2022-11-03, 23:56
Medlem
Varför har det påståtts att det här är ett ”ovanligt och unikt fall”? Fyllebråk och kvinnliga gärningsmän finns det ju gott om. Verkligen tragiskt att det fick en såhär allvarlig utgång, men unikt i svensk rättshistoria är det väl ändå inte?
Citera
2022-11-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det är kanske en trådsanning, det var Knegarrolf som påstod att de hade tagit en springnota från något hotell tillsammans med ett par killar.

Oavsett vad så får man annars bilden av att det har hänt väldigt mycket i J:s liv på väldigt kort tid.

Det var historien med de där killarna som rånade Ica Helges, det påstods att de hade bott hos JJ. Men JJ hade inte sin lägenhet då Ica-butiken rånades innan jul förra året, så det hängde inte ihop tidsmässigt.
Citera
2022-11-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Ja detta var 2015. Jag var endast där en kort tid i utbildningssyfte. Vet att tidningarna användes för att skicka meddelanden mellan celler så det vart väl inte hållbart till slut.

”Jag var endast där en kort tid i utbildningssyfte” 🤗
Citera
2022-11-03, 23:58
Medlem
Jag såg en kommentar på en av JJs händelser på FB från en ganska obehaglig typ… kändes direkt som någon man inte vill ha i sin umgängeskrets som verkade försvara henne under den händelsen. Kommentaren är skriven idag. Kan dock ha fel. Var bara min tolkning.

Undra vad JJ skulle få för resultat på PCL-22 av D hare.
Citera
2022-11-03, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det är kanske en trådsanning, det var Knegarrolf som påstod att de hade tagit en springnota från något hotell tillsammans med ett par killar.

Oavsett vad så får man annars bilden av att det har hänt väldigt mycket i J:s liv på väldigt kort tid.

Ja juste ja, nu när du nämner det så minns jag att jag läst det här också. Men var det inte samma person som skrev att hon skulle ha huserat rånarna i sin lägenhet som rånade Helges (Ica nära) här i stan? För det var ju just bara ett rykte då hon inte flyttade in in lägenheten förens 7-8 månader efter rånet.

Ja absolut, det tror jag också att det gjort. Har känslan av att hon ”ballat ur” lite senaste året/åren, hon har ju inte så bra rykte i vissa umgängen jag också känner, hon beskrivs bland annat som jobbig, klängig, speciell etc, bland annat för att hon klänger på killar som har flickvänner och även är väldigt tydliga med det och säger ifrån, men hon ger sig inte (stort OBS, detta har jag alltså fått veta INNAN något av detta hände, vill ändå flika in det då det såklart kan bli mycket sådant snack om en person om dem står misstänkta för sådant här tex)
Nu är det ju självklart inget kriminellt med att vara klängig, men säger kanske lite om personen ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srebrenica
”Jag var endast där en kort tid i utbildningssyfte” 🤗

Ja det var i utbildningssyfte. Men om du tror annat förändrar inte verkligheten. LOL.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Jag såg en kommentar på en av JJs händelser på FB från en ganska obehaglig typ… kändes direkt som någon man inte vill ha i sin umgängeskrets som verkade försvara henne under den händelsen. Kommentaren är skriven idag. Kan dock ha fel. Var bara min tolkning.

Undra vad JJ skulle få för resultat på PCL-22 av D hare.

Vad stod det å vad var det för typ...?
Citera
2022-11-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Nej jag har aldrig hört om nån hotellincident!!

Där var du ja!
Nej, var en annan användare som hade sagt att hen hört rykte om att JJ och några killar skulle ha tagit springnota från något hotell. Men tror ärligt talat bara det var ett rykte.
Citera
2022-11-04, 00:01
Medlem
Undra hur mgms föräldrar har påverkats i allt detta.. Så jävla många som drabbas p.g.a. något idiotiskt tonårstjafs.

Mgms föräldrar lär ju få flytta. Vem hade velat bo kvar i en liten stad efter att ens barn har mördat någon.
Senast redigerad av Swenne88 2022-11-04 kl. 00:59.
Citera
2022-11-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot
Vad stod det å vad var det för typ...?

Du får kolla själv.
”I ett förhållande”-händelse på vederbörandes vägg på FB.
Citera
2022-11-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swenne88
Toves föräldrar ligger på sjukan läste jag tidigare i tråden. Undra hur mgms föräldrar har påverkats i allt detta.. Så jävla många som drabbas p.g.a. något idiotiskt tonårstjafs.

Mgms föräldrar lär ju få flytta. Vem hade velat bo kvar i en liten stad efter att ens barn har mördat någon.

Källa att det är Toves föräldrar? Har läst att det är MHs föräldrar det handlar om
Citera
2022-11-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Är det själva obduktionen eller resultatet av obduktionen som dröjer?
Viktigast är väl att det blir rätt, och en obduktion vid mordmisstanke är ganska komplex. Rättsläkaren tittar maskroskopiskt på den avlidne, tittar på organ mikroskopiskt, blodet ska analyseras etc. Hoppas dödsorsaken blir lätt att fastställa.
Obduktion nästa vecka. Om man kan avgöra då lämnas muntligt besked vad dödorsaken kan vara säger Cilla på tv 3 Efterlyst.

Hon säger att man är osäker på att det kan bli det här. (slut citat).

Det borde väl betyda att det inte är något direkt makabert mord där man direkt kan avgöra dödsorsaken.

Å andra sidan om man inte kan avgöra det direkt undrar man ju hur det hela gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in