2022-11-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Har inte läst något om det just. En förveckling har varit om en annan bil som polisen la ut i media från Nöjet och de kontaktade polisen o sa att det var dom så det avskrevs snabbt. Men vissa har tagit det som att det gällde den röda bilen på McD

Men det har också skrivits om den röda bilen. Uppgifter som man nog inte ska se som bekräftade, men som man inte heller bara kan bortse från.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Citera
2022-11-04, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexing
Kan de ha varit så att Tove och någon av tjejerna antagligen jj har börjat bråka "brottas" eller liknande och faller till marken Tove slår i huvudet i badkar toaletten eller handfat och avlider?

Senare får mh panik och dunkar sitt huvud mot väggen av panik o sorg och jj som säger till henne att hon e lika körd om hon inte hjälper till?

Mh har panik och är ledsen och gör bara vad hon blir tillsagd och känner sig redan delaktig och vågar ej stå emot en kompis som precis har dödat en annan och har ett psykologiskt övertag mot henne.

Vilda teorier.
Och som bara gynnar försvaret.
Jag tror inte alls på det. Dunkarna/dunsarna uppstår när man slår ner T.
Hade M varit oskyldig så skulle hon ha kunnat hjälpt T om nu endast JJ gav sig på henne.
Citera
2022-11-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Om nu ens T var i bostaden så tror jag inte det är britsplatsen.

Omöjligt att dom har lyckats varslat ut kroppen utan någon form av iakttagelser.
Med tanke på att grannar verkar högst nyfikn och uppmärksamma så borde det ha reagerat om det blrjad3 bokas, stökas, pusta och frusta i trappen, och i instoppningen i en bil utanför.

Framförallt med tanke på att grannarna redan reagerat på konstiga ljud osv och ät spända och undrande. Då hade det raderats direkt.

Nått stämmer inte. Antingen har grannar med det att göra eller så är inte bostaden brottsplatsen.

De hör stök mellan 2 och 3 och sen lägger de sig förmodligen förr eller senare, kroppen kan ha fraktats ut 05:15 eller så då de inte lär stöta på någon i trappan.
Citera
2022-11-04, 13:03
Medlem
ellaaas avatar
En ledtråd till platsen Tove hittades på kan ju ha varit GPS i bilen de använde.
Citera
2022-11-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Kunde de avgöra om TT var död?
Eller fick de göra om fler gånger eftersom det var så många dunsar

Vi vet ju faktiskt inte vad avsikten var. Dunsarna kan vara ljud av ett mord men det kan också vara en gm som just begripit att den tänkta misshandeln oavsiktligt blivit till mord och i desperation och ångest sparkar i väggen eller stampar i golvet. Vad dunsarna var får polisutredningen visa.
Citera
2022-11-04, 13:09
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Vi vet ju faktiskt inte vad avsikten var. Dunsarna kan vara ljud av ett mord men det kan också vara en gm som just begripit att den tänkta misshandeln oavsiktligt blivit till mord och i desperation och ångest sparkar i väggen eller stampar i golvet. Vad dunsarna var får polisutredningen visa.

Ja, vi får se. De tre dunsarna beskrevs dock som att något som vägde minst 50 kg föll i golvet och fick väggarna att skaka. (Podden).
Citera
2022-11-04, 13:12
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Är inte en procent ovanligt? Och en halv procent när det kommer till kvinnor? Lever vi i helt olika världar, du och jag?

1% är väldigt ovanligt. Det var därför jag la till kriteriet NÄR någon mördas INNE i en lägenhet OCH transporteras därifrån. Kollar du såna fall så lär det vara betydligt fler än 1% som styckas.
Citera
2022-11-04, 13:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vilda teorier.
Och som bara gynnar försvaret.
Jag tror inte alls på det. Dunkarna/dunsarna uppstår när man slår ner T.
Hade M varit oskyldig så skulle hon ha kunnat hjälpt T om nu endast JJ gav sig på henne.

Ja, och MH verkar ju förhålla sig helt tyst när/om TT blir strypt i lgh. Hon skriker inte, hon skäller inte ut JJ (typ -"Vad har du gjort......", hon verkar helt tyst. Jag tolkar det som samförstånd, om nu MH var där.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2022-11-04 kl. 13:15.
Citera
2022-11-04, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Ja, vi får se. De tre dunsarna beskrevs dock som att något som vägde minst 50 kg föll i golvet och fick väggarna att skaka. (Podden).

Det låter mer som sparkar i väggen än som mord såvida de inte tagit död på TT genom en nacksvingsserie.
Citera
2022-11-04, 13:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Lyssna på reportern Mikael Nilsson i klippet, han förklarar någorlunda så man begriper lite vad det rör sig om.

Mikael uppger även att han fått till sig att förhör ska hållas med MGM under dagen. ( igår torsdag då alltså )

Ojoj!
Det har jag missat!

Jag får lyssna igen, men då verkar det ju som att de redan fått ett prel. utlåtande och att det är det som som ligger till grund för uttalandet.

Då ser det alltså redan nu ut som att det är ett mord, och så får vi se vad som händer med de två. men jag drr slutsatsen att det blir omrubricering till mord och att de häktade (en eller två) kommer att bli omhäktade på den rubriceringen; mord alt dråp.
Citera
2022-11-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Menar du hon som intervjuas? För Tove var väl 21... Men visst låter det lite spånigt både intervjun och det om bråken. Men man får väl tänka att de som är vänner till de misstänkta vill väl inte tro att de är kapabla till mord så de försöker nog hitta bortförklaringar för sig själva inte minst.

Kan vara de misstänkta som medvetet "planterat" in detta med cyklingen till folk de talat med, de förstår väl att alla blir förhörda. Eller så är det en given grej då det är små avstånd att ungdomar cyklar? Eller för att hon visste att hon cyklat dit så är det naturligt att man cyklar därifrån. Hon vill ju tro att hon tog sig för egen maskin från kompisens lägenhet.
Dessvärre har jag inte hunnit hänga med i denna tråd.

Ja, jag menar ”Anna”/”Sanna” som tidigt blev intervjuad i Aftonbladet och sen Sveriges radio. Hon är 28 år och umgås med JJ och MH som är födda 02 och 04, hon nämner dessutom JJ som sin närmsta vän/en av sina närmsta vänner. Intervjuerna handlar ju om att hon tror att de är oskyldiga till Toves försvinnande (kom ihåg att detta var i början av försvinnandet) och hur snälla de är. Precis som du säger, någon försvarsmekanism att försöka övertyga sig själv och andra att det inte kan vara sant för att man verkligen inte vill att det ska vara sant då det skulle kännas som att bli totalt förd bakom ljuset.
Citera
2022-11-04, 13:18
Medlem
Man undrar ju över ngt sk motiv…. Tove verkar ju varit en genomtrevlig tjej som inte gjorde en fluga förnär. Det är mycket som är minst sagt udda i detta fall. 2 unga, ostraffade kvinnor som tar livet av sin vännina tillsynes helt oprovocerat. Mycket märkligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in