2022-11-03, 19:36
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Av någon anledning så påminns detta fall om Skylar Neese

Enda likheten jag kan se är väl i så fall att offret och förövarna är alla tjejer.

I Neese-fallet så hade väl förövarna planerat mordet i flera månader?

Min känsla är att varken JJ eller MH hade planerat att mörda Tove. I så fall borde det skett långt tidigare och mycket närmare tidpunkten för då de blev ovänner

Troligtvis var det konflikten mellan dem som eskalerade och en eller båda de misstänkta hade ihjäl Tove i ren affekt.

Men men, bara att vänta på FUP:en nu. Den kommer säkert bringa klarhet kring en del frågor.
Citera
2022-11-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Du tror inte att de hörts än..? Kvinnorna blev anhållna i mitten av oktober.
Varför sa dom då på presskonferensen att dom inte har pratat med dom än?
Citera
2022-11-03, 19:37
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Trams. Givetvis försöker en mördare dölja brottet. Samt neka till det.
Finns ingen som helst anledning till att blanda in män i det här.

Eller att fortsätta tjata om kvinnor och män i största allmänhet.
Troll eller mupp? Oavsett så verkar riktigt jävla korkad, varför öppnar du ens käften när du inte vet vad du pratar om. Ta och läs lite brottsstatistik och se om kvinnliga gärningsmän brukar försöka gömma liket och dölja det som hänt.
Citera
2022-11-03, 19:37
Medlem
Tragiskt om det visar sig att orsaken bara är någon skitgrej de blivit osams om..... Mest troliga måste det väl ändå vara något form av bråk som gick för långt och att dödsfallet är en olyckshändelse. Men ändå ganska fascinerande att de försökt gömma undan kroppen och försöka klara sig undan. Dödsorsaken blir ju intressant att höra.
Citera
2022-11-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Förstår ej vad du menar/syftar på med första meningen.
Jag tänker också på Toves anhöriga hela tiden, Fyfan vilken mardröm för dem!

Jag menar, vilken familj får inte trauman av att ens dotter i samråd/helt på egen hand tar en annan person av daga.
Känner du familjen personligen?
Citera
2022-11-03, 19:40
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Varför sa dom då på presskonferensen att dom inte har pratat med dom än?
På PKn sas det att inga nya förhör gjorts efter fyndet av TT.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Om det är så svårt för dig att tänka dig ett sådant scenario utan att bli triggad och uppleva det som obscent, så kanske du inte behöver engagera dig så mycket i just denna tanke…på Sveriges största forum för yttrandefrihet…?

Jag försöker bara förstå vad du har för indikationer på att din teori håller.

Jag håller mig till fakta - dvs det som har framkommit om Tove och de båda misstänkta.

Du verkar hitta på en teori som överhuvudtaget inte är faktabaserad.

Därför ifrågasätter jag dig.

Och ärligt talat så verkar det mer vara DU som är triggad av att jag ifrågasätter dig. Inte tvärtom.
Senast redigerad av [Strange Days] 2022-11-03 kl. 19:45.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Rakt upp från punkten är det ju nåt i skogen där. Svårt se vad, men träd fattas och något brunt är där. Kanske det som är "unika stället" åklagaren syftade på igår?

Fynd:
https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=511896&n=6357703&z=13&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=Fynd
Citera
2022-11-03, 19:41
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Troll eller mupp? Oavsett så verkar riktigt jävla korkad, varför öppnar du ens käften när du inte vet vad du pratar om. Ta och läs lite brottsstatistik och se om kvinnliga gärningsmän brukar försöka gömma liket och dölja det som hänt.

Jag skulle ta och råda dig att läsa Robert Hares studier .

De visar på motsatsen. Vilket är givet - då det här inte är en könsfråga.
Det handlar om vad det är för människor som är kapabla att mörda.

Till nästa gång, kan du ju passa på att bifoga en källa för dina påståenden.
I den här tråden är det emellertid både irrelevant, och dessutom helt felaktigt.
Citera
2022-11-03, 19:41
Medlem
barkeepers avatar
Om två unga tjejer fysiskt försökt gömma en kropp är det väl rätt unikt?

Eller har dom haft hjälp….?
Citera
2022-11-03, 19:42
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
En av de MGM Maja ger ett svagbegåvat intryck. Kan någon från Vetlanda bekräfta detta. Antagligen låg impulskontroll.

Listen görs lång, läste sammanfattning och hittade 5 röda flaggor för MH jämfört den andre JJ som hade kanske 1-2. Får se om man hittar samma paralleller med den 15 åriga somaliern som gjorde en liten flicka hjärnskadad för livet på MH, annars tror jag båda två blir dömda för mord/medhjälp.
Citera
2022-11-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
https://www.google.com/maps/place/57.361867,+15.198181/@57.3618586,15.1974409,17z/data=!4m4!3m3!8m2!3d57.3618673!4d15.1981812?hl=sv-SE&gl=se

Den punkten, samt till höger är avspärrat, ända fram till strax innan första högersvängen.

Skulle du kunna skärmdumpa kartan och rita på den var avspärrningarna är? Som du beskriver nu verkar avspärrningen vara på den väg som går i öst-västlig riktning. Stämmer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in