2022-11-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Just polisens snabba agerande är något som förbryllar mig. Och även att tjejerna häktades så pass kvickt. Polisen visste redan då något som vi dödliga inte har en aning om.

Kan JJ ha trakasserat TT eller hennes kille tidigare? Skickat aggressiva eller trånande sms, eller något i den stilen, dvs påvisat stalkeraktigt beteende? Då räcker det väl med att TT är försvunnen och att JJs röst hörs i bakgrunden för att misstankarna ska vakna?

Jag tycker bränna dörr etc ger borderline- och stalkervibbar. Kanske det var stalkandet som TT kände att hon ville prata ut med JJ om en gång för alla?
Citera
2022-11-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Polisen väljer inte att agera utifrån vad mgm eventuellt är känd för, nej. Det måste till något specifikt för att de ska göra bedömningen att det är fara för hennes liv och polisen måste ingripa. Avskedsskål tror jag att vi kan lämna åt fiktionen. Återstår då andra alternativ.

Ja som att hon aldrig kom hem fast det tydligt framgår att hon är på väg hem kl.02:30.

Så undrar man ju om inte polisen agerar lite annorlunda om man försvinner under en svapplockningstur med Juha Valjakkala än om man försvinner efter att ha ätet skorpor med gamla faster Karin. Visst har sällskapet betydelse för bedömningen. Jag kan inte tänka mig annat.
Citera
2022-11-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Eller så var det kanske inte bakgrundsljud (för det är väl inte helt bekräftat) utan just att hon lätt väldigt sluddrig som gjorde honom misstänksam, om hon då tidigare vid 1.40 inte låtit påverkad/full.

Det kan ju också ha varit något hon sagt.
Hon kanske kände sig hotad.
Citera
2022-11-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det räcker väl inte alls för att han ska bli såpass orolig att han kontaktar polisen, och polisen gör samma bedömning. Inte sluddrande tal heller om de hade varit ute. Avskedsskål är kanske något man pysslar med i böcker, vad vet jag. I verkligheten handlar det oftare om berått mod och tillfälligheter, än planering. Måste ha varit något särskilt pojkvän och polisen hörde.

Tänkte mest att hon kanske inte druckit alls. Det verkar inte finnas några uppgifter vem hon var ute med, utan mer som hon begav sig ut till krogen för att leta efter någon inte festa. Och pojkvännen borde vetat om hon gick ut för att festa eller ej.

Men det kanske inte var något samtal alls, bara ljud från slag. Min aktivitetsklocka går igång och försöker ringa nödsamtal ibland när det blir väldigt höga ljud runt omkring, hänt två ggr. Finns det någon liknande funktion på telefoner kanske?
Citera
2022-11-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Japp, badrummet.

Bilarna som gjorde det finns på Google Street View

Tagna i oktober 2022

https://www.google.com/maps/@57.4322283,15.0727951,3a,42.4y,237.6h,94.73t/data=!3m7!1e1!3m5!1s7_ci7piO7xT2qmqWfLUH6A!2e0!5s2 0221001T000000!7i16384!8i8192
Tack. Låter mkt sannolikt att tex ett handfat varit inblandat...
Citera
2022-11-04, 18:52
Medlem
Citat:
Just polisens snabba agerande är något som förbryllar mig. Och även att tjejerna häktades så pass kvickt. Polisen visste redan då något som vi dödliga inte har en aning om.
Det är därför jag tror att Tove larmat med nödkontakt via telefon alternativ smartwatch. Vissa klockor larmar väl nödkontakter av sig själv vid låg puls eller plötsliga fall?
Citera
2022-11-04, 18:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
När tror du man bar ut Tove ur lägenheten?

Före, samtidigt eller efter McDonalds?
Det står ju i min kommentar, efter donken. gissar på 4:30-6 nånstans dära
Citera
2022-11-04, 18:53
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Det är väl så det bör vara i en brottsutredning.
Citera
2022-11-04, 18:54
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulspruta86
Det är därför jag tror att Tove larmat med nödkontakt via telefon alternativ smartwatch. Vissa klockor larmar väl nödkontakter av sig själv vid låg puls eller plötsliga fall?
Då borde någon kommit relativt snabbt. Alltså ännu snabbare.
Citera
2022-11-04, 18:56
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det är väl så det bör vara i en brottsutredning.
Men hur visste de att det var ett brott?

En tjugoettårig tjej som inte kommer hem trots att hon sagt det, behöver inte tyda på brott.
Citera
2022-11-04, 18:57
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Men hur visste de att det var ett brott?

En tjugoettårig tjej som inte kommer hem trots att hon sagt det, behöver inte tyda på brott.

Jo om det är en sk. skötsam tjej så är det något man gärna kollar upp. Det kan även vara så att hon umgicks med kriminella utomlandare sas.
Citera
2022-11-04, 18:59
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:

Detta är även min känsla. De misstänkta anhålls på måndagen och häktas på torsdagen. Vet inte hur pass snabbt eller långsamt det är rent statistiskt, men det känns ändå som relativt snabbt.

Har dålig koll på hur länge en person får sitta anhållen utan häktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in