2022-11-04, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
Ja, jag menar ”Anna”/”Sanna” som tidigt blev intervjuad i Aftonbladet och sen Sveriges radio. Hon är 28 år och umgås med JJ och MH som är födda 02 och 04, hon nämner dessutom JJ som sin närmsta vän/en av sina närmsta vänner. Intervjuerna handlar ju om att hon tror att de är oskyldiga till Toves försvinnande (kom ihåg att detta var i början av försvinnandet) och hur snälla de är. Precis som du säger, någon försvarsmekanism att försöka övertyga sig själv och andra att det inte kan vara sant för att man verkligen inte vill att det ska vara sant då det skulle kännas som att bli totalt förd bakom ljuset.

Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Alb*n, TTs pojkvän....

TT och pojkvännen hade tydligen bråkat dagarna innan mordet...

Bråkade de om affären med JJ?

Sluta sprid falska uppgifter i tråden och om Albin. Fyfan vad hjärtlöst
Citera
2022-11-04, 18:39
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det räcker väl inte alls för att han ska bli såpass orolig att han kontaktar polisen, och polisen gör samma bedömning. Inte sluddrande tal heller om de hade varit ute. Avskedsskål är kanske något man pysslar med i böcker, vad vet jag. I verkligheten handlar det oftare om berått mod och tillfälligheter, än planering. Måste ha varit något särskilt pojkvän och polisen hörde.

Är helt inne på din linje. Det måste ha varit nått väldigt specifikt, och det kan också vara anledningen till att JJ och MH häktades så snabbt som de ändå gjorde.

Om JJ och MH har hörts i bakgrunden under samtalet och de har varit aggressiva i sitt tonfall så är såklart polisen väldigt angelägna om att plocka in dem för förhör.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
När det gäller fyndplatsen så hoppas att jag polisens tekniker har hittat spår.

Det kan var hästsko- fot- eller hjulspår.

Eventuellt lite DNA på kroppen.

Även buskar och annat kan lämna DNA spår.

Lämnar man en kropp ute i "ingenstans" så finns det alltid spår efter den som dumpat kroppen.

Jag håller tummarna så att man kan nita svinen som gjorde det.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Nej men nu var det TTs pojkvän du skrev om i inlägget. Kan absolut har funnits någon mer tror dock inte det är särskilt troligt men att hennes pojkvän skulle varit där är nog väldigt osannolikt

Det skrevs om att JJ och pojkvännen hade ihop det lite ?
Därför skulle det ju kunna vara en orsak till att man åker hem till någon mitt på natten om man misstänker att sin pojkvän är där ?
Sen vet jag inte vad telefonsamtalen består i, är det sms, samtal, röstmeddelande ? Ingen aning.

Men hade han varit där och TT fått reda på det så hade hon nog cyklat dit förbannad och slängt cykeln utanför och gått upp
Citera
2022-11-04, 18:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Syragruppen
Det är inte självklart att både JJ och MH hade vetskap om var kroppen dumpats.
Båda kan ha varit delaktiga i människorov/dråp/mord men det betyder inte att båda var delaktiga i att gömma kroppen.

Vi utgår från att: TT av okänd orsak antingen avled, blev allvarligt skadad eller satte JJ och MH i en situation där de ser sig tvingade att hindra henne från att lämna platsen. Detta skedde med både JJ och MH närvarande, antingen i lägenheten eller på annan plats.

Vi utgår från det som verkar vara den allmänna uppfattningen: att JJ är den smarta som håller huvudet kallt och MH en följare. JJ:s strategi kan ha varit att ju mindre MH vet om vad som hände med TT efter ovan nämnda situation, desto bättre utgångsläge för JJ när TT:s försvinnande börjar utredas.

Att båda skulle ha varit delaktiga i samtliga skeden och klara av att hålla tyst om det så länge är mindre troligt än att en visste mer än den andra. MH vet vad som hände fram till en viss punkt, berättar vad hon vet och med den informationen kommer man upp i människorov. JJ vet hela historien men klarar av att hålla tyst om den delen bara hon själv vet om.

JJ kan ha haft hjälp i hanteringen av kroppen av någon som hon tror inte skulle berätta oavsett vad, eller så har hon klarat det själv. TT kanske aldrig kom så långt som till JJ:s lägenhet. Dunsarna kanske var MH som tappade fattningen efter att något hänt med TT tidigare under natten. Finns oändligt många möjliga scenarion och utredarna lär redan ha en hyfsad bild av händelseförloppet.

