2022-11-04, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanhistory
Dumpen skapar faktiskt farligare individer i samhället och gör de lättare för de smarta förövarna där ute. Nu kan dom analysera dumpens metoder och lägga upp strategier för att kunna undvika dem.

Dessutom när man hänger ut någon på det sättet skapar man bland de farligaste människorna man kan tänka sig alltså någon som inte har något att förlora. Som nu skiter i om hen åker dit igen utan bara ha ett mål och de är att hitta en riktig ung tjej/kille till varje pris. Samt drar sig till likasinnade och gaddar ihop sig som en grupp.

Så nu börjar de stackarna lägga upp strategier?

De har ju redan gjort det, de har en manual de följer för att hitta barn att få träffa.

Vad menar du att de ska göra nu som är farligare då? Börja mörda dem för då blir de mindre intressant för polisiära myndigheter och allmänheten också?

De är redan sammangaddade i grupper där de lär sig manualerna för att grooma barn och och hitta de sköraste barnen. De tipsar redan nu varandra om de märker att polis jobbar på en ort så då kan de söka sig någon annanstans tills vidare.

Du tramsar som du har förstånd till du.
Citera
2022-11-04, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Undrar om omsorgen om män som våldtar vuxna kvinnor är lika stor som de som våldtar barn? Jag tycker det verkar vara en mycket större förståelse och omtanke om de som våldtar barn
Handlar inte om gärningen. Handlar om exponeringen och att de uthängda drabbas av blint våld, skadegörelse, anhöriga som utsätts för det samma.
Alla gäddor har gjort något moraliskt förkastligt. Ingen diskussion om det. Men att göra ett övergrepp för att en individ tar beslutet att det är "mildare" är fundamentalt fel.
Citera
2022-11-04, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Handlar inte om gärningen. Handlar om exponeringen och att de uthängda drabbas av blint våld, skadegörelse, anhöriga som utsätts för det samma.
Alla gäddor har gjort något moraliskt förkastligt. Ingen diskussion om det. Men att göra ett övergrepp för att en individ tar beslutet att det är "mildare" är fundamentalt fel.

Det är ju inte Patrik och Sara som utsätter vare sig gäddor eller anhöriga för det du räknar upp.

Det blinda hatet, våldet, skadegörelse etc. måste du ju klandra de som faktiskt sysslar med det. Kanske dags att skapa en grupp om vilka de är som hatar på gäddorna och sysslar med skadegörelse etc. För där har du ju de som är det verkliga problemet.

Det våldet eller hatet som kommer från vissa är förmodligen sådana som har ett starkt behöv av att släppa ut inre frustrationer. Men det är inte Sara och Patriks eller Dumpens fel.
Citera
2022-11-04, 09:43
Medlem
Citat:
Härligt med mer personangrepp :-) Synd du inte tar en sådan kommentar i ett öppet forum ej gömd bakom anonymitet. Då hade du fått en polisanmälan i nyllet innan du hunnit säga punkt.

Du är också "gömd bakom anonymitet", om du eventuellt glömt bort det. Det är själva grunden till den (relativa) yttrandefrihet som råder på Flashback. Är du emot det finns det säkert andra forum för dig.

Varför är det förresten ett personangrepp att säga att du har ett intresse av att pedofiler inte kallas pedofiler? Det är väl en rimlig slutsats att dra utifrån det du skriver.

Tur att jag bara skulle få en meningslös polisanmälan i nyllet. Mer än så är du knappast i stånd till.

Citat:
Min poäng med resonemanget är: kan man utom allt tvivel utesluta att andra förhållanden/diagnoser ligger bakom gäddornas beteende/beslut?
Pga information jag har tillgänglig så vet jag att svaret är nej. Det finns andra drivande processer är klinisk pedofili bakom i alla fall en gädda.

Varken den här tråden eller Dumpen sysslar med några kliniska diagnoser, så varför efterfrågar du det? Personer som uttrycker sexuell attraktion gentemot pre-pubertala individer är pedofiler. Det är den språkliga och definitionsmässiga överenskommelse som finns. Du står inte över den.

Jag vet nog vilken gädda du syftar på, för övrigt. Intressant att du nämner just den personen.
Citera
2022-11-04, 09:50
Medlem
Citat:
Dumpen skapar faktiskt farligare individer i samhället och gör de lättare för de smarta förövarna där ute. Nu kan dom analysera dumpens metoder och lägga upp strategier för att kunna undvika dem.

Dessutom när man hänger ut någon på det sättet skapar man bland de farligaste människorna man kan tänka sig alltså någon som inte har något att förlora. Som nu skiter i om hen åker dit igen utan bara ha ett mål och de är att hitta en riktig ung tjej/kille till varje pris. Samt drar sig till likasinnade och gaddar ihop sig som en grupp.
Du tror att de gifta 40+ gäddorna kommer att samlas i grupp för att leta efter 13-14-åringar att ha sex med ,sådana grupperingar finns redan fast då gäller det väldigt förmögna män som har fester där unga 15-16 åringar är inbjudna. Gäddorna lär inte ha råd eller möjlighet att ha fina fester som lockar unga flickor eftersom då skulle de inte behöva gå omvägen över KIK för att få kontakt
Citera
2022-11-04, 10:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Import av mena skapar fler pedofiler, när får vi se Sara och Putte agera i dessa mörka (som på Kameruns avbytarbänk) kvarter?
När de söker kontakt med Dumpen på nätet och hamnar i fällan.
Citera
2022-11-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
https://www.theravive.com/therapedia/pedophilic-disorder-dsm--5-302.2-(f65.4)

Även med denna kliniska definition stämmer det ju in på pedofilerna som hängs ut på Dumpen (dvs. de faktiska pedofilerna, och inte de som försöker stämma träff med fjortonåringar; ett klandervärdigt, omoraliskt beteende men definitionsmässigt inte "pedofili").
Citera
2022-11-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Du är också "gömd bakom anonymitet", om du eventuellt glömt bort det. Det är själva grunden till den (relativa) yttrandefrihet som råder på Flashback. Är du emot det finns det säkert andra forum för dig.

