2022-11-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
GE kommenterar o AB nu pm nån kan berätta, han tycker det är konstigt att alla yngre håller tyst i hålan

Verkar mena att det är konstigt att MGM håller tyst, inte vetlandafolk
Citera
2022-11-03, 17:22
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av germanflag
😅
GW kommentarer på AB nu om någon kan berätta

Gissar jag på att det ska stå (låst artikel)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEwjJ0/gw-om-de-haktade-kvinnorna-i-vetlanda-ovanligt

Tyvärr låst, jaaa.
Citera
2022-11-03, 17:23
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Tack för förklaringen!

Ja, GW kom som vanligt inte med så mycket nytt. Han tyckte precis som dom flesta i denna tråden att det är anmärkningsvärt att två tonårsbrudar inte brutit ihop och sjungit ut till polisen än.

Och så menade han att man inte får utesluta att dom är oskyldiga.

D.v.s. absolut inget av vikt!

/#LOUDmouth#
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
När jag gjorde lumpen fick vi bära killar på bår och det var jävligt jobbigt trots att vi hade handtag. Visst vägde några mer än 60 kg men vi som bar var ändå killar och det är en stor jävla skillnad på att bära en lealös kropp utan bår och nerför ett antal trappor. Jag tror snarare att det är du som överskattar två unga tjejers lyft- och bärförmåga.

Nej, det är det inte. Jag lyfter lätt en snunbe på 90 pannor, har testat. Det var då ett jävla TJAT om detta. Det har avhandlats sida upp och ner i timmar nu, ge er. Vi är olika byggda, oavsett kön. Stöter jag på en man i en mörk tunnel wherever, vet jag att jag som kvinna är jämnstsrk eller starkare. Släpp det nu, för fan.

Efter att T hittades , har misstankarna stärkts mot de båda häktade kvinnorna idag.

Det konstiga är INTE att det låter sig göras viktmässigt (såklart).

Det konstiga är OM det görs över huvud taget i ett trapphus med hyresgäster.

Är för egen del långtifrån säker. Grannens utsaga vittnar om bråk och våld. Men inte fan bär man ut någon efteråt hur som helst.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-03 kl. 17:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Folk har sett det med egna ögon. Även personal vet . Är svårt att tro på i lilla Vetlanda)

Jag känner flera ur personalen där och detta är ingenting dem hört talas om? Vet du ens vad trafficking är?
Citera
2022-11-03, 17:25
Medlem
Citat:
Jag håller med dig för om jag hade hört dunsar som låter som om någon dänger ner 100 kg i golvet flera gånger och dessutom mitt i natten så hade jag inte tvekat att ringa Polisen oavsett vem det rör sig om. Ifall han hade gjort det så hade det åtminstone funnits en chans att Tove skulle överleva. En förbannat onödig och extra tragisk omständighet att han inte gjorde det.
Såklart man känner o tänker så i efterhand, gör säkert grannen oxå. Men ibland är det så långt ifrån vad man kan föreställa sig möjligt så jag är ”imponerad” att grannen överhuvudtaget gick och knackade på. Förmodligen av oro för lägenhets-innehavaren och att något hänt.
Skulle man bott granne med uppenbart kriminella eller någonstans där det brukade vara stök eller om det hörts skrik, så kanske det hade legat närmare till hands att larma.
Men jag tror inte det har funnits i deras föreställningsvärld att något grovt brott håller på att ske, när JJ försäkrat dem att allt är ok och att hon ska åka o köpa mat till sin fulla kompis.
Hade man som granne i det läget bett att få komma in eller larma för att man tror att något är heltok, så är väl risken att man istället hade blivit betraktad som att man har livlig fantasi.
Citera
2022-11-03, 17:25
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Bilderna på den där M*j* berättar att något inte står rätt till? På en del av fotona är det dessutom svårt att avgöra kön på människan, likaså ålder, ser ut som en 9 årig pojke på vissa bilder och i vissa vinklar. (Facebook alltså). Tik-tok klippen indikerar väl någon form av begåvnonghandikapp på merparten?

Kan du länka dennes tiktok, eventuellt facebook i pm?
Citera
2022-11-03, 17:26
Medlem
meas19s avatar
Därför har dom gjort en psykutredning i Göteborg på henne enligt dagbladet...

Citat:
Ursprungligen postat av Vemsomdu
Denna M*ja ser ju helt snedvriden ut, psykfall så det skriker om det
Citera
2022-11-03, 17:27
Medlem
skogslugnets avatar
Citat:
När jag gjorde lumpen fick vi bära killar på bår och det var jävligt jobbigt trots att vi hade handtag. Visst vägde några mer än 60 kg men vi som bar var ändå killar och det är en stor jävla skillnad på att bära en lealös kropp utan bår och nerför ett antal trappor. Jag tror snarare att det är du som överskattar två unga tjejers lyft- och bärförmåga.

Det här är alltså två fullvuxna kvinnor som av allt att döma är vältränade och aktiva. Nej, det är inte en omöjlig uppgift för dem att bära ut en annan kvinna. Det är inte några småtjejer vi pratar om här. Om de är 18 eller 38 år gamla spelar ingen roll. Är det jobbigt och tungt att bära en människa? Givetvis, men det är ingen extremt svår uppgift för två och verkligen inte omöjligt. Ha i åtanke att det inte finns någon anledning för dem att hålla kroppen "i luften" hela vägen heller (med en död människa behöver man inte vara särskilt varsam).
Citera
2022-11-03, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Kan du länka dennes tiktok, eventuellt facebook i pm?

De finns länkade fyra fem sidor bak i tråden.
Citera
2022-11-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
Det här är alltså två fullvuxna kvinnor som av allt att döma är vältränade och aktiva. Nej, det är inte en omöjlig uppgift för dem att bära ut en annan kvinna. Det är inte några småtjejer vi pratar om här. Om de är 18 eller 38 år gamla spelar ingen roll. Är det jobbigt och tungt att bära en människa? Givetvis, men det är ingen extremt svår uppgift för två och verkligen inte omöjligt. Ha i åtanke att det inte finns någon anledning för dem att hålla kroppen "i luften" hela vägen heller (med en död människa behöver man inte vara särskilt varsam).

Absolut det går att bära en kropp, men fattar inte att dom gjordedet, om dom nu gjorde det.
Grannarna var vakna och vaksamma då det varit väsen. Tycker risken att bli upptäckt borde vara stor.
Citera
2022-11-03, 17:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Tack för förklaringen!

Ja, GW kom som vanligt inte med så mycket nytt. Han tyckte precis som dom flesta i denna tråden att det är anmärkningsvärt att två tonårsbrudar inte brutit ihop och sjungit ut till polisen än.

Och så menade han att man inte får utesluta att dom är oskyldiga.

D.v.s. absolut inget av vikt!

/#LOUDmouth#

När förhörsledaren konfronterar mgm med uppgiften att T.T. är hittad och berättar att man har hittat spår av diverse slag, till exempel mgm dna på komprometterande ställen på T.T. kropp och ber mgm förklara hur det kan komma sig kan det innebära att någon av mgm inser att spelet lider mot sitt slut.

Det tar ett tag innan rättsmedicin har ett preliminärt utlåtande med uppgifter man kan lägga framför näsan på mgm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in