2022-11-04, 13:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
I teorin kan allting ha hänt. Just därför har utredare jobbat nästan ett helt år med att kartlägga och dokumentera relevant fakta för fallet.

De verkar ha misslyckats till viss del, det är inte klarlagt hur och när B avled tex.

Citat:
Nu har vi facit och där finns inga bevis för några som helst förmildrande omständigheter eller något som ens kan antyda på olycka.

Man har kanske gjort en usel utredning och fokuserat på fel saker? Det finns dessutom en rad förmildrande faktorer såvida man har en opartiskt förhållningssätt till fallet.

Hade det istället varit omvända roller och det var C som var offret så hade du och flera andra gjort allt för att skydda kvinnan i dramat och försökt få det till självförsvar. Kvinnor och män döms helt klart olika i dagens Sverige och det både i domstolar, media och på FB. Du är ingen bra förespråkare för jämställdhet direkt.

Citat:
Tvärtom faktiskt, en hel del försvårande omständigheter. Därför fick han livstid.

TR har med överhängande sannolikhet dragit fel slutsatser, att B avlidit under det sista mötet är ställt utom allt rimligt tvivel men själva händelseförloppet som ledde fram till denna tragiska händelse är inte klarlagt, det finns luckor och frågetecken kring vad som egentligen hände. Du måste erkänna att vi vet inte hur och när B avled?

Citat:
Du har ju inte haft ett enda rätt i dina över 1000 inlägg hittills.

Jag har hittills haft rätt på flera punkter, min teori från förra året tex om en ny pojkvän/älskare pga P-pillren har du tydligen förträngt?

Jag misstänkte också på ett tidigt stadium att både C och B slagit varandra och även detta stämde. C har uppgett att B slog honom i huvudet vid bråket i december 2020.

Vill du ha fler exempel?
Citera
2022-11-04, 14:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Fem fall på drygt ett år.

Det finns säkert ett mörkertal.

Citat:
Finns säkerligen mångfaldigt fler trådar om mäns våld mot kvinnor under den tidsperioden.

Enligt bra.se så är det ingen större skillnad mellan antalet män vs kvinnor som brukar hot och våld i nära relationer. Paret C och B verkar inte ha utgjort något undantag?

Citat:
Det betyder inte att alla eller ens många män är så otrevliga typer som C.

C:s fru verkar inte heller ha varit den bästa partnern sett utifrån C:s situation? Han har väl berättat en hel del om hennes beteende och uppträdande för olika personer?

Citat:
Du däremot drar alla kvinnor över samma kam.

Absolut inte. Varför skulle jag göra det? I den tråden diskuterar vi dessutom ett gift par som befann sig i en destruktiv relation där båda var delaktiga. Jag har alltid haft en jämställd syn på destruktiva relationer, det är oerhört sällan bara den ena partens fel att förhållandet barkar åt helvete. Helst av allt skulle väl pöbeln i tråden vilja kasta C i vatten bunden till händer och fötter, flyter han är han skyldig, sjunker han är han oskyldig.

Citat:
Du har ju till och med ett hedersomnämnande i Emil-tråden. Varför var du inte där och diskuterade vad Emil hade gjort för att provocera Lydia till att skjuta honom? Där hade du inte varit ensam om att angripa offret. Men det kanske var intressant när offret var en man?

Tack men jag föredrar att fokusera på fallet i Malmö eftersom det är mer intressant, C har helt uppenbart blivit provocerad av sin hustrus uppträdande i en rad olika situationer. Exet P i Polen ska nog vara väldigt glad att han slapp mer drama i sitt liv efter B:s sorti från familjen 2013.

Vet du förresten om de två äldre barnen i Sverige kommer att återförenas med sin far i Polen? P är ensamstående förälder nu, precis som för 8 år sedan.
Citera
2022-11-04, 14:41
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De verkar ha misslyckats till viss del, det är inte klarlagt hur och när B avled tex.

Man har kanske gjort en usel utredning och fokuserat på fel saker? Det finns dessutom en rad förmildrande faktorer såvida man har en opartiskt förhållningssätt till fallet.

Hade det istället varit omvända roller och det var C som var offret så hade du och flera andra gjort allt för att skydda kvinnan i dramat och försökt få det till självförsvar. Kvinnor och män döms helt klart olika i dagens Sverige och det både i domstolar, media och på FB. Du är ingen bra förespråkare för jämställdhet direkt.

TR har med överhängande sannolikhet dragit fel slutsatser, att B avlidit under det sista mötet är ställt utom allt rimligt tvivel men själva händelseförloppet som ledde fram till denna tragiska händelse är inte klarlagt, det finns luckor och frågetecken kring vad som egentligen hände. Du måste erkänna att vi vet inte hur och när B avled?

Jag har hittills haft rätt på flera punkter, min teori från förra året tex om en ny pojkvän/älskare pga P-pillren har du tydligen förträngt?

Jag misstänkte också på ett tidigt stadium att både C och B slagit varandra och även detta stämde. C har uppgett att B slog honom i huvudet vid bråket i december 2020.

Vill du ha fler exempel?
Du kanske har en usel uppfattning och fokuserar på fel saker?
Hon kanske åt P-piller ifall hon skulle bli våldtagen av C? Eller pga. hälsan?
Finns inga bevis för att hon slagit C. Så att du tycker att det stämde är bara pinsamt.
Citera
2022-11-04, 14:47
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Det är inte säkert, det finns fall där otrohet tex har räknats som provokation. Här har vi dessutom fler faktorer har påverkat som det heltokiga låsbytet tex när C ställdes på gatan. Detta är väl en oerhörd provokation? Hur skulle du själv reagera om du ställdes inför nåt liknande?