Varför är det förresten ett personangrepp att säga att du har ett intresse av att pedofiler inte kallas pedofiler? Det är väl en rimlig slutsats att dra utifrån det du skriver.

Tur att jag bara skulle få en meningslös polisanmälan i nyllet. Mer än så är du knappast i stånd till.

Varken den här tråden eller Dumpen sysslar med några kliniska diagnoser, så varför efterfrågar du det? Personer som uttrycker sexuell attraktion gentemot pre-pubertala individer är pedofiler. Det är den språkliga och definitionsmässiga överenskommelse som finns. Du står inte över den.

Jag vet nog vilken gädda du syftar på, för övrigt. Intressant att du nämner just den personen.
Jag svarar på hela i en kommentar.
Du och jag är nog egentligen inte så oense. Därför lite tråkigt när det måste kryddas med nedlåtande kommentarer. Men men, det får man bjuda på.

Jag uppskattar flashback för vad det är. Det facinerar mig dock att människor kan slänga ur sig vad som helst så länge de inte behöver stå för det. Personligen uttrycker jag inte åsikter här som jag inte också skulle uttrycka i fikarummet, vid middagsbordet eller på en social tillställning. Men det är bara jag.
När det gäller begreppet pedofil så ser jag en fara och risk i att vattna ur begreppet.
Citera
2022-11-04, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du tror att de gifta 40+ gäddorna kommer att samlas i grupp för att leta efter 13-14-åringar att ha sex med ,sådana grupperingar finns redan fast då gäller det väldigt förmögna män som har fester där unga 15-16 åringar är inbjudna. Gäddorna lär inte ha råd eller möjlighet att ha fina fester som lockar unga flickor eftersom då skulle de inte behöva gå omvägen över KIK för att få kontakt

Det va inte det ja snackade om utan att vad män som förlorat allt är kapabla till att göra. Fattig eller förmögen. Gränserna de tidigare hade kommer att sakta överskridas.
Citera
2022-11-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är ju inte Patrik och Sara som utsätter vare sig gäddor eller anhöriga för det du räknar upp.

Det blinda hatet, våldet, skadegörelse etc. måste du ju klandra de som faktiskt sysslar med det. Kanske dags att skapa en grupp om vilka de är som hatar på gäddorna och sysslar med skadegörelse etc. För där har du ju de som är det verkliga problemet.

Det våldet eller hatet som kommer från vissa är förmodligen sådana som har ett starkt behöv av att släppa ut inre frustrationer. Men det är inte Sara och Patriks eller Dumpens fel.
Du har helt rätt i att det är anhängare som genomför handlingarna. Det blir lite samma principfråga som huruvida Trump har något ansvar i stormningen av Kapitolium. Vissa tycker ja, andra tycker nej.
Personligen tycker jag att dumpen bär ett stort ansvar för alla konsekvenser av deras aktivitet.

En tråd eller annan form av exponering av föröverare hade varit intressant. Tyvärr sitter jag inte på ett utgivningsbevis, så envar uthängning ala dumpen hade varit olaglig. Att ens insinuera att en identifierad individ gjort något sådant hade varit olagligt.
Citera
2022-11-04, 10:40
Avstängd
Citat:
Det va inte det ja snackade om utan att vad män som förlorat allt är kapabla till att göra. Fattig eller förmögen. Gränserna de tidigare hade kommer att sakta överskridas.

Här försöker du - en tråd-P - förmildra pedofili genom att säga att det kan bli värre ifall pedofilerna avslöjas och hängs ut och straffas. Och vilka gränser menar du egentligen att pedofiler som vill tortera och våldta 3-åringar har kvar att överskrida?

Skulle det vara så, bad luck för pedofilerna - för då återstår bara en av två saker. Den ena saken är inte tillåten i Sverige - i nuläget, men det kan ju ändras om tusentals pedofiler löper amok - och den andra är livstids inlåsning.

En fånge kostar i dagsläget ca 3500:- kronor om dygnet.

Hur många pedofiler klarar Sverige?

Vill du kunna ha värme och ljus i ditt hus på vintern och mat på bordet eller försörja horder av gränslösa pedofiler i 50 år?
Citera
2022-11-04, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Här försöker du - en tråd-P - förmildra pedofili genom att säga att det kan bli värre ifall pedofilerna avslöjas och hängs ut och straffas. Och vilka gränser menar du egentligen att pedofiler som vill tortera och våldta 3-åringar har kvar att överskrida?

Skulle det vara så, bad luck för pedofilerna - för då återstår bara en av två saker. Den ena saken är inte tillåten i Sverige - i nuläget, men det kan ju ändras om tusentals pedofiler löper amok - och den andra är livstids inlåsning.

En fånge kostar i dagsläget ca 3500:- kronor om dygnet.

Hur många pedofiler klarar Sverige?

Vill du kunna ha värme och ljus i ditt hus på vintern och mat på bordet eller försörja horder av gränslösa pedofiler i 50 år?

Någon som har gjort de du beskrev har överskridit alla gränser absolut och är en fara för samhället. Fast någon som bestämt träff med en 14 åring förtjänar inte samma hat ärligt talat man är inte ens Pedofil då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in