Citat:
Ursprungligen postat av
Ovetade
Härligt med mer personangrepp :-) Synd du inte tar en sådan kommentar i ett öppet forum ej gömd bakom anonymitet. Då hade du fått en polisanmälan i nyllet innan du hunnit säga punkt.
Du är också "gömd bakom anonymitet", om du eventuellt glömt bort det. Det är själva grunden till den (relativa) yttrandefrihet som råder på Flashback. Är du emot det finns det säkert andra forum för dig.
Varför är det förresten ett personangrepp att säga att du har ett intresse av att pedofiler inte kallas pedofiler? Det är väl en rimlig slutsats att dra utifrån det du skriver.
Tur att jag bara skulle få en meningslös polisanmälan i nyllet. Mer än så är du knappast i stånd till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ovetade
Min poäng med resonemanget är: kan man utom allt tvivel utesluta att andra förhållanden/diagnoser ligger bakom gäddornas beteende/beslut?
Pga information jag har tillgänglig så vet jag att svaret är nej. Det finns andra drivande processer är klinisk pedofili bakom i alla fall en gädda.
Varken den här tråden eller Dumpen sysslar med några kliniska diagnoser, så varför efterfrågar du det? Personer som uttrycker sexuell attraktion gentemot pre-pubertala individer är pedofiler. Det är den språkliga och definitionsmässiga överenskommelse som finns. Du står inte över den.
Jag vet nog vilken gädda du syftar på, för övrigt. Intressant att du nämner just den personen.