kl. 21:38.
Citera
2022-11-04, 21:38
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Men hur visste de att det var ett brott?

En tjugoettårig tjej som inte kommer hem trots att hon sagt det, behöver inte tyda på brott.
I detta fall, då dom höll på att flytta ihop.
Citera
2022-11-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jag killgissar bara lite som alla andra här inne, eller vad gör du själv är du skriver ?

Jag spekulerar utifrån sånt som framkommit i tråden. Alltså utifrån vilka som bekräftat varit på plats och så vidare. Har du en källa till den händelse som som du gissar är motivet så gissa på men att ha en gissning som utgångspunkt för en annan gissning är att gå lite väl långt ut på den tunna isen. Det är nästa som att gissa på att JJ har en faster som blivit nerslagen (obs gissning) och att JJ tror att det var TT som slog ner henne (obs gissning igen) och att det var motivet (obs tredje gissningen). Gissning tre är fullt rimlig om gissning ett och två stämmer men det finns inget som tyder på att de gör det. Så är det även med otrohetensteorin. Den förutsätter A att AW varit otrogen med JJ samt B att TT fått reda på det. Då kan vi anta C att detta är motivet. Men eftersom vi inte har belägg för A och B så faller antagande C platt till marken.
Senast redigerad av kronertskocka 2022-11-04 kl. 21:41.
Citera
2022-11-04, 21:43
Medlem
Bajsolle1s avatar
Rättsmedecin borde varit klara med dödsorasaken för länge sedan !?
//Var dom inblandade sexuellt avvikande Negressen har ju Pride loggotype på sig kokainflator vart fick dom pengar ifrån knarkförsäljning och bråk om detta ?
Senast redigerad av Bajsolle1 2022-11-04 kl. 21:49.
Citera
2022-11-04, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Jag spekulerar utifrån sånt som framkommit i tråden. Alltså utifrån vilka som bekräftat varit på plats och så vidare. Har du en källa till den händelse som som du gissar är motivet så gissa på men att ha en gissning som utgångspunkt för en annan gissning är att gå lite väl långt ut på den tunna isen. Det är nästa som att gissa på att JJ har en faster som blivit nerslagen (obs gissning) och att JJ tror att det var TT som slog ner henne (obs gissning igen) och att det var motivet (obs tredje gissningen). Gissning tre är fullt rimlig om gissning ett och två stämmer men det finns inget som tyder på att de gör det. Så är det även med otrohetensteorin. Den förutsätter A att AW varit otrogen med JJ samt B att TT fått reda på det. Då kan vi anta C att detta är motivet. Men eftersom vi inte har belägg för A och B så faller antagande C platt till marken.

75% av den här tråden är "Är det någon som vet om någon i J:s vänskapskrets har en större LP-samling? En hög med LP-skivor är väldigt tungt och skulle lätt kunna döda någon. Jag skulle lätt kollat upp vem som äger en större samling av Diana Ross-plattor om jag var polisen". Plus med något rasistiskt tillmäle om Diana Ross.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Varför de pratade i 10 minuter kan vi bara spekulera om men bartendern kan ha haft rast och tog en cigg och snackade en stund med en gäst. Behöver inte vara märkvärdigare än så.
Exakt, ni skjuter vid sidan om hela tiden. Bartendern är hörd, har inget med detta att göra, är heller inte någon drogförsäljare, så lägg ner. Intressant att höra vad "Anna" säger nu . Skulle ju på kryssning. Sedan är det intressant att polisen fullständigt skiter i vilka som faktiskt förser stan med droger! FY FAN!
Citera
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Jag försöker förstå hur det hade gått till om det var så som du föreslår, det är allt.

Jag tror att OM JJ lånat brorsans bil genom överenskommelse på donken för att frakta kroppen i, då hade brorsan blivit anhållen eftersom det fanns både kameror och vittnen på donken.

Jag kan inte föreställa mig att han INTE skulle bli anhållen, och jag försöker bara förstå era teorier. Berätta gärna hur du tänker att detta gått till.
Vad förvånade många kommer att bli om det visar sig att JJs bror låg hemma och sov… Grannen säger i podden att JJs sa att det var hennes bästa vän i bilen hon gick fram till. Grannen sa även att han erbjöd henne skjuts för att han var orolig för att hon skulle köra onykter. Det borde betyda att hon hade bilen hemma.
Citera
2022-11-04, 21:47
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Jag försöker förstå hur det hade gått till om det var så som du föreslår, det är allt.

