2022-11-03, 12:35
Medlem
Snälla kan någon säga mig om naloxonet i subuxone fortfarande sitter kvar i 2-3 dygn? När jag idag tog en halv fransk B8 subutex i blister så funkar det inte? Jag känner mig helt förtvivlad. Jag snortar om det har någon betydelse...
Citera
2022-11-03, 17:41
Medlem
xytrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag har läst din text nu två ggr men fattar fortfarande inte vad det är du undrar över då du skriver väldigt osammanhängande och rätt svamligt.

Det finns ju en bra sammanfattning om det mesta gällande sub i allra första inlägget?

Vad jag ville fråga om var om jag kör enligt instruktioner och inte andas in liksom,

Smälter det i gommen, som man gör med krita tex.

Då är allt väl lugnt, det går inte att överdosera eller hur på en tablett ?

Vill inte hålla på med det som alla andra verkar rekommendera, att mosa sönder och dela upp i linor osv.
(där börjar ju det låta som att mängden just har betydelse)
Citera
2022-11-05, 11:48
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xytraz
Vad jag ville fråga om var om jag kör enligt instruktioner och inte andas in liksom,

Smälter det i gommen, som man gör med krita tex.

Då är allt väl lugnt, det går inte att överdosera eller hur på en tablett ?

Vill inte hålla på med det som alla andra verkar rekommendera, att mosa sönder och dela upp i linor osv.
(där börjar ju det låta som att mängden just har betydelse)

För det första låter det som att du inte är direkt jättevan denna världen och om så är fallet och om du aldrig tagit sub förut så ska du absolut inte lägga en hel 8a under tungan för du kommer bara spy konstant i timmar och kanske däcka. Om din luddiga fråga helt enkelt är om det funkar att bara lägga under tungan så - ja, det kan du. Men fruktansvärt mycket mindre än 8mg. Snarare kanske 0,5mg. Detta är anledningen till att folk krossar hela och delar upp i lika stora linor för att enklare kunna mäta.
Citera
2022-11-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agr!
Jag snortar bara. Och det funkar inte överhuvudtaget. Även när jag kombinerat det med benso. Snortade upp en hel B8 uppdelat under dagen igår och det hände absolut ingenting. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Känner mig helt förtvivlad

Får du normalt sett effekt på andra opioider eller dopaminerga droger?

Det finns de (exempelvis jag) som inte kan få ut rus på opiater/opioider eller andra dopaminerga substanser (d.v.s. ingen eufori, ingt annat heller utom bieffekter och saknar helt rusdrogsvärde ö.h.t. utan det är endast medicin för min del, om än inte i brist på försök..).

Det finns några andra fördelar. Det motverkar alla tänkbara infektioner (märks inte av ö.h.t. så länge substansen är aktiv) och har medelgod analgetisk förmåga, men tillhör du samma grupp som mig så blir det tyvärr inte bättre än så.
Citera
2022-11-07, 09:35
Medlem
TwnyForReals avatar
Kan man ta Tapentadol (INTE tramadol ) Under Subutex användning ? Ska dock använda mig utav Tapentadol gå av Subutexen när jag har sänkt dosen och tagit sista linan, och den eventuella AT’n kommer.. :’) Så trött på detta.. gick på heroin och oxy i 4 år dagligen, kunde bli mellan 1-3 gram H om dagen beroende på kvalle o intagnings sätt. Och mellan 5 o 10st 80isar oxy om dagen. Den värsta avtändningen jag var med om. För ett år sen tog jag den och åkte iväg på behandling. Kom hem, började jobba med en polare på ett bra företag, han började bjuda mig på tjack vilket jag alltid hatat, sen nån blå. O sen hoppa ja på Oxyn o horschet lite smått igen. Men de va för dyrt o helt plötsligt hade jag tagit oxy i för många dagar i sträck o kände avtändningen komma.. så har brukar Sub i cirka 3 månader nu… jävla hjul asså.. fyfan va jag är trött på det. Plus att jag käkar ett gäng xanor om dagen för o hålla bort ångesten.. jaja. Sorry för rant, var egentligen bara här för svar. Ha det
Citera
2022-11-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shalkek
Får du normalt sett effekt på andra opioider eller dopaminerga droger?

