Citat:
Ursprungligen postat av
Malmens1
Jag tror att det blev ett bråk som gick överstyr, strypning eller kvävning med påse då.
efter mordet så plockar JJ på sig T mobil o ev cykelnyckel, två flugor i en smäll, hon möter på grannen och hela planen fuckas. hon går tbx till lägenheten och säger åt MH att vänta i lägenheten tills hon återvänder. hon återvänder och de båda kommer överens att de måste vänta 1-2 timmar tills grannarna förhoppningsvis gått å lagt sig. de bär ut henne inlindad i något(?) eller bara kör på med synlig kropp i händer o ben. åker till fyndplatsen och dumpar henne, sen drar de till illjaren och parkerar bilen, de snackar ihop sig lite om vad de ska säga till polisen om de skulle bli gripna, efter ett tag så somnar en/båda av utmattning (de har dygnat)
Edit : Jag kan tänka mig att fyndplatsen är en tillfällig, de planerar att flytta kroppen till ett bättre ställe på måndagseftermiddagen men blev gripna.
Det här är så nära mina egna tankebanor man kan komma.
Framförallt så tror jag att JJ gick ut ur lägenheten, efter att TT dödats, för att kolla om kusten är klar att bära ut liket, men överraskas av grannen. Hon drar till med en nödlögn om att hon är på väg till McD och grannen erbjuder sig att köra eftersom hon är uppenbart påverkad. TT:s mobil har hon med sig just därför, för att både kropp och mobil ska dumpas, men istället hamnar hon på en oplanerad tur till McD.
Sen först några timmar(?)senare vågar de först slutföra dumpning av lik och mobil, då de vågar tro att grannarna somnat.