2022-11-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Om nu T skrev ringde pojkvän 02.30 sen åker JJ till McD ca.02.45
Är hon mördad på 15min då???
Kan JJ Skickat sms från T mobil till pojkvännen att nu är jag påväg hem?
Har vi exakt tid för dunsarna/ljuden från lägenheten?
Känns ju som kort om tid annars?

Smällarna i golvet är ca kl 03 - och dörren en stund efter grannen knackade på. Så JJ åkte inte till McD tidigare än så.
Citera
2022-11-04, 12:45
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Har tänkt mycket på denna röda bil också, där hon springer ut helt plötsligt till sin ”bästa vän”. Klart hon har samtalat med någon om hjälp, mycket möjligt sin bror, och nör grannen såg henne i trappuppgången och hon hittade på att hon skulle till McDonalds och han ville köra henne - då sprang hon ju in igen antingen för att be MH kontakta personen som satt i röda bilen om att åka mot McDonalds istället. Hon måste ha berättat någonting.
Hon har precis mördat en annan människa. Tror någon på fullt allvar hon skulle ut och hälsa på sin ”bästa vän” bara ”Tjeeena allt bra hehe, ja vi var ute innan på Nöjet och nu blir det lite fyllekäk” när man troligtvis är i extremt chocktillstånd? Hon hade väl snarare försökt gömma sig för ”bästa vännen” i röda bilen för att slippa möta dennes blick och samtala vanligt. Hon har ju sprungit fram och pratat om det som har hänt. Så det måste vara någon nära henne, som hennes bror. Denna har säkert hjälpt eller vet mer åtminstone. Och jag är helt säker på polisen vet om det också. De kanske håller på och samlar information för att kunna häkta för medhjälp.

Håller med, det är inte troligt att hon bara skulle ta chansen att snicksnacka lite. Allt hon gjorde här lär ha haft ett syfte att undanröja bevis alternativt bygga ett alibi att allt var precis som vanligt.
Citera
2022-11-04, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aha, tack!

Frågan är hur man ska tolka rubriken:

"Kvinnorna kommer sannolikt att delges nya brottsmisstankar"

gentemot texten:

"– Misstanken om människorov kvarstår fortfarande. De häktade kvinnorna kommer troligen att delges nya brottsmisstankar när de hörs på nytt".

Det låter väl ändå som att man i nuläget "ser" att det är inte bara mer än ett människorov, utan att det är ett mord?

Jag tolkar det så.

Förmodligen kan dom redan nu utesluta att hon tagit sitt eget liv. Någon har åsamkat henne skador i den grad att hon avlidit. Om det blir mord, dråp grov misshandel och likgiltlighetsuppsåt återstår att se.

Det är ytterst ovanligt att gm lyckats sopa igen alla spår. Oddsen på att dom hittat blod både i lägenheten, på mgm kläder och bil är låga.
Citera
2022-11-04, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nds
Enligt uppgift tar det ungefär 7 minuter.

Beror på vilken metod och styrka som används. Allt från 30 sek till 7 min.
Citera
2022-11-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Om nu T skrev ringde pojkvän 02.30 sen åker JJ till McD ca.02.45
Är hon mördad på 15min då???
Kan JJ Skickat sms från T mobil till pojkvännen att nu är jag påväg hem?
Har vi exakt tid för dunsarna/ljuden från lägenheten?
Känns ju som kort om tid annars?

Det tar ju i princip ett par sekunder att slå ihjäl nån t.ex, lika snabbt att typ förgifta nån beroende på. En kvart? Det hinner man mycket på.
Citera
2022-11-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Hon har precis mördat en annan människa. Tror någon på fullt allvar hon skulle ut och hälsa på sin ”bästa vän” bara ”Tjeeena allt bra hehe, ja vi var ute innan på Nöjet och nu blir det lite fyllekäk” när man troligtvis är i extremt chocktillstånd?

Inte säkert att hon var i chocktillstånd, hon behöver nödvändigtvis inte ha samma reaktioner som en "normal" människa. Sedan kan det troligen också vara så att ett eventuellt chocktillstånd infinner sig långt senare efter att något hänt.
Citera
2022-11-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nds
Enligt uppgift tar det ungefär 7 minuter.

Det låter rimligt och då har ju JJ haft tid att göra det två gånger om snävt räknat.
Citera
2022-11-04, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Hon kan ha varit bara medvetslös

Visst men tiden 15 minuter har ändå varit tillräcklig för att mordet ska gå i fullbordan oavsett TTs skick kl.02:45.
Citera
2022-11-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Håller helt med. Brodern var nog den i bilen o han måste veta något
, konstigt om Johanna bara ringt brodern och sagt måste ha bilen omedelbart då borde han ju frågat varför

Hon kan ju ha sagt, jag behöver bilen om ett par timmar och han behöver inte alls ha undrat varför.
Citera
2022-11-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Visst men tiden 15 minuter har ändå varit tillräcklig för att mordet ska gå i fullbordan oavsett TTs skick kl.02:45.

Kunde de avgöra om TT var död?
Eller fick de göra om fler gånger eftersom det var så många dunsar
Citera
2022-11-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vad skulle då dessa denna hund markera för då?

Det var speciellt tränade stod det i tidningar bla vapen knark sperm mm.

Hade velat att jag var expert på område då hade jag gett dig ett bättre svar. Men det är jag inte, men att leta efter försvunna ligger mig varmt om hjärtat, funderar faktiskt att jobba med spc tränade hundar i framtiden. Sverigelandet behöver mer spets kompetenser så slipper vi tigga om det i grannländer.
Citera
2022-11-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka

Ja herregud man kan dö på sekunden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in