2022-11-03, 16:56
Medlem
lindblomsgröns avatar
Nu måste det in något nytt för det tragglas samma omigen. Linus Svensson som jobbade på Nöjet måste väl ha berättat för många om samtalet han hade med TT. Vem är tjejen/väninnan som hon var orolig för? Många av de som läser vet nog, fram med det nu.
Citera
2022-11-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Frågan är varför de mörade henne? Eller har vi bara med två fullblodspsykopater att göra? Riktigt vidrig historia detta, att kvinnor inte ens kan vara trygga från andra kvinnor.....herregud

Man kan undra, varför umgicks TT med dessa kompisar om dom var psykopater och även de andra i tjejgänget ,sådana personer som är psyko brukar ha svårt för större umgäng är ofta tillbakadragna
Citera
2022-11-03, 16:57
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Skriver inte detta för att försvara MGM, utan för att försöka hjälpa dig (och andra med liknande tankar) att förstå det du ifrågasätter.

Om MGM ringt 112 och sagt att deras vän är medvetslös, kanske död, efter ett bråk så hade de troligen blivit gripna och senare fällda för misshandel och vållande till annans död. Garanterat fängelsestraff.

Genom att istället försöka dölja vad som hänt finns chansen att de kommer undan utan straff. För TT gör det ur MGM synvinkel ingen skillnad, hon är lika död om de sitter inne som om de är fria.

I den åldern kan det mycket väl kännas som att livet är slut om man döms till fängelse i några år. Med det i åtanke är det inte svårt att förstå MGM resonemang. Ett liv är redan slut, varför förstöra två till när det går undvika?

Att vara så här rationell krävs nästan någon form av fullblodspsykopati. Dom har givetvis handlat i panik/stress efter mordet alternativt dråpet. Tror inte dom kalkylerat som du funderar
Citera
2022-11-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Bilderna på den där M*j* berättar att något inte står rätt till? På en del av fotona är det dessutom svårt att avgöra kön på människan, likaså ålder, ser ut som en 9 årig pojke på vissa bilder och i vissa vinklar. (Facebook alltså). Tik-tok klippen indikerar väl någon form av begåvnonghandikapp på merparten?

Tycker denna kommentaren är fullkomligt onödig. Du kan inte SE på en bild att något inte står rätt till angående deras potentiella möjlighet att mörda någon eller inte. Heller hör inte kön hit. Vare sig du kan se om hon är biologiskt man eller kvinna är irrelevant.
Citera
2022-11-03, 16:59
Medlem
Har det kommit fram om mamman till MGM skulle ut mitt i natten och skjussa dotter. Vad säger hon om det?
Citera
2022-11-03, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag tror att det blev ett bråk som gick överstyr, strypning eller kvävning med påse då.
efter mordet så plockar JJ på sig T mobil o ev cykelnyckel, två flugor i en smäll, hon möter på grannen och hela planen fuckas. hon går tbx till lägenheten och säger åt MH att vänta i lägenheten tills hon återvänder. hon återvänder och de båda kommer överens att de måste vänta 1-2 timmar tills grannarna förhoppningsvis gått å lagt sig. de bär ut henne inlindad i något(?) eller bara kör på med synlig kropp i händer o ben. åker till fyndplatsen och dumpar henne, sen drar de till illjaren och parkerar bilen, de snackar ihop sig lite om vad de ska säga till polisen om de skulle bli gripna, efter ett tag så somnar en/båda av utmattning (de har dygnat)

Edit : Jag kan tänka mig att fyndplatsen är en tillfällig, de planerar att flytta kroppen till ett bättre ställe på måndagseftermiddagen men blev gripna.
Det här är så nära mina egna tankebanor man kan komma.

Framförallt så tror jag att JJ gick ut ur lägenheten, efter att TT dödats, för att kolla om kusten är klar att bära ut liket, men överraskas av grannen. Hon drar till med en nödlögn om att hon är på väg till McD och grannen erbjuder sig att köra eftersom hon är uppenbart påverkad. TT:s mobil har hon med sig just därför, för att både kropp och mobil ska dumpas, men istället hamnar hon på en oplanerad tur till McD.

Sen först några timmar(?)senare vågar de först slutföra dumpning av lik och mobil, då de vågar tro att grannarna somnat.
Senast redigerad av stairox 2022-11-03 kl. 17:04.
Citera
2022-11-03, 17:03
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av londell
Har det kommit fram om mamman till MGM skulle ut mitt i natten och skjussa dotter. Vad säger hon om det?

Ska ringa och fråga
Citera
2022-11-03, 17:04
Medlem
Denna M*ja ser ju helt snedvriden ut, psykfall så det skriker om det
Citera
2022-11-03, 17:06
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Fy fan undra om dom dränkte henne

Ja den tanken slår mig också när du säger det och då kan ju dunsarna ha berott på en våldsam kamp där de försökte hålla ner huvudet under vattenytan medan Tove desperat försökte komma upp. Riktigt kusligt om det gick till på det hänsynslösa sättet.
Citera
2022-11-03, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zeldamichellew
Tycker denna kommentaren är fullkomligt onödig. Du kan inte SE på en bild att något inte står rätt till angående deras potentiella möjlighet att mörda någon eller inte. Heller hör inte kön hit. Vare sig du kan se om hon är biologiskt man eller kvinna är irrelevant.

Du får tycka vad du vill. Det berättar mer om dig än mig. Givetvis kan man via en större serie bilder på en person utläsa saker, saknar du den förmågan är vi alla glada att du inte jobbar inom rättsväsendet, utan ägnar dig åt enklare sysslor i vardagen.
Citera
2022-11-03, 17:08
Medlem
GE kommenterar o AB nu pm nån kan berätta, han tycker det är konstigt att alla yngre håller tyst i hålan
Citera
2022-11-03, 17:08
Medlem
Lodbrooks avatar
Tove verkar ha vart en typisk tjej med trampdynor. En riktig mjukis. Så råkar hon ut för två butch-lebbar verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in