Citat:
Ursprungligen postat av
hassanmebyssan
Absolut så. Tror de flesta hade ignorerat dunsarna, så grannarna gjorde mer än vad gemene granne hade gjort. Tror inte heller det var jättelångt till ett larmsamtal. Ett skrik hade nog tyvärr räckt för det. Fan vad tragisk utgång.
Förmodligen hade man inte kunnat rädda Tove ändå.
Innan polis hade varit på plats, hade det troligen varit över.
Möjligen hade polisen kunnat binda de misstänkta till mord, men inte ens det är säkert.
Vet inte hur polisen kollar igenom en lgh vid ett ev bråk, men om ingen öppnar förmodar jag att de ropar "polis, öppna". Då kan det väl hända att tjejerna skulle dra in Tove typ under en säng om det gick, och låtsas att en av dom är stupfull. Möjligt att det skulle höras att det snackades, släpades mm och allt avslöjades, ja, jag vet inte...
Men inte tror jag att det hade räddat livet på Tove.
Tycker att de ska känna att de har bidragit mycket och att när utredningen pågår, finns det flera punkter som de säkrat genom sitt agerande.
T ex undrar jag hur många som skule skjutsa en full granne till McD mitt i natten?
Nu finns en tidsstämpel för detta som kan ringa in dödstidpunkten om mna har tur.
Och JJ:s alibi, det spricker om det visar sig att lgh är stället där hon dödades.