2022-11-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
Du är inte så lite sjuk du

Citat:
Ja den tanken slår mig också när du säger det och då kan ju dunsarna ha berott på en våldsam kamp där de försökte hålla ner huvudet under vattenytan medan Tove desperat försökte komma upp. Riktigt kusligt om det gick till på det hänsynslösa sättet.

Blir även mindre ”spår” i ett badkar som går att rengöra bra
Citera
2022-11-03, 17:10
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
GE kommenterar o AB nu pm nån kan berätta, han tycker det är konstigt att alla yngre håller tyst i hålan

Kan någon översätta detta inlägg till begriplig svenska?
Citera
2022-11-03, 17:10
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag är lite inne på att det var en tillfällig plats, skulle nog flyttats på måndagseftermiddagen efter mörkret lagt sig

Eller så valde de en plats de kände till och som de trodde var "good enough", i viss kombination med bekvämlighet. Det är ofta sådana kriterier som spelar in. Det har trots allt tagit några veckor att hitta kroppen, vilket jag trots allt ser som ett förhållandevis bra val av dumpningsplats utifrån givna förutsättningar
Citera
2022-11-03, 17:11
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
TT vägde kanske runt 50-60kg. För två vuxna kvinnor är det inte "sjukt tungt" att bära en kropp på 50-60kg ned för två trappor. Du underskattar ganska så ordentligt vad två kvinnor klarar av att bära.

När jag gjorde lumpen fick vi bära killar på bår och det var jävligt jobbigt trots att vi hade handtag. Visst vägde några mer än 60 kg men vi som bar var ändå killar och det är en stor jävla skillnad på att bära en lealös kropp utan bår och nerför ett antal trappor. Jag tror snarare att det är du som överskattar två unga tjejers lyft- och bärförmåga.
Citera
2022-11-03, 17:13
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt

Ja precis och poliserna verkar inte heller ha funnit några särskilda spår i lägenheten.
Citera
2022-11-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
😅
GW kommentarer på AB nu om någon kan berätta

Gissar jag på att det ska stå (låst artikel)
Citera
2022-11-03, 17:14
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
När jag gjorde lumpen fick vi bära killar på bår och det var jävligt jobbigt trots att vi hade handtag. Visst vägde några mer än 60 kg men vi som bar var ändå killar och det är en stor jävla skillnad på att bära en lealös kropp utan bår och nerför ett antal trappor. Jag tror snarare att det är du som överskattar två unga tjejers lyft- och bärförmåga.

Fast en levande lealös kropp måste du vara försiktig med. Den går inte att släpa över trösklar och nedför trapporz
Citera
2022-11-03, 17:14
Medlem
Citat:

GW kommenterar i AB, om nån kan berätta från artikeln
Citera
2022-11-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja, men når man bar offeret ned trappen. Skulle tro det var blodspor.

Man kan ju dö på andra sätt än genom blodspillan…
Citera
2022-11-03, 17:15
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt

Ja rykten här tidigare i tråden var ju att JJ var och köpte rengöringsmedel på Dollar Store på söndagen.
Citera
2022-11-03, 17:17
Medlem
semesteravels avatar
Citat:

Citat (Ursprungligen postat av radbean);
”GE kommenterar o AB nu pm nån kan berätta, han tycker det är konstigt att alla yngre håller tyst i hålan”

Gissar: GW kommenterar i Aftonbladet nu om nån kan berätta, han tycker att det är konstigt att alla yngre håller tyst i hålan.
Citera
2022-11-03, 17:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Det går inte att förstå hur tung en person är när de är medvetslös. Att stödja en full kompis är inte samma sak som att bära en kropp. Kroppen är också mjuk och rör på sig så det är inte som att hålla upp en skivstång på gymmet med samma vikt eller mer

Dunsarna som nämdes kan också vara att de tappade henne i trappen när de släpade/bar ut henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in