2022-11-04, 19:23
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Polisen vet mer än vi tror... MH verkar rätt spänstlig så dunsarna o sparkar mot väggen som vändsparkar i budosporter.
T blev plockad utomhus...

Vet du vem det är namn tack.
Citera
2022-11-04, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Håller delvis med. I normala fall är det jättekonstigt, men det är ljudet som grannen beskriver som får mig att tro att något tungt och hårt som släppts i golvet. En kropp som till största delen är mjuk och där man ofta dämpar fallet med händer och armar rimmar inte med det grannen beskriver. Vore imtressant att veta tidsintervallet mellan dunsarna.

Du har väl ingen aning om hur väl isolerat det är i husen. Har du någonsin hört ljudet av en person hasa med raggsockor i grannlägenheten i ett dåligt isolerat landshövdingeshus? Bara det är skäl att ringa störningsjournalen.
Citera
2022-11-04, 19:25
Medlem
Laddjulias avatar
Skriker psykisk ohälsa om negern, ser helt galen ut.
Citera
2022-11-04, 19:26
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Håller delvis med. I normala fall är det jättekonstigt, men det är ljudet som grannen beskriver som får mig att tro att något tungt och hårt som släppts i golvet. En kropp som till största delen är mjuk och där man ofta dämpar fallet med händer och armar rimmar inte med det grannen beskriver. Vore imtressant att veta tidsintervallet mellan dunsarna.

Nu har jag förmodligen missat något, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på alla skitpostarna i denna tråd, men vart har du läst en utförlig beskrivning av ljudet av dunsarna som grannen beskrivit? Jag har bara läst om ljud, men ingen utfölig beskrivning.
Citera
2022-11-04, 19:26
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Snälla sluta sprida ryktet om en affär mellan AW och JJ om du inte sitter inne med egen info! Det är så avfärdat som det kan bli och det framgår tydligt i ett flertal inlägg!

Jag killgissar bara lite som alla andra här inne, eller vad gör du själv är du skriver ?
Citera
2022-11-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PehrssonLennart
Samtidigt en svår sak att vara ärlig om. Även för sig själv. Inte direkt ett unikum att dömas mot sitt nekande.

De har ju också hittills inte suttit där häktade för mord, utan för människorov. Vilket väl kan tänkas ge de häktade ytterligare skäl att inte prata i onödan.

Så är det. Väldigt ovanligt att mördare erkänner fullt ut. Just för att man behöver stå till svars för alla jobbiga frågor anhöriga och omgivningen har. Därför skylls det ofta på omständigheter såsom minnesförlust och fylla när bevisningen blir överväldigande.
Citera
2022-11-04, 19:29
Medlem
TT anhöriga pratar ut lite nu på tv4 play
Citera
2022-11-04, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vet inte, men skador kan man nog få relativt snabbt. Min tanke var att det inte behöver ta speciellt lång tid att få tyst på Tove,

Vare sig det skedde i lägenheten eller någon annanstans.
En domkraft ifrån en bil, tystar de flesta. De kanske lockade T att dra till McDonalds.
För vi vet ju inte om JJ bror har ställt tillbaka bilen. Flesta bilar har 2st nycklar, eller så har bartendern o gänget gjort det o JJ MH fått ta hand om jobbet, annars skulle de få samma behandling
Citera
2022-11-04, 19:31
Medlem
Citat:

2-3 dunsar vet jag
Citera
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
TT anhöriga pratar ut lite nu på tv4 play

https://www.tv4.se/artikel/5uoBbJHOVJyxLl0CA2HXAQ/sa-minns-familjen-tove-oeppen-och-glad-med-hjaertat-pa-raett-staelle
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PehrssonLennart
Du har väl ingen aning om hur väl isolerat det är i husen. Har du någonsin hört ljudet av en person hasa med raggsockor i grannlägenheten i ett dåligt isolerat landshövdingeshus? Bara det är skäl att ringa störningsjournalen.

Nej, detaljerna känner jag inte till. Men eftersom jag tror överfallet skedde i badrummet bör det vara flytspackel/betong som tar upp mycket av ljudet. Samma granne beskriver två olika ljud, dom första dunsarna som får taket att skaka och dom senare lätena som låter som sparkar i väggen.
Citera
2022-11-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
Tyvärr bara den här i sveriges radio
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

Intervjun med videon i Aftonbladet avpublicerades på egen begäran efter bara några dagar. Man gjorde misstaget att censurera hennes utseende men inte förvränga hennes röst så det tog inte läng tid innan folk listat ut vem det var.

Kommer någon ihåg vad hon heter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in