2022-11-04, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taratara85
Beror väl på om hon hade en annan lägenhet. Det står att de stack till JJs lägenhet efter rånet men inte att det är lägenheten hon har nu.

Det hade hon inte, hon bodde hemma hos sin pappa utanför stan. Detta är redan diskuterat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taratara85
Beror väl på om hon hade en annan lägenhet. Det står att de stack till JJs lägenhet efter rånet men inte att det är lägenheten hon har nu.

Hon var då skriven ute i Hadderödje.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Eller så har det tryckts en kudde över hennes ansikte så BO har blivit kvävd.

Ja verkligen stackars tjej. Vad som var orsaken till det skedda vet vi inte men som du så helt riktigt skriver så har tre familjer fått sina liv förstörda. Mest synd är det dock om BOs fall.

Ja, jag tror också mer på någon typ av kvävning, nu när du säger det.
Jag undrar så när det eskalerade. Hade de planer på detta redan när TT gick med upp i lägenheten., eller hände något där?

OM de inte hade planerar det, så låter det ändå konstigt om de två dödar Tove gemensamt. De festa peoner skulle ju inte haka på om ens kompis ger sig på en gemensam vän. Risken att den ”iakttagna vännen” skulle protestera, vägra samarbeta, drabbas av panik, anmäla det till polisen är ju övervägande.

Samtidigt vill jag inte tro att två unga tjejer som verkar leva rätt normala liv, komma från en ok bakgrund och inte vara värre än folk är mest — kan planera att döda en gemensam bekant. Det känns så sorgligt och måste vara ännu jobbigare för föräldrar att ta in.
Citera
2022-11-04, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Men snälla!!!!! Sådan information har ingen gått ut med

Jag berättar det nu.
Citera
2022-11-04, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enbolot
Tidningar??? Fattar ni inte att de sitter häktade med fulla restriktioner, inga tidningar, ingen radio, ingen TV, ingen kontakt med yttervärlden mer än advokaten som har yppandeförbud av de han ev fått veta av förundersökningen.

Dem har fått lättade restriktioner kring media och nyheter, så jo de får visst tillgång till radio, tidningar och tv. Sluta försöka dumförklara när du själv inte har faktan med dig.
Citera
2022-11-04, 00:44
Medlem
[quote=BlueGypsy|82285439]Absolut, men vill man ha minsta trovärdighet och föra en diskussion så anger man sin källa. Annars blir det kaos här inne, vilket det redan blivit i omgångar, då folk lägger ut sina egna teorier och gissningar som fakta. För att kunna diskutera möjliga scenarion och teorier så måste man kunna känna lite tilltro till uppgifterna är åtminstone, därav källa!
Så jo, det spelar en väldigt stor roll. Har man varit det minsta involverad i denna och även andra trådar på detta forumet så borde man verkligen ha koll på det kan jag tycka.[/QUOT

Jag förstår vad du menar men jag kanske bara är lite källkritisk och skulle oavsett vilken källa som anges här, ta informationen med en nypa salt om den inte är bekräftad av polis. Där är vi olika. Jag litar endast på FUP. Däremot är det intressant med diskussioner.
Citera
2022-11-04, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderus
Jag berättar det nu.

De vet mkt mer än vad som står i den här tråden, Polisen vet i detalj vad som har hänt, problemet är att bevisa det för en domstol.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Då kanske vi kan stryka hotell-incidenten helt från listan på saker J misstänks för med andra ord. Jag noterar det, tack för rättelsen.

