Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-05, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag har mycket sällan fel. Tack för komplimangen.

Oj, jag måste leta då. Hämtar allt från minnet. Vi borde kanske samarbeta du och jag?

Ge mig aktbilaga och sida i FUP, jag är jättenyfiken på var du hittat det?

Det finns väl inte heller någon person i utredningen som heter eller kallas Crazy?

Du skriver morddagen dessutom men om Hovrätten kommer fram till att han ej är skyldig till mord, vad kommer du då att kalla denna dag?

Vet du förresten hur många sms B skickade?

Är det ett brott att ha ett stort behov av sex?

JA 69 sms på en dag betyder att personen i fråga är en mycket störd person med psykopatiska drag
Citera
2022-11-05, 01:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
JA 69 sms på en dag betyder att personen i fråga är en mycket störd person med psykopatiska drag

Inte alls, eftersom det handlade om en destruktiv relation med ett gift par som behandlade varandra illa på olika sätt så är nog 69 sms på en dag ingenting.

Vi borde däremot fråga oss varför C var så upprörd?
Citera
2022-11-05, 01:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Kan också indikera på att hon och pojkvännen använde kondom.

Uppgav inte C att hon också tog P-sprutor? Hur många preventivmedel använde B egentligen?

Citat:
Men att hon åt P-piller ifall C skulle våldta henne.

C har inte ens varit åtalad för våldtäkt. Personer som du ser väl våldtäktsmän överallt, kolla noga när du lyfter på toalocket nästa gång. Det finns dessutom dagen efter piller så din galna teori kan avfärdas på en gång.

Citat:
Eller pga. hälsan.

Eller pga den nya pojkvännen. Teorin om en ny pojkvän pga P-pillren fördes fram redan förra året, FUP visade att misstankarna stämde.
Citera
2022-11-05, 01:56
Medlem
Citat:
Uppgav inte C att hon också tog P-sprutor? Hur många preventivmedel använde B egentligen?
Hur många preventivmedel tror DU B använde?
Och vad har det med saken att göra? 😎
Citera
2022-11-05, 03:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Hur många preventivmedel tror DU B använde?
Och vad har det med saken att göra?

I teorin så kan det handla om en hel del faktiskt, C uppgav väl att P-sprutorna förändrade B:s humör?

https://www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/preventivmedel/p-spruta/

Samtidigt finns det uppgifter om att B använde P-piller som också dom kan ge biverkningar som dåligt humör etc. Man hittade väl dessutom P-piller i hennes handväska om jag minns rätt?

https://www.vardfokus.se/yrkesroller/barnmorska/p-piller-kan-ge-okad-angest/

Om vi försöker oss på en analys så kan bruket av ovanstående preventivmedel i teorin ha förändrat B:s humör till den grad att bråken paret C och B genomled blev värre tack vare användningen av allt detta? Allt är givetvis en hypotes men bör beaktas när vi spekulerar i varför parets äktenskap slutade på ett så pass olyckligt sätt?

Vi kan även tillägga uppgifter i FUP och domen om droganvändning. Få personer i tråden har uttryckt vilja ta upp detta till debatt, men kanske du är villig att göra detta?
Citera
2022-11-05, 04:12
Medlem
Citat:
I teorin så kan det handla om en hel del faktiskt, C uppgav väl att P-sprutorna förändrade B:s humör?

https://www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/preventivmedel/p-spruta/

Samtidigt finns det uppgifter om att B använde P-piller som också dom kan ge biverkningar som dåligt humör etc. Man hittade väl dessutom P-piller i hennes handväska om jag inte minns fel?

Om vi försöker oss på en analys så kan bruket av ovanstående preventivmedel i teorin ha förändrat B:s humör till den grad att bråken paret C och B genomled blev värre tack vare användningen av detta? Allt är givetvis en hypotes men bör beaktas när vi spekulerar i varför parets äktenskap slutade på ett så pass olyckligt sätt?

Vi kan även tillägga uppgifter i FUP och domen om droganvändning.Få personer i tråden har uttryckt vilja ta upp detta till debatt, men kanske du är villig att göra detta?
OBJECTION!
Som den farmaceut jag är, så vågar jag påstå att det finns 0 chans att B tog flertalet preventivmedel samtidigt. 😎
(Om du är intresserad av LM och droger kan du PM:a mig, så kan jag bena ut härvan av frågetecken du slänger ur dig)

”Vi kan även tillägga uppgifter i FUP och domen om droganvändning
Vilken dom om droganvändning snakker du om?
Vem tog droger som gick till domstol?
Senast redigerad av Tausen 2022-11-05 kl. 04:14.
Citera
2022-11-05, 04:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
OBJECTION!
Som den farmaceut jag är, så vågar jag påstå att det finns 0 chans att B tog flertalet preventivmedel samtidigt. 😎
(Om du är intresserad av LM och droger kan du PM:a mig, så kan jag bena ut härvan av frågetecken du slänger ur dig)

”Vi kan även tillägga uppgifter i FUP och domen om droganvändning
Vilken dom om droganvändning snakker du om?
Vem tog droger som gick till domstol?

