Citat:
Ursprungligen postat av
DanOwe
Något jag inte kan släppa är grannen (han som skjutsar JJ till McD)....
OM (Spekulation) det inte är JJ som har TTs mobil på sig när den gör samma vända tur och retur dit o till lgh så innebär det att det bara kan vara EN annan person som har den på sig alt. har TT i bilen vilket är grannen.
Det här med att JJ antas bli överrumplad när hon möter honom i trappen (minns jag fel? De möts i trappen väl?) som så många gissar och att hon då drar till med en nödlögn att hon ska till McD för hennes kompis är full" osv. Om man tänker sig att hon talar sanning tex, så är det kanske tvärtom. Kanske är det grannen som behöver ett "alibi" och erbjuder skjuts när de möts, eller bara behöver hitta på något direkt så inte JJ ska fråga vad han gjort precis. Ja, vad har han precis gjort? Varit ute och åkt bil? Kommit hem från krogen? Kanske till och med just slagit ned Tove vid hennes cykel utanför och lagt henne i sin bil.
Han hinner inte ställa i ordning cykeln då, och varför bryr han sig så jävla mycket om en cykel att den står "felplacerad" och ställer i ordning den, måste även fråga vems den är och påpeka påsen i korgen?
Då kan man ju såklart undra varför JJ inte reagerade dock på att TTs cykel var kvar när hon just cyklat iväg för 10 min sen... Grannen kanske ljuger, hon kanske aldrig sa så som han säger "att det är en kompis" och anger ett annat namn än TTs (enligt grannen har hon sagt så), men hon kanske sa " men vad konstigt hon skulle ju cykla hem men tänkte att TT kanske struntade i det, blev hämtad av sin pojkvän som hon ju just innan ringt.
Självklart bara gissningar...men det är något som gör att jag inte kan släppa det scenariot, även nu.
Någon annan som tänker samma?
Grannen som körde JJ till McD är det nog inte iaf!
Ungefär så här har det gått till:
På natten (typ kl.03) hör två olika grannar kraftiga dunsar i golvet (typ fyra stycken). Grannen under JJ går då upp till henne och knackar på dörren, men ingen öppnar. Han hör däremot ljud som likarnas vid att någon sparkar i väggen. Han knackar då på igen, men igen öppna. Han går ner till sig.
Några minuter senare hör han hur ytter dörren öppnas och stängs två gånger så han öppnar sin ytterdörr och lyser med en lampa i trapphuset. Då öppnar JJ sin dörr och hon berättar för honom att hon ska till McD. På något sätt, vet inte hur, så erbjuds skjuts till McD av en son i familjen. JJ tvekar länge, någon har sagt 20 sekunder, innan hon tackar ja och gå tillbaka till lägenheten för att hämta något. En stund senare beger de sig ner i grannes bil.
I den ovana nämnda grannens familj bor en man, en fru och två barn, som är typ unga vuxna (om jag inte minns fel)
Ljudet i JJ läget har alltså två olika grannar hört, både den under och den som bor bredvid JJ.
Att sonen eller pappan skulle fångat TT bara minuter efter att ljuden kommer från JJ lägenhet känns för osannolikt. Någon av de skulle alltså lyckats övermanna henne, utan att några andra i huset hör det i trapphuset, när hon lämnar JJ lägenhet, hinna tysta henne, för att sedan öppna dörren och erbjuda JJ skjuts i McD.
Du fattar, det är helt osannolikt, om inte hela familjen är hemliga djävuldyrkare och just denna natt satt uppe vänta på ett offerlamm. Gjorde de det, så borde grabben inte dra till McD just när de fått ett byte.
OM det nu skulle vara en granne, så borde det vara den andra grannen som också hörde ljud. Men givetvis har polisen undersökt den teorin.