Det du beskriver låter ju som en tjej som saknar konsekvenstänk. Att ge sig på andras pojkvänner utan att bry sig om efterföljderna som kan bli vittnar om att det egna jaget har ett högt prioritet, och det på bekostnad av andras välbefinnande. Just detta ligger ju lite också i en person med brist på empatisk förståelses natur, att helt enkelt inte bry sig, som man skulle säga i vardagstal. Jag tror (min spekulation) att många av de personer (både killar och tjejer) som får sådana rykten om sig inte riktigt förstår varför de uppstår eller hur de ska agera för att inte hamna i den spiralen. Saknar man den empatiska insikten och förståelsen för hur sociala protokoll fungerar så blir det så här till slut för en. Jag känner ju (uppenbarligen) inte J alls, blott här via tråden och i media som jag har kunnat snappa upp saker kring henne, men bilden man får pekar ju åt ett håll...
Förstår inte vad som är så oerhört med det. Ganska vanligt beteende bland yngre tjejer med bekräftensebehov. Förekommer ju uppenbarligen en väldigt massa otrohet och forskning som visar att just upptagna personer (främst män) blir mer åtråvärda och attraktiva för andra kvinnor. De är "testade" och godkända. Sen är intresset kanske inte lika starkt för en man som är upp över öronen kär i sin flickvän/fru, men finns många upptagna som både gillar att flörta och att bli flörtade med.. sedan kan det såklart ligga dåligt självförtroende, dåligt konsekvenstänk (särskilt i en småstad som vetlanda där det blir ditt rykte ganska snabbt) och annat bakom, men något superovanligt fenomen är det knappast. Behöver knappast betyda att man är mördarmaterial iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Byggdamm försvinner inte helt vid grovstädning efter renovering. Det krävs städ flera gånger under en period, för att allt byggdamm skall vara bortstädat. Plus, man tappar hår och hud dagligen från borsten handdukar, fötter etc. Om du förstår
Vad jag menar.

Jaha, men de lyckades rätt bra hemma hos mig. Men varken du eller jag vet vad någon random snubbe som inte vill uppge källa menar, när just utgångspunkten ändå är rätt viktig. Om JJ hade varit en hoarder och badrummet plötsligt var normalrent så hade man kunnat dra slutsats. Men om det gått från normalrent till fortfarande vara normalrent så...? Vi vet inget förutom att det är en vag uppgift utan källa.
Citera
2022-11-04, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderus
De vet mkt mer än vad som står i den här tråden, Polisen vet i detalj vad som har hänt, problemet är att bevisa det för en domstol.

Det är ju inte polisen som presenterar för domstol. Det är åklagare. Men det var väl det du menade. Jag som läste in bara.
Citera
2022-11-04, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Absolut, men vill man ha minsta trovärdighet och föra en diskussion så anger man sin källa. Annars blir det kaos här inne, vilket det redan blivit i omgångar, då folk lägger ut sina egna teorier och gissningar som fakta. För att kunna diskutera möjliga scenarion och teorier så måste man kunna känna lite tilltro till uppgifterna är åtminstone, därav källa!
Så jo, det spelar en väldigt stor roll. Har man varit det minsta involverad i denna och även andra trådar på detta forumet så borde man verkligen ha koll på det kan jag tycka.

Jag förstår vad du menar men jag kanske bara är lite källkritisk och skulle oavsett vilken källa som anges här, ta informationen med en nypa salt om den inte är bekräftad av polis. Där är vi olika. Jag litar endast på FUP. Däremot är det intressant med diskussioner.[/quote]

Jag dtar också allt med en nypa salt såklart, men om någon åtminstone anger en källa så kan jag överväga informationen, slänger någon sig med påstående och sen vägrar ange källa då anser jag det endast vara rent skitsnack och lögn. Där är skillnaden enligt mig.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-11-04 kl. 00:51.
Citera
2022-11-04, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Jaha, men de lyckades rätt bra hemma hos mig. Men varken du eller jag vet vad någon random snubbe som inte vill uppge källa menar, när just utgångspunkten ändå är rätt viktig. Om JJ hade varit en hoarder och badrummet plötsligt var normalrent så hade man kunnat dra slutsats. Men om det gått från normalrent till fortfarande vara normalrent så...? Vi vet inget förutom att det är en vag uppgift utan källa.

Där är jag helt med dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in