Tack men du har nog missförstått det hela lite. C har lämnat uppgifter (påståenden) om droganvändning som återfinns i FUP om att B bland annat såg konstig ut på ögonen.

Vad gäller B:s användning av preventivmedel så finns det uppgifter i FUP om både P-sprutor och P-piller.

Vad som stämmer av detta vet jag ej.
Citera
2022-11-05, 05:22
Medlem
Citat:
Tack men du har nog missförstått det hela lite. C har lämnat uppgifter (påståenden) om droganvändning som återfinns i FUP om att B bland annat såg konstig ut på ögonen.

Vad gäller B:s användning av preventivmedel så finns det uppgifter i FUP om både P-sprutor och P-piller.

Finns inget att missuppfatta?Glasklart?
Citat:
Vi kan även tillägga uppgifter i FUP och domen om droganvändning.
Har DU domen om droganvändning eller inte? 😎
Citera
2022-11-05, 06:57
Medlem
Citat:

.
Precis! Ändå tar du dig tiden att skriva den ena elakheten efter den andra här.
Ingen omtanke och fundering kring hur barnen mår idag.😭❤️
.
Citera
2022-11-05, 08:54
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Samtidigt finns det uppgifter om att B använde P-piller som också dom kan ge biverkningar som dåligt humör etc. Man hittade väl dessutom P-piller i hennes handväska om jag minns rätt?

Om vi försöker oss på en analys så kan bruket av ovanstående preventivmedel i teorin ha förändrat B:s humör till den grad att bråken paret C och B genomled blev värre tack vare användningen av allt detta? Allt är givetvis en hypotes men bör beaktas när vi spekulerar i varför parets äktenskap slutade på ett så pass olyckligt sätt?

Vi kan även tillägga uppgifter i FUP och domen om droganvändning. Få personer i tråden har uttryckt vilja ta upp detta till debatt, men kanske du är villig att göra detta?

Att du väljer att fortsätta att argumentera för vad B gjorde för att bli dödad är ju bara pinsamt. I aktbilaga 115 har du konversationerna du efterfrågade, där B ber C betala tillbaka pengarna HAN har lånat av HENNE, så att hon kan betala deras parkeringsavgifter. Där kan du läsa hur C kontinuerligt under hela dagen tjatar om att B ska ha sex med honom. Hon svarar bara nej, ändå fortsätter han att tjata, och tjata, och tjata...

Vad vill du mer diskutera om droganvändningen? Vi har ju redan diskuterat det, minns du inte? Det finns inga bevis på att B använde droger i närtid. Hon är inte dömd för narkotikabrott så enligt din logik ska hon inte ens anklagas för det, för C genomför ju en våldtäkt på inspelning men eftersom han inte åtalades för det får vi inte anklaga honom för det, då är det smutskastning och demonisering, medan dina anklagelser mot B bara är...?

Den enda som påstår att B brukat droger i närtid är hennes ljugande, misshandlande mördare som varit "utkastad" i en månad. Han valde att lämna lägenheten för att B och barnen skulle kunna flytta hem från det skyddade boendet.
Senast redigerad av SmurfStorm 2022-11-05 kl. 09:02.
Citera
2022-11-05, 13:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Precis! Ändå tar du dig tiden att skriva den ena elakheten efter den andra här.

Ska vi diskutera förundersökningen eller inte? Om du anser att det är elakt att ta upp uppgifter som talar i negativ riktning för de inblandade parterna B och C så är det här nog fel plattform för dig.

Citat:
Ingen omtanke och fundering kring hur barnen mår idag.

Tack för att du engagerar dig men man får väl hoppas att C får stanna i Sverige och att Hovrätten reducerar straffpåföljden bla med tanke på anknytningen till sonen. Det kallas omtanke, du vill väl kanske att den lilla pojken inte har någon pappa alls?

Vad gäller de andra barnen så hoppas vi väl att Piotr tar över ansvaret för de två äldsta? Tvillingarna bor redan hos sin far.
Citera
2022-11-05, 13:21
Medlem
Citat:
Ska vi diskutera förundersökningen eller inte? Om du anser att det är elakt att ta upp uppgifter som talar i negativ riktning för de inblandade parterna B och C så är det här nog fel plattform för dig.

Tack för att du engagerar dig men man får väl hoppas att C får stanna i Sverige och att Hovrätten reducerar straffpåföljden bla med tanke på anknytningen till sonen. Det kallas omtanke, du vill väl kanske att den lilla pojken inte har någon pappa alls?

Vad gäller de andra barnen så hoppas vi väl att Piotr tar över ansvaret för de två äldsta? Tvillingarna bor redan hos sin far.

Vi får väl hoppas att den lilla pojken får en bättre fadersgestalt än sin tidigare som både misshandlade, våldtog och dödade hans mamma i hans närhet. Detta tycker du är omtanke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in