2022-11-03, 14:07
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Visst brukar Arsenal trivas på Stamford Bridge? Kan inte se annat än arsenal-seger, speciellt nu när Chelsea har sopig form.

Och Tottenham kanske kan fixa en seger mot ett trött Liverpool? Båda lagen har problem men tror hemmaplansfördel avgör.
Arsenals senaste 5 matcher på Stamford Bridge i PL har gett 3 segrar, 2 kryss och 1 förlust.
Med de 10 matcherna före det har gett 2 segrar och 8 förluster.
Så jag vet inte om det är någon solklar utgång enbart sett till historiken.
Citera
2022-11-03, 16:07
Medlem
Jesusmarychains avatar
Är väl inte så intressant att prata om Ödegård. Bra spelare och en värdig kapten. Mer intressant att prata om Xhaka, Saliba, Saka och Martinelli

Synd att Partey gate dragit ner känslan av att vara Gunner i år
Citera
2022-11-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Arsenals senaste 5 matcher på Stamford Bridge i PL har gett 3 segrar, 2 kryss och 1 förlust.
Med de 10 matcherna före det har gett 2 segrar och 8 förluster.
Så jag vet inte om det är någon solklar utgång enbart sett till historiken.

Hyfsat facit på senare tid. Känns spontant som att Chelsea har allt att förlora även om arsenal är favoriter.
Citera
2022-11-03, 17:09
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Är väl inte så intressant att prata om Ödegård. Bra spelare och en värdig kapten. Mer intressant att prata om Xhaka, Saliba, Saka och Martinelli

Synd att Partey gate dragit ner känslan av att vara Gunner i år

Men vad bestod "Partey gate" av egentligen? Jag vet att det var våldtäktsanklagelser, men sen blev det väldigt tyst. Att hans spelar tolkar jag som att det för klubben är utrett att det inte var några grunder i anklagelserna, annars kan jag inte tänka mig att klubben skulle låta honom spela.

Henderson är inte rasist, Partey är ingen våltäktsman.
Det var ett mörkt moln när det blossade upp, men för mig är saken utagerad så länge inget nytt kommer fram.
Citera
2022-11-03, 17:13
Medlem
Jesusmarychains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Men vad bestod "Partey gate" av egentligen? Jag vet att det var våldtäktsanklagelser, men sen blev det väldigt tyst. Att hans spelar tolkar jag som att det för klubben är utrett att det inte var några grunder i anklagelserna, annars kan jag inte tänka mig att klubben skulle låta honom spela.

Henderson är inte rasist, Partey är ingen våltäktsman.
Det var ett mörkt moln när det blossade upp, men för mig är saken utagerad så länge inget nytt kommer fram.

Fallet släpptes av polisen pga någon teknikalitet som jag förstått det, inte att han bedömdes oskyldig. Men visst, oskyldig tills dömd men just ovissheten kring det gör mig illa till mods. Får väl lite på att klubben vet mer och inte hade spelat honom annars
Citera
2022-11-03, 20:01
Medlem
Varför startar Potter Chilwell i en helt betydelselös match? Känns osmart, Cucurella har väl inte vart så bra hittills om jag fattat rätt! Surt om Auba gör hattrick i helgen känner jag🤣
Citera
2022-11-03, 20:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nej det tåget har gått. Det borde t.o.m. en expert som du ha sett.

Han kommer sluta sin karriär som en medel PL mittfältare absolut inte en av världens bästa.
Var det inte just det som jag skrev?

Ødegaard är redan bland de bästa mittfältarna i EPL, han är fortfarande rätt ung, och kommer bara att bli bättre.

Floppingham är inte ens i närheten av att ha en mittfältare av Martin’s kaliber.
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Gillade formuleringen också att han "kanske inte blir det han spåddes" men "han blir nog en av världens bästa mittfältare". Då kan man ju dels diskutera vad han spåddes bli - en norsk Moses som delade på havet? Men även vart man drar gränsen för en av världens bästa på sin position. Top5? 10? 25? 50?

En väldigt bra spelare men personligen tycker jag Arsenal har andra spelare som både är bättre samt mer lovande. Skulle norrbaggen bli skadad tror jag Vieira ersätter bra och det blir ingen större skillnad, medans det är några andra spelare vars eventuella skada kan sänka hela Arsenals säsong.
Vad jag syftade på, var att Ødegaard spåddes att bli «the next big thing» inom fotbollen för en 6-7 år sen. Det kommer han givetvis inte att bli, men han har fortfarande potential till att bli bland världens bästa mittfältare.
Citera
2022-11-03, 20:32
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Var det inte just det som jag skrev?

Ødegaard är redan bland de bästa mittfältarna i EPL, han är fortfarande rätt ung, och kommer bara att bli bättre.

Floppingham är inte ens i närheten av att ha en mittfältare av Martin’s kaliber.

Vad jag syftade på, var att Ødegaard spåddes att bli «the next big thing» inom fotbollen för en 6-7 år sen. Det kommer han givetvis inte att bli, men han har fortfarande potential till att bli bland världens bästa mittfältare.

Nej du skrev att han har potential att bli en av ”världens bästa”. Det tåget har redan gått. Minns du inte vad du skriver?
Citera
2022-11-04, 09:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Dags för CL-lottning på måndag.

För de engelska lagen innebär det följande potentiella motståndare:

City: Brugge, Inter, Frankfurt, Milan, Leipzig, PSG
Liverpool: Porto, Benfica, Bayern, Real
Chelsea: Brugge, Inter, Frankfurt, Leipzig, Dortmund, PSG
Tottenham: Brugge, Inter, Milan, Leipzig, Dortmund, PSG

Snarlika listor för Spurs, Chelsea och City som vann gruppen. Himmel eller helvete för Liverpool, som mycket gärna tar Benfica/Porto men helst inte möter Real eller Bayern. Som man spelar just nu kan man få stryk av allt och alla, men det kan vara nya bud i februari/mars. Tycker absolut Liverpool har kapacitet att spöa både Real och Bayern om man spelar bra, att sen få ut det är en annan femma.

Ser framför mig att Spurs får PSG, medan Chelsea och City får typ Brugge och Leipzig...
Citera
2022-11-04, 10:46
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Snarlika listor för Spurs, Chelsea och City som vann gruppen. Himmel eller helvete för Liverpool, som mycket gärna tar Benfica/Porto men helst inte möter Real eller Bayern. Som man spelar just nu kan man få stryk av allt och alla, men det kan vara nya bud i februari/mars. Tycker absolut Liverpool har kapacitet att spöa både Real och Bayern om man spelar bra, att sen få ut det är en annan femma.

Ser framför mig att Spurs får PSG, medan Chelsea och City får typ Brugge och Leipzig...

Tar gärna Real, dags för revansch.
Citera
2022-11-04, 13:19
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

City kommer få Brugge, skrivet I sten.
Citera
2022-11-04, 16:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nej du skrev att han har potential att bli en av ”världens bästa”. Det tåget har redan gått. Minns du inte vad du skriver?
Ja, potential till att bli en av världens bästa mittfältare. Kan du inte läsa?

_ _ _

Välkommen tillbaka till EPL, Unai Emery
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in