Jag tror att OM JJ lånat brorsans bil genom överenskommelse på donken för att frakta kroppen i, då hade brorsan blivit anhållen eftersom det fanns både kameror och vittnen på donken.

Jag kan inte föreställa mig att han INTE skulle bli anhållen, och jag försöker bara förstå era teorier.
Berätta gärna hur du tänker att detta gått till.

Kamerorna kanske inte fångade bilen?
Att vara där och råka träffa på sin syster är väl inte kriminellt?
Vad Johanna och de pratade om vet ju ingen?
Sedan hur de löste det med bilen är ju också svårt att veta, det som komplicerar det hela är att både Johannas mor och far har en liten röd bil. Vilken bil som Johanna hade till jobbet på måndagen vet jag inte och om det var Nils utanför McD så vet jag inte vilken han hade men skulle tippa på sin fars genom att Nils bor hos honom.
Citera
2022-11-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Någon som vet vem av de häktade som är släppt? Enligt Expressen så är av dem släppt

Länka!! Hittar inget om det i Expressen.
Citera
2022-11-04, 21:48
Medlem
Fibonaccitals avatar
Vi alla sitter här fortfarande med vissa essentiella frågor som vi/alla måste kunna förklara:

När, Var, Hur, och Varför!

När dog hon - ingen vet!
Var dog hon - ingen vet!
Hur dog hon - ingen vet!
Varför dog hon - Kanske någon vet..

Jag är säkert lika frustrerande som alla ni andra.

Avvakta till farbror blå och sina kompisar öppnar foderluckan om någon vecka.

Då får vi veta - i alla fall ner en FUP dyker upp.

Vi alla kan spekulera och teoretisera till Kingdom Come utan få svar.

Så nu skiter jag i detta och kollar någon skitfilm istället.
The Call är bra just nu och räddar mina sleepless night.

TT tog mycket kraft kan jag säga...

Suck........

RIP Tove 🙏🌹
Citera
2022-11-04, 21:49
Medlem
Citat:

Jag kan inte föreställa mig att han INTE skulle bli anhållen, och jag försöker bara förstå era teorier. Berätta gärna hur du tänker att detta gått till.

Det har dessutom sagts - både här och i media - att det var två män i den röda bilen.
Citera
2022-11-04, 21:49
Medlem
Citat:
OM det är så som du säger borde ju brorsan blivit anhållen initialt?
Det kanske krävs mer bevis för att anhålla, och vi vet fortfarande inte om han är involverad direkt för att hjälpa transportera kroppen men jag tror han vet någonting. Nu kanske det inte ens är hennes bror, men killen i den röda bilen som JJ kallade för ”bästa vän” känns som någon som vet mer. Jag tror även det är samma bil som bärgades (kan någon bekräfta igen vilken bil som bärgades, visst var den röd?) och även samma bil vissa vittnen ska ha sett JJ och MH i.

Har klippt dessa direkt ur sammanfattningarna på sidan 1 av tråden (ej i exakt ordning men för att skapa en tydlig bild):

När “grannen” och “JJ” skall åka från McDonalds så möter de en “liten röd bil” där det sitter två (beskrivet av grannen) för honom “manspersoner i 20 års åldern” enligt grannen har “JJ” sagt att “det där är min bäst vän”, hon har även bett grannen att stanna, sedan har hon lämnat bilen som de färdats i, gått fram till det andra fordonet (den lilla röda bilen där enligt “JJ” hennes “bästa vän” skall befinna sig) och samtalat en väldigt kort stund. Om vad har han ingen som helst aning.

Expressen:
- Hon ska ha fått skjuts till McDonalds runt 03:00 av en granne för att hämta mat och väl där gått fram till en bil och pratat med personerna innan hon åkte hemåt igen. (SR)

Observationer:
- "En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej. Det var JJ och MH som satt i bilen". (Obekräftad uppgift). Skrivet av Bluegypsy

-"Jag har hört samma sak, också ifrån en trovärdig person. Den personen sa att det var en liten röd bil. Vilket JJ har". (Obekräftad uppgift. Skrivet av: Kulsprutan86)

Polisen bärgar en bil vid Ekenässjön norr om Vetlanda, man gör utökade sök med hund kring “JJ” bostad. Både “JJ” och “MH” tas in för förhör av polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in