2022-11-03, 17:55
Medlem
Ni kan ta GW:s uttalande för vad det är - ett allmänt uttalande som inte egentligen pekar ut någon som trovärdig. Han avvaktar tills den tekniska utredningen klarlägger fakta och vem som kan knytas till vad.

Det faktum att T:s kropp hittades så pass nära J:s uppväxtgård vittnar tydligt om att hon bär någon form av skuld. Eller åtminstone den som dumpade kroppen där. Och det bör isf vara någon relaterad till J. Och hur skulle den personen i så fall få tillgång till T om inte från just J? Slår man ihop 1 + 1 här så inser man att T har hamnat där hon hittades pga det i något avseende ändå korrelerar till J.

Så summa summarum: oavsett vem som nu än dödade T så kan ni utgå från att J högst sannolikt är ansvarig i någon del i händelseförloppet i alla fall. Som minst är hon sannolikt skyldig till dumpningen, eller medhjälp till dumpningen. Det vore helt bisarrt om det skulle visa sig på något märkligt vänster att J och M är helt oskyldiga till exakt allt.

Att GW inte vill uttala sig mer specifikt kan man förstå, han är en expert som inte har råd att börja komma med lössläppta spekulationer hit och dit. Att han vill lägga in en brasklapp för ett annat händelseförlop/GM är inget konstigt. Och det skall inte övertolkas på något vis. Det är inte mer än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Är det fler som reflekterat över att TTs kropp identifierades så fort?

Jag tror hon legat inne någonstans, svalt/kallt, eller kanske nedgrävd. Inte i vatten i alla fall.

En död person kan man nog identifiera direkt om de inte förstört henne. Med tanke på att det hört sparkar i väggen så låter det som om de ströp henne, hon har ju inte kunnat skrika. Men det är bara en vild gissning.

Det kryllar ju inte av döda 20-åriga 160 cm långa flickor med gingerlockigt hår i skogarna runt Vetlanda. Har hon något födelsemärke eller ärr så blir man ju ganska snabbt verkligen helt säker.
Givetvis meddelar man även anhöriga direkt efter ett sådant fynd och de vill ju inte vänta ett dygn på ett sånt här svar. Så att intensifiera henne gick nog väldigt snabbt.
Stackars flicka och hennes familj. Så sorgligt och så fruktansvärt. Tre familjers liv har förstört för något så meningslöst.
Citera
Medlem
skogslugnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Visst jag skulle kunna få ner Tove själv inga problem men det skulle inte vara ljudlöst, grannarna skulle säkert kika i sina titthål o undra vad jag gjorde.

Ja, risken att bli upptäckt finns ju alltid. Men i det läget har de nog inte så mycket andra alternativ. Avvaktar de ett par timmar från dunsarna och turen till donken med grannen så har nog läget i huset lungnat ner sig och de flesta grannar gått och lagt sig igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoddiAllen
Från SVT-klippet där man intervjuar grannen:

Den här uppgiften om att JJ ska ha sagt till grannen att hon "hade en kompis som trillat i badrummet" är väl en ny uppgift? Jag kan iallafall inte minnas att detta är någonting som nämnts tidigare.
jag vill veta om det finns ett badkar. Tänk om dom lyckats tejpa för munnen och bundit fast händerna. Därav inget skrik men sen dränker henne i badkaret? Alternativt bara dödar henne där i toan. Verkar vara därifrån ljuden kommer. I podden sa grannen att cyckeln var "stod konstigt "typ" och att han flyttade cyckeln när dom skulle till mcd. Han frågade även vems cyckel det var. En liten teori fick jag då.tänk om dom kniv hotar henne när dom är utanför lägen heten och håller för munnen. Och cyckeln hamnar konstigt ivägen för förbipasserade. Och därför blir påsen kvar på cyckeln.
Citera
2022-11-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Tove fick väl rill nöjet själv? Eller kom hon med den hon var orolig för?
Hon gick iaf inte dit med JJ och MH. Jag tror inte hon gick dit ensam, det gör man väl aldrig i den ålder?
Citera
2022-11-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Ja det har hon.

https://www.laget.se/VETLANDADAM/Troop/1774434/Tove-Tonnies

Smeknamn Inget speciellt, men många tror att jag är MY.

https://sv-se.facebook.com/my.tonnies/
Okej stort tack!
Vad otroligt att se bild på henne kopia av Tove! Vet inte om det är en tröst för familjen att hon finns kvar dessutom identisk. Måste ju vara ett trauma för henne att förlora sin andra hälft, tvillingar har ju ett speciellt band sägs det.
Alla tankar till dem..
Citera
2022-11-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Ja det har hon.

https://www.laget.se/VETLANDADAM/Troop/1774434/Tove-Tonnies

Smeknamn Inget speciellt, men många tror att jag är MY.

https://sv-se.facebook.com/my.tonnies/
Okej stort tack!
De verkar inte vara identiskt lika eller? Vet inte om det är en tröst för familjen att hon finns kvar... Måste ju vara ett trauma för henne att förlora sin andra hälft, tvillingar har ju ett speciellt band sägs det.
Alla tankar till dem..
Citera
2022-11-03, 17:59
Medlem
skogslugnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Höjer till sannolika skäl för de två häktade, min magkänsla sa rätt. De två MGM verkar riktigt labila och då BO verkade vara raka motsatsen, stabil, gullig, ljus och skötsam tjej. Det sticker i ögonen på MGM, speciellt på den mörka könsförvirrande psykfallet med världens last...

Har de inte varit häktade på sannolika skäl hela tiden?
Citera
2022-11-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Höjer till sannolika skäl för de två häktade, min magkänsla sa rätt. De två MGM verkar riktigt labila och då BO verkade vara raka motsatsen, stabil, gullig, ljus och skötsam tjej. Det sticker i ögonen på MGM, speciellt på den mörka könsförvirrande psykfallet med världens last...
Dessa två tjejer hade kanske ett överskott av testosteron. Vissa har ju det och är ovanlig starka och manliga. Därav förvirringen
Får kanske se flera av dessa brott i framtiden med alla könsbyte etc bland unga
Citera
2022-11-03, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är inte märkligt alls och blir inte ett mysterium bara för att man utesluter ett ord, i det här fallet skulle.

GW utesluter ingenting, skulle kunna vara oskyldiga lämnar öppet för att mgm inte är skyldiga.

I det här läget vet sannolikt ingen exakt vad som har hänt och vem som har gjort vad, därför utesluter man inte heller att någon annan än mgm kan vara skyldig till att T.T. är död.

Är det inte märkligt att en gammal man uttalar sig så av helt andra anledningar?
Till exempel....
Jag tänker att först och främst så borde han tänka på Ts familj, innan han spekulerar vilt.
För det andra så skiter han på poliserna och NOA som har kommit fram till sina misstankar av olika anledningar som gubben kanske inte ens vet om. Varför vet folk inte när det är bättre att knipa igen?
Citera
2022-11-03, 18:03
Medlem
MrGrants avatar
Har det framkommit i tråden hur gammal M var när hon adopterades ?
Citera
2022-11-03, 18:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tre familjer.

Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
En död person kan man nog identifiera direkt om de inte förstört henne. Med tanke på att det hört sparkar i väggen så låter det som om de ströp henne, hon har ju inte kunnat skrika. Men det är bara en vild gissning.

Det kryllar ju inte av döda 20-åriga 160 cm långa flickor med gingerlockigt hår i skogarna runt Vetlanda. Har hon något födelsemärke eller ärr så blir man ju ganska snabbt verkligen helt säker.
Givetvis meddelar man även anhöriga direkt efter ett sådant fynd och de vill ju inte vänta ett dygn på ett sånt här svar. Så att intensifiera henne gick nog väldigt snabbt.
Stackars flicka och hennes familj. Så sorgligt och så fruktansvärt. Tre familjers liv har förstört för något så meningslöst.

Eller så har det tryckts en kudde över hennes ansikte så BO har blivit kvävd.

Ja verkligen stackars tjej. Vad som var orsaken till det skedda vet vi inte men som du så helt riktigt skriver så har tre familjer fått sina liv förstörda. Mest synd är det dock om BOs fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in