Om de kommande brottsrubriceringarna för JJ och MH går isär kan det vara så det ligger till. Om inte så är det ovanligt att två unga ostraffade kvinnor lyckas synka sina berättelse så länge under press. Men konstigare saker har hänt.
Du måste fan sakna en hjärna. kroppen är dumpad där JJ känner till området väl. och är nära hennes farsa det var endast dessa två så enkelt är det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Vad jag vet så togs artikeln bort långt innan kroppen hittades.

Hon avgudade ju JJ
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Måste det? Räcker det inte med att hon aldrig kom hem trots att hon sa att hon skulle åka hem kl.02:30? Är det dessutom så att man hör JJ i bakgrunden och att hon kanske är lite känd för att kunna gör allvarliga saker (ex. tända eld på dörrar) så räcker väl det ganska långt för att bli orolig och ringa polisen?

Polisen väljer inte att agera utifrån vad mgm eventuellt är känd för, nej. Det måste till något specifikt för att de ska göra bedömningen att det är fara för hennes liv och polisen måste ingripa. Avskedsskål tror jag att vi kan lämna åt fiktionen. Återstår då andra alternativ.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-04 kl. 18:44.
Citera
2022-11-04, 18:44
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Polisen väljer inte att agera utifrån vad mgm eventuellt är känd för, nej. Det måste till något specifikt för att de ska göra bedömningen att det är fara för hennes liv och polisen måste ingripa.
Just polisens snabba agerande är något som förbryllar mig. Och även att tjejerna häktades så pass kvickt. Polisen visste redan då något som vi dödliga inte har en aning om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Det skrevs om att JJ och pojkvännen hade ihop det lite ?
Därför skulle det ju kunna vara en orsak till att man åker hem till någon mitt på natten om man misstänker att sin pojkvän är där ?
Sen vet jag inte vad telefonsamtalen består i, är det sms, samtal, röstmeddelande ? Ingen aning.

Men hade han varit där och TT fått reda på det så hade hon nog cyklat dit förbannad och slängt cykeln utanför och gått upp

Snälla sluta sprida ryktet om en affär mellan AW och JJ om du inte sitter inne med egen info! Det är så avfärdat som det kan bli och det framgår tydligt i ett flertal inlägg!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Om det nu är på det viset med tanke 3 kraftiga dunsar så står jag fast i min tidigare TEORI.

Jag tror att någon har svingat ett handfat mot TT i frustration, kanske påverkad någon drog (inkl. alko)

Det ligger ett handfat utanför dörren under renoveringen.
Det ligger säkert fler sådana.

Kan också handla om en hantel förstås.

Handfat: (jag skrev fel och kallade det för tvättställ, sorry)
https://imgur.com/a/5n67MXI

Jag har kollat upp lite handfat nu:

https://www.byggmax.se/badrum/handfat

De väger mellan 7-15 Kg.

Visst kan man svinga ett sådan med båda armarna.

Tack, det var mitt inlägg idag.
Renoverades lgh?
Citera
2022-11-04, 18:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
Absolut så. Tror de flesta hade ignorerat dunsarna, så grannarna gjorde mer än vad gemene granne hade gjort. Tror inte heller det var jättelångt till ett larmsamtal. Ett skrik hade nog tyvärr räckt för det. Fan vad tragisk utgång.

Förmodligen hade man inte kunnat rädda Tove ändå.
Innan polis hade varit på plats, hade det troligen varit över.

Möjligen hade polisen kunnat binda de misstänkta till mord, men inte ens det är säkert.

Vet inte hur polisen kollar igenom en lgh vid ett ev bråk, men om ingen öppnar förmodar jag att de ropar "polis, öppna". Då kan det väl hända att tjejerna skulle dra in Tove typ under en säng om det gick, och låtsas att en av dom är stupfull. Möjligt att det skulle höras att det snackades, släpades mm och allt avslöjades, ja, jag vet inte...

Men inte tror jag att det hade räddat livet på Tove.
Tycker att de ska känna att de har bidragit mycket och att när utredningen pågår, finns det flera punkter som de säkrat genom sitt agerande.

T ex undrar jag hur många som skule skjutsa en full granne till McD mitt i natten?
Nu finns en tidsstämpel för detta som kan ringa in dödstidpunkten om mna har tur.

Och JJ:s alibi, det spricker om det visar sig att lgh är stället där hon dödades.
Citera
2022-11-04, 18:48
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Renoverades lgh?

Japp, badrummet.

Bilarna som gjorde det finns på Google Street View

Tagna i oktober 2022

https://www.google.com/maps/@57.4322283,15.0727951,3a,42.4y,237.6h,94.73t/data=!3m7!1e1!3m5!1s7_ci7piO7xT2qmqWfLUH6A!2e0!5s2 0221001T000000!7i16384!8i8192
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in