Det finns de (exempelvis jag) som inte kan få ut rus på opiater/opioider eller andra dopaminerga substanser (d.v.s. ingen eufori, ingt annat heller utom bieffekter och saknar helt rusdrogsvärde ö.h.t. utan det är endast medicin för min del, om än inte i brist på försök..).

Det finns några andra fördelar. Det motverkar alla tänkbara infektioner (märks inte av ö.h.t. så länge substansen är aktiv) och har medelgod analgetisk förmåga, men tillhör du samma grupp som mig så blir det tyvärr inte bättre än så.

Japp får normalt sett effekt av andra opis. Förstår dock inte vad du menar med dopaminerga droger? Gissar mig till att det är droger som går på dopaminet?
Citera
2022-11-09, 16:31
Medlem
Slussenyaos avatar
Jag går laro å käkar suboxone, nu vill läkarna byta ut de mot metadon, känns jävligt dumt men känner 0 av skiten och dämpar knappast något sug. Käkar dock bara 24 mg om dagen, tycker knappt de e någon skillnad på å snorta allt eller smälts. Snorta e ju enbart för grejen 😅
Citera
2022-11-11, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slussenyao
Jag går laro å käkar suboxone, nu vill läkarna byta ut de mot metadon, känns jävligt dumt men känner 0 av skiten och dämpar knappast något sug. Käkar dock bara 24 mg om dagen, tycker knappt de e någon skillnad på å snorta allt eller smälts. Snorta e ju enbart för grejen 😅

Du ska inte få något rus av bup, är du ren när du börjar så får man ju ett rus första veckan typ men det går över fort och det är suget som ska bort. Undvik att byta till Metadon!! 95% ångrar sig förr eller senare.

Testa bup sprutan före meta!

Ps snorta suboxone? Slöseri och idiotiskt.
Citera
2022-11-13, 10:13
Medlem
Covid19.s avatar
Jag har lite frågor.
Jag står på metadon som smärtstillande.
Gick på ökande doser (ca 140mg) oxy och efter en skada, bad om att få byta till metadon genom LARO och fick det godkänt.

Fick 90mg metadon och har nu stått på samma dos7 eller 8 år, med 4 mg iktorivil om dagen + 10mg Palexia vid smärtgenombrott.

Men jag håller på att trappa ner och ska byta till sub, mest för att metadonet bråkar så med testosteronet.

Är det nån som hat några tips?

Jag står nu på 50mg och trappar ner så fort jag orkar, planerad intagning i januari för inneliggande byte. Jag får äta upp till 500mg Palexia per dygn. När jag kommit ner på 20 mg tar de in mig för byte.

Jsg mår orm redan nu, äcklig Abstinens och smärtorna har återkommit :/

Kommer det funka?
Var hamnar jag dosmässigt?
Är det dumt att byta eller kanske bra?

Jag har aldrig missbrukat utan får metadonet pga smärtorna och det opioidberoende jag fått genom smärtbehandlingen.

Så jag behöver inte hämta varje dag tex, får idag för en vecka i taget.

All hjälp uppskattas.

Tack på förhand.
Citera
2022-11-14, 16:22
Medlem
Ajss avatar
Vågar man snorta en sub ca 5-6v efter man klivit av?
Utan att hamna på noll igen alltså. Känner mig fortfarande inte helt återställd, blandknarkar för att inte tänka på opiater men det är alltid nått som saknas ändå....

Gått på lågdos (0.5-1mg) av och till några år, måste sluta för att kunna köra bil men kommer inte ha tillgång till bil förrän 2023 ändå....
Citera
2022-11-15, 10:09
Medlem
snooper123s avatar
Tar 32mg suboxone om dagen under tungan.
Vad händer om jag hoppar över en dag, får jag avtändning?

Och kommer jag bli hög nästa dag om jag tar 32mg igen då?
Citera
2022-11-15, 18:28
Medlem
snooper123s avatar
Hej!
Tar 32mg suboxone om dagen via Laro.
Har inte tagit idag för vill testa om jag blir hög imorgon när jag tar det.
Eller måste jag vänta längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in