Citat:
Ursprungligen postat av
Skarparattarn
Nej det tåget har gått. Det borde t.o.m. en expert som du ha sett.
Han kommer sluta sin karriär som en medel PL mittfältare absolut inte en av världens bästa.
Var det inte just det som jag skrev?
Ødegaard är redan bland de bästa mittfältarna i EPL, han är fortfarande rätt ung, och kommer bara att bli bättre.
Floppingham är inte ens i närheten av att ha en mittfältare av Martin’s kaliber.
Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Gillade formuleringen också att han "kanske inte blir det han spåddes" men "han blir nog en av världens bästa mittfältare". Då kan man ju dels diskutera vad han spåddes bli - en norsk Moses som delade på havet? Men även vart man drar gränsen för en av världens bästa på sin position. Top5? 10? 25? 50?
En väldigt bra spelare men personligen tycker jag Arsenal har andra spelare som både är bättre samt mer lovande. Skulle norrbaggen bli skadad tror jag Vieira ersätter bra och det blir ingen större skillnad, medans det är några andra spelare vars eventuella skada kan sänka hela Arsenals säsong.
Vad jag syftade på, var att Ødegaard spåddes att bli «the next big thing» inom fotbollen för en 6-7 år sen. Det kommer han givetvis inte att bli, men han har fortfarande potential till att bli bland världens bästa mittfältare.