Vi vet inte om B började hota C med att kräva ensam vårdnad eller annat under det sista mötet vi vet inte heller om hon lät honom veta att hon brukade bära kniv? Hon lät också kanske honom få veta att hon planerade att flytta ihop med den nya pojkvännen? Vi vet helt enkelt för lite för att bara skuldbelägga C för dramats olyckliga avslut.

Inte om ett nytt bråk och gräl uppstod under det sista mötet med hot hit och dit. Paret hade dessutom en gemensam son och var tvungna att träffas.

Är inte detta frågan om provokation? Kanske även självförsvar?

Teorin om en tragisk olyckshändelse i stundens hetta bör inte förringas, du vill dock bara tro det värsta.

Paret hade helt uppenbart en maktkamp och ingen ville ge med sig, lustigt förresten att du pratar om normala människor, det är väl inte det minsta normalt att överge sin familj utan ett ord som B gjorde tidigare?

Det är inte klarlagt hur och när B avled så vad är det för helhet du pratar om? Om hon har hotat C med kniv under bråket och han tagit ifrån henne den och i ett svagt ögonblick förlorat kontrollen så kan det väl räknas som provokation? C har kanske inte velat berätta om detta av olika anledningar?
Han kanske hade kniv? Han var ju hantverkare. Han kunde inte sluta strypa henne och hon hade tre jack i halskotan och avskuren hals.
Citera
2022-11-04, 15:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Hon kanske åt P-piller ifall hon skulle bli våldtagen av C? Eller pga. hälsan?

Samtidigt hade B en ny pojkvän, tror du att de hade ett platoniskt förhållande?

C uppgav väl dessutom att B hade ett stort behov av intimt umgänge?
Bruket av P-piller indikerar väl detta i kombination med den nya "pojkvännen"

Du har med stor sannolikhet fel som vanligt när du spekulerar.

Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Finns inga bevis för att hon slagit C.

C har uppgett att B slog honom i huvudet vid bråket i december 2020.

C uppvisade väl också en bild för en person där han var slagen, kanske var det från just denna händelse?
Citera
2022-11-04, 15:20
Medlem
Citat:

C uppvisade väl också en bild för en person där han var slagen, kanske var det från just denna händelse?

Nu vet inte jag hur du tänker men dom flesta kvinnor tar väl p-piller i syfte att minimera risken att bli gravid.
Citera
2022-11-04, 15:28
Medlem
Citat:
Inte alls, i teorin hade då B kunnat åka dit för dråp eller grov misshandel och vållande till annans död plus brott mot griftefriden och det oavsett provokation och "förmildrande omständigheter".

Nu blev det dock ombytta roller och C axlade istället rollen men du borde kanske sluta att odla myten om den fredliga kvinnan?

Jag är dessutom övertygad om att hade istället C fallit offer i ett partnerbråk så hade tråden självdött redan för länge sedan. Ditt engagemang vad gäller det aktuella fallet i Malmö stinker rent ut sagt.

I kontrast till alla dessa män...

https://www.aftonbladet.se/story/dodade-kvinnor
Citera
2022-11-04, 15:33
Medlem
Citat:

Du kan mycket väl ha rätt, men ett sådant behov oavsett omfattning är väl inte fel?

Ge mig aktbilaga och sida i FUP, jättenyfiken på var du hittat det.

Hur ser du på Crazys 69 sms på morddagen, med mycket tjat om sex? Stort behov av intimt umgänge har han utan tvivel, eller hur?
Citera
2022-11-04, 15:39
Medlem
Citat:

Vill du ha fler exempel?

Du har fastnat vid att det inte går att fastställa hur och när B dog. Det väsentliga är att ta reda på vem som mördat henne och det fastslår rätten.

Läkaren kan inte bedöma om hon var vid liv när han skar halsen av henne. Men detta spelar ingen roll för domen, eftersom det är fastställt att han antingen strypt henne först och eller sen skurit halsen av henne. Rätten skriver också att under alla förhållanden kan det hållas för uteslutet att någon annan än Cezary Ratzman utfört det dödliga våldet.

C pekar ut en plats som han påstår att andra har gjort illa B på. Den är undersökt och där hittades ingenting.

Din teori om p pillrerna ingick i din "hon har dragit iväg med älskaren teorin". Så pyttelite rätt kan du få. Men allt annat har du haft fel i.

Ja, jag vill ha fler exempel!
Citera
2022-11-04, 17:49
Medlem
monken1s avatar
Citat:

Fel som vanligt.. Kanske du har fel som vanligt? Vänta tills domen kommer.
Citera
2022-11-04, 18:05
Medlem
monken1s avatar
Citat:

Kan också indikera på att hon och pojkvännen använde kondom. Men att hon åt P-piller ifall C skulle våldta henne. Eller pga. hälsan.
Citera
2022-11-04, 19:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Du kan mycket väl ha rätt, men ett sådant behov oavsett omfattning är väl inte fel?

Jag har mycket sällan fel. Tack för komplimangen.

Citat:
Ge mig aktbilaga och sida i FUP, jättenyfiken på var du hittat det.

Oj, jag måste leta då. Hämtar allt från minnet. Vi borde kanske samarbeta du och jag?

Citat:
Hur ser du på Crazys 69 sms på morddagen, med mycket tjat om sex?

Ge mig aktbilaga och sida i FUP, jag är jättenyfiken på var du hittat det?

Det finns väl inte heller någon person i utredningen som heter eller kallas Crazy?

Du skriver morddagen dessutom men om Hovrätten kommer fram till att han ej är skyldig till mord, vad kommer du då att kalla denna dag?

Vet du förresten hur många sms B skickade?

Citat:
Stort behov av intimt umgänge har han utan tvivel, eller hur?

Är det ett brott att ha ett stort behov av sex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in