2022-11-03, 10:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saimenvikare
Jag har inte läst denna tråd, så det här har kanske redan tagits upp, men varför tror vi hon mördandes? Vad var motiven?
Ren o skär svartsjuka alt TT var uppkäftig/bråkig så JJ ville sätta henne på plats och det gick överstyr.
Citera
2022-11-03, 10:01
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Här kommer lite kartor att titta på.

Jag vet inte om dessa har varit här tidigare.
Jag kraschade i soffan igår kväll och har sovit i 10,5 timme.
Helt slutkörd efter beskedet.
Sorry om kartor har funnits tidigare.
Det har runnit iväg över 70 sidor under tiden.

Google Maps:
https://www.google.com/maps/@57.3631919,15.1927952,491m/data=!3m1!1e3

Min Karta - Fyndplats, ungefär:
https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=511778&n=6357684&z=13&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=Fyndplats%3F

Reservatkartan:
https://ext-geoportal.lansstyrelsen.se/standard/?appid=f7055495ff9549ca8c1377966628f9ca&customquer y=NV%20VicNatur%20Naturreservat,NVR_ID=2002332&amp ;highlight

https://www.google.com/maps/place/57.361867,+15.198181/@57.3618586,15.1974409,17z/data=!4m4!3m3!8m2!3d57.3618673!4d15.1981812?hl=sv-SE&gl=se

Den punkten, samt till höger är avspärrat, ända fram till strax innan första högersvängen.
Citera
2022-11-03, 10:03
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukLuxLars
Jag undrar dock om tanken att döda Tove funnits redan när hon bjuds hem till JJ. Om inte döda så åtminstone sätta någon slags press på henne.

Varför kände sig TT tvungen att gå hem till JJ? Varför letade hon efter henne så nervöst på Nöjet? Jag tror det funnits någon slags skuld från TT till JJ eller att JJ lovat att på något sätt sätta TT i skiten om hon inte gjorde något som JJ ville. När TT går hem till JJ tror TT att de ska finna någon trevlig kompromiss eller bara släppa hela grejen som de har bråkat om.

Väl hemma hos JJ framstår det dock ganska tydligt att JJ inte under några omständigheter kommer backa, alternativt att TT inte kommer backa från sin ståndpunkt. Stämningen blir dålig, TT tänker dunsta. JJ kan inte tro sina öron när TT inte ger med sig och hon ser rött. Kanske har hon redan försökt hota eller skrämma TT under kvällen med hjälp av MH men det har inte funkat, och i JJ:s hjärna är det enda logiska att inte låta TT bara valsa iväg oskadd nu när JJ hotat henne. JJ kan inte låta sina hot bara vara tomma ord. Alltså kastar hon sig på TT i hallen.

Låter rimligt.

Vet du eller någon annan hur länge T har befunnit sig i lägenheten? Inte hört nåt om tidsspannet. Nånstans läste jag att de lämnade Nöjet 00.30. Men hur lång tid tar det hem till JJ till fots? Och vilken tidpunkt är det mest sannolikt att T mördats- är det ca 2.45? Isåfall har T befunnit sig ca 1,45 timmar i lägenheten. Kan det stämma? Har de alltså först diskuterat saker mer sansat och sen precis innan hon ska lämna så går JJ (och kanske MH) till angrepp?
Citera
2022-11-03, 10:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Tove letade ju efter kvinnorna under kvällen. Det är väl troligt att JJ och MH försvann för att planera och förbereda. Således inte troligt med vållande utan ett planerat mord.
Det var inget planerat mord. du får se sen
Citera
2022-11-03, 10:04
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Nej har inte skrivit hela natten. Skrik hade jag fel på resten stämmer. Hade hört en annan version av det hela som inte stämde helt.
Nja, jag håller inte med..

Citat:
Kvinna hittat mördad i Vetlanda. Om det är Tove vet vi inte ännu. Men hon hittades där vi trodde utanför Biltema i Vetlanda. Dom två kvinnorna är också omhäktade.
Nej hon hittas i skogen kring Skurebo Koltorpet 1 i närheten av Nye.

Citat:
Exakt läge är inte givet ännu och inte om det är Tove häller. sydöst säger dom där ligger Biltema iallafall.
Biltema ligger norr om Vetlanda..

Citat:
Känner till en i Vetlanda han släpptes efter bara några timmar sade han. Förtal mot honom. Nu kan ju dom andra som förtalade fällas för brott absolut. I detta fallet har grannar hört och knackat på i lägenheten. Vaknade av rop dunsar sparkar mot väggen.
De har sagt att de inte ringde polisen för att de inte hörde rop eller skrik om hjälp.
Citera
2022-11-03, 10:05
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ett bråk kan gå väldigt snabbt.

Det kan det, och det är förstås något försvaret kommer att försöka trycka fram. Dock tycker jag omständigheterna pekar mycket mera mot att de misstänkta hade planerat att göra NÅGOT mot Tove då de gick till lägenheten. De bråkade ju redan ganska mycket på baren. Jag tror inte de misstänka blev "sams" med Tove på riktigt och sedan uppstod ett bråk igen mitt i allt.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta är mystiskt eftersom det påstås att båda MGM nekar till brott. Men helt klart har polisen fått någonting att gå på. De har inte bara chansat och åkt ut i skogen och letat på måfå.
Så frågan är om någon annan kan ha tipsat eller om polisen har haft elektroniska spår att gå på. Kan det vara MGMs mobiltelefoner, webbkameror eller någon som har sett dem?

Dom kan ju förstås neka till mord/dråp men erkänna att något gick väldigt snett i lägenheten (kanske bara en olycka?) men blev i panik och gömde kroppen.

Då jag läste vad polisen sa i ABs artikel så tycker jag det pekar på mera att något har pratat, eftersom de fick en specifik plats att leta på denna gång.
Citera
2022-11-03, 10:07
Medlem
Spotlifes avatar
Kanske handlade bråket om något så enkelt som att Tove tyckte att fotbollsspelare i Vetlandatoppen är Elit? (och alla andra är det inte, underförstått) Då skulle kanske en fd fotbollsspelare som JJ ta åt sig och tycka att Tove räcker ut tungan åt alla andra.

Därför kanske JJ beter sig hotfullt på ett obehagligt sätt mot Tove och dem som Tove har tagit under sina vingar. Typ någon yngre tjej i Fotbollslaget, kan det vara så enkelt och tramsigt? Ett litet fjortisbråk.https://www.facebook.com/emma.ragnarsson.96/

Ren Gissning från min sida. Ett försök att förstå fjortisbråket, annars har jag verkligen svårt att fatta vad det kan handla om.
Senast redigerad av Spotlife 2022-11-03 kl. 10:09.
Citera
2022-11-03, 10:08
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
https://www.google.com/maps/place/57.361867,+15.198181/@57.3618586,15.1974409,17z/data=!4m4!3m3!8m2!3d57.3618673!4d15.1981812?hl=sv-SE&gl=se

Den punkten, samt till höger är avspärrat, ända fram till strax innan första högersvängen.

Tack. Fin bild på torpet.

Jag redigerade Reservatkartan.

https://ext-geoportal.lansstyrelsen.se/standard/?appid=f7055495ff9549ca8c1377966628f9ca&bookmarkid =38913
Citera
2022-11-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Nja, jag håller inte med..

Nej hon hittas i skogen kring Skurebo Koltorpet 1 i närheten av Nye.

Biltema ligger norr om Vetlanda..

De har sagt att de inte ringde polisen för att de inte hörde rop eller skrik om hjälp.
Jag har ändrat till Nye gamla uppgifter du har där. Hon mördades förmodligen vid kvarndammen nära Biltema ja hemma hos tjejerna. Hon hittades utanför Vetlanda död Nye sade polisen igår. Förmodligen fraktats dit eftersom granne hörde höga dunsar i lägenheten nära Biltema.
Senast redigerad av Ricardos 2022-11-03 kl. 10:13.
Citera
2022-11-03, 10:10
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det var inget planerat mord. du får se sen

Hur vet du det då? Berätta vad du tror eller Vetlanda
Citera
2022-11-03, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det är uppenbart att polisen funnit bevisning i lägenheten eftersom tjejerna blev anhållna direkt efter förhör på måndagen och senare häktade på Sannolika Skäl för Människorov.

Tänker på de två unga dårarna i Karlskrona - den manipulativa adoptivsonen som tillsammans med sin aspergerhen mördade pappa Mikael när han ville återfå sin lägenhet som tagits i besittning av mördarna. De blev också häktade för Människorov så länge kroppen saknades. De misstänkta klarade att tiga tre månader tills ena beslutade sig för att berätta. Det skedde först när hen insåg att adoptivsonen hade ljugit om en massa saker och efter att en släkting i ett brev bett hen göra rätt.
Båda fick livstid om jag inte minns fel. Aspergerhen försökte få det till att hen manipulerats till medhjälp, men klarar man att stycka en kropp så är man djävligt kylig.
(FB) Karlskrona: Mikael Petersson försvann 2020-07-25. Hittad mördad 2020-11-02.

Min nuvarande Teori i detta fall är att någon form av Avundsjuka och/eller Svartsjuka kan vara motivet samt att det delvis kan vara planerat av de två häktade varav JJ gissningsvis är ledande.

Teori att T har mördats i lägenheten och polisen har stödjande bevis.

JJ och MH kan ha mördat T tillsammans och lagt henne i sängen medan de diskuterade fram en plan? JJ skulle ta sig ut för att fixa alibi? Kanske droppa T:s mobil på vägen för att man ska tro att hon blivit bortförd av okänd på vägen hem till pojkvännen? Grannen som skjutsar JJ till McDonalds ställer till planen och mobilen kan ej droppas och måste följa med hem igen?

MH kan haft i uppgift att linda in kroppen i lakan medan JJ var iväg. Detta för att de enklare skulle kunna dra T över golvet i och ur lägenheten till en bil för att sen åka iväg tillsammans och dumpa kroppen. Då har de lämnat mobilerna hemma, men bilen har synts vid flera platser?

De intalade varandra att de kan klara sig med att tiga, men en av dem orkade inte med längre och pekade ut fyndplatsen?

Var exakt min tanke oxå..Kusligt likt faktiskt. Den rättegången besökte faktiskt jag ialla fall under en av dagarna.
Citera
2022-11-03, 10:11
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, dessa lögner och undanflykter kommer ställas mot den tekniska bevisningen. Jag tror att det gått våldsamt till, inte bara strypning. Viktigt att hitta mordvapnen och mgm kläder för att få fram teknisk bevisning.

Jag tänker inte heller på enbart strypning. Nu går ju det här fallet emot all annan statistik men strypning tillkommer väl oftast för att få offret att bli tyst och sluta skrika. Är hon enbart strypt så vågar jag nog påstå att det va planerat, kanske inte långt i förväg men när nu tillfälle gavs så va målet att hon skulle dö. Har det skett ren affekt och att det svartnat för ögonen på en eller båda MGM så känns våld som slag mot huvudet alt kniv mycket närmare till hands som en start eftersom att impulsen då är att skada och orsaka smärta. Och sen kan absolut strypning blivit det som tog hennes liv i slutändan. Jag tror att dom hittat blodspår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in