2022-11-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Kan inte någon av er Vetlandabor sätta upp en tidslinje för alla de här sakerna som J ryktas ligga bakom. Det vore intressant faktiskt att se i vilken ålder de har skett.

Det första bråket mellan T och J tex, det skedde när då? 2020? Tidigare?
När hände den här eventuella Bitch-incidenten med bilen som någon frågat om?
När var hotellet-incidenten?
Osv...

Anledningen är för att jag undrar delvis om man kan se ett eskalerande mönster och dels också om hon var minderårig när något skedde och isf vad.

Den misstänkta mordbranden ser jag iaf att hon var 18,5 år vid så där är hon ju ändå myndig iaf.

Vore intressant. Jag har dock tyvärr ingen sådan infon, enda jag vet är på ett ungefär när branden ska ha ägt rum.
Hotellet-incidenten har jag inte ens hört talas om?
Men finns säkert någon annan Vetlandabo med mer koll. Var ju en som skrev igår eller i förrgår som faktiskt umgåtts med de inblandade, han hette väl ”lurifax” någonting tror jag?🤔
Citera
2022-11-03, 23:39
Medlem
Kan vi bara sluta skriva skit som att pojkvännen skulle varit otrogen? Det finns absolut noll belägg för detta!

Vännerna nämner deras bråk som ett fjortisbråk, och otrohet räknas absolut inte dit!
Citera
2022-11-03, 23:40
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius-Tonker
Nej, så måste det inte alls vara. Det rubriceras regelmässigt som människorov till dess att kroppen hittats.

Tror hela det scenariot är betydligt mer sannolikt än någonting annat. Den som lever får se.
Citera
2022-11-03, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
Har sedan dag ett vid försvinnandet varit övertygad om att detta är ett mord utöver försvinnandet och att den bakomliggande orsaken är avund- samt svartsjuka.
Vem tror du skulle se detta som en högoddsare? Polisen har såklart varit införstådda med att det med största sannolikhet är ett mord från dag 1.
Citera
2022-11-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag gissade någon form av triangeldrama , men det var en gissning utan grund. Jag tror ingen här vet varför de slutade umgås. Jag har inte läst något om det här i varje fall.

Ja och det är ju såklart helt ok att komma med sina gissningar och teorier. Problemet kommer när folk hoppar in i tråden, läser inte sammanfattningar & har första bästa inlägg som fakta och sen fortsätter sprida det som just fakta.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
På Tv 4 säger de nu att det kan bli aktuellt med ny brottsrubricering, alternativt att någon av de häktade blir fri från misstankar, alternativt att det kan bli aktuellt att fler blir misstänkta om de häktade väl börjar prata
Så det känns som långt ifrån att fallet är löst endast genom att flickstackarns kropp är hittad

Brottsrubricering människorov, är ju högst sannolikt fel.

Mord och brott mot griftefriden
blir nog den ”uppfräschade” brottsrubricering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflicka77
Det är inte alls säkert de fått läsa någon dagstidning,många häkten har tagit bort dagstidning till klienterna.En kompis jobbar på häkte,så jag vet att det stämmer

Ja detta var 2015. Jag var endast där en kort tid i utbildningssyfte. Vet att tidningarna användes för att skicka meddelanden mellan celler så det vart väl inte hållbart till slut.
Citera
2022-11-03, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Vore intressant. Jag har dock tyvärr ingen sådan infon, enda jag vet är på ett ungefär när branden ska ha ägt rum.
Men finns säkert någon annan Vetlandabo med mer koll. Var ju en som skrev igår eller i förrgår som faktiskt umgåtts med de inblandade, han hette väl ”lurifax” någonting tror jag?🤔

Det är kanske en trådsanning, det var Knegarrolf som påstod att de hade tagit en springnota från något hotell tillsammans med ett par killar.

Oavsett vad så får man annars bilden av att det har hänt väldigt mycket i J:s liv på väldigt kort tid.
Citera
2022-11-03, 23:47
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Tror hela det scenariot är betydligt mer sannolikt än någonting annat. Den som lever får se.

Visst kan det vara så att TT levde när hon lämnade lägenheten. Vad brottsrubriceringen skulle ha med det att göra förstår jag dock inte. Den skulle oavsett ha varit människorov till dess att kroppen hittats.
Citera
2022-11-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy

Nej jag har aldrig hört om nån hotellincident!!
Citera
2022-11-03, 23:54
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
En granne som bor under JJ har jobbat på natten och möter JJ i trapphuset, enligt grannens utsaga så skall JJ säga på frågan vad det var som lät väldigt högt, “dunsarna” - säga: “Det var en vän som var väldigt berusad och hade ramlat, hon hade fått vännen i säng och skulle åka och köpa mat till vännen på McDonalds”.

Grannen blir självklart orolig att JJ ska köra själv, då hon upplevs stressad och en smula berusad så grannen erbjudet sig istället att ge JJ skjuts till McDonalds vilket JJ går med på.

(Vid McDonalds händer ett par saker jag tänkte lista upp här nedan, dessa saker är enbart någonting vi har fått av “grannen” eller “den gode samariten” som gett JJ skjuts.)

⁕ Grannen tycker att JJ köper väldigt lite mat på McDonalds, det var en cheeseburgare och en chillicheese.

När “grannen” och “JJ” skall åka från McDonalds så möter de en “liten röd bil” där det sitter två (beskrivet av grannen) för honom “manspersoner i 20 års åldern” enligt grannen har “JJ” sagt att “det där är min bäst vän”, hon har även bett grannen att stanna, sedan har hon lämnat bilen som de färdats i, gått fram till det andra fordonet (den lilla röda bilen där enligt “JJ” hennes “bästa vän” skall befinna sig) och samtalat en väldigt kort stund. Om vad har han ingen som helst aning.

JJ kan ha gått ut i trapphuset för att ta emot den lilla röda bilen, men då råkat stöta på grannen och kommit med svepskälet att hon är påväg till McDonalds. Under färden till McDonalds kan JJ ha smsat den lilla röda bilen om att komma till McDonalds istället.

Männen i den lilla röda bilen som JJ kallar för sina bästa vänner, kan ha varit personer som JJ försökt få hjälp av för att forsla bort kroppen. Kanske sa hon till männen i den lilla röda bilen att komma tillbaka senare? Bilen borde i alla fall undersökas närmare...

Detta är bara en teori från min sida och behöver inte alls vara så, men att flytta en kropp är inte det enklaste så hjälp kan ha efterfrågats. Att fråga sin bästa vän är mest naturligt.
Citera
2022-11-03, 23:55
Medlem
Varför har föräldrarna till JJ inte sökt hjälp för hennes beteende? Nog måste de ha märkt att något inte står rätt till?

Som vanligt blir unga tjejer och kvinnor inte tagna på allvar. Det här hade kunnat undvikas ifall JJ fick adekvat vård